We see things as we are, not as they are
het makkelijkst is een tranparant gifje erin zetten (of in de kleur van de achtergrond) en daar dan een onmouseover event aanhangen
(onMouseOver swapimage... bla)
Stoer; Marduq
Ik snap wat je bedoeld, maar is er ergens een voorbeeld hiervan ofzo want ik ben nogal 'dom' op het gebied van HTML.Op vrijdag 22 juni 2001 14:46 schreef XangadiX het volgende:
het makkelijkst is een tranparant gifje erin zetten (of in de kleur van de achtergrond) en daar dan een onmouseover event aanhangen
Met HTML alleen kom je er niet, je zal toch ff moeten gaan zoeken naar JavaScript...
Met CSS kan het, Met DHTML kan het en inderdaad met java ook... Zoek een scriptje op het net..Op vrijdag 22 juni 2001 14:55 schreef DizzyWeb het volgende:
Met HTML alleen kom je er niet, je zal toch ff moeten gaan zoeken naar JavaScript...
Van zo'n 'gewone' mouseover* weet ik wel hoe je dat moet doen, maar met zo'n mouseover die ik bedoel weet ik het niet.Op vrijdag 22 juni 2001 14:55 schreef DizzyWeb het volgende:
* met gewoon bedoel ik de het plaatje op dezelfde plaats een ander plaatje wordt mbv mouseover.
Je hebt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt heOp vrijdag 22 juni 2001 14:58 schreef DeX het volgende:
[..]
Met CSS kan het, Met DHTML kan het en inderdaad met java ook... Zoek een scriptje op het net..
Dat is zoeken naar een naald in een allemachtige grote hooiberg genaamd internet.Op vrijdag 22 juni 2001 14:58 schreef DeX het volgende:
Met CSS kan het, Met DHTML kan het en inderdaad met java ook... Zoek een scriptje op het net..
ooow... is DAT nou dHTMLOp vrijdag 22 juni 2001 16:00 schreef McVirusS het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt he(dHTML = HTML + CSS + Javascript)
anyway, als je het met een "gewoon" plaatje kan, dan kan je mijn grapje ook, alleen vervang je nu het uitgangsplaatje door een onzichtbare. Jij begrijp?!
dus (ASCII vb)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| fig. 1: ----------------------------------- | cel met een "onzichtbaar plaatje" | ----------------------------------- | cel | ----------------------------------- | cel | ----------------------------------- fig 2. hoeihoeihoeihoei!!! daar komt de muis aan! |\ | \ | \ | \ -- - - - - --- \-\ ------- fig 3. de muis ROLT OVER de cel, waar voorheen nog niets te zien was ----------------------------------- | cel met een "onzichtbaar |\aatje" | --------------------------| \------ | cel | \ | --------------------------| \---- | cel - - | -----------------------------\\---- fig 4. en zie: nu is er opeens een plaatje, uit het niets ----------------------------------- | ######################## |\###### | --------------------------| \------ | cel | \ | --------------------------| \---- | cel - - | -----------------------------\\---- |
Stoer; Marduq
LOL
Nog kleine toevoeging op dHTML...het is eigenlijk meer het dynamisch aanpassen van elementen op een website met behulp van Javascript en CSS.
Nog kleine toevoeging op dHTML...het is eigenlijk meer het dynamisch aanpassen van elementen op een website met behulp van Javascript en CSS.
ik moet gewoon die code hebben en geen asci grappen
zo doet Macromedia het (en met hen 40% van het web schat ik)
ben je er wel van bewust dat je dit van werkelijk IEDERE site had kunnen rippen en dat ik VRESELIJK aardig ben dus
* XangadiX heeft wel een bosje bloemen verdiend
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| function MM_swapImage() { //v3.0
var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
function MM_swapImgRestore() { //v3.0
var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}
en dan in je pagina:
<td>
<a href="http://www.scatlovers.com" onMouseOut="MM_swapImgRestore();" onMouseOver="MM_swapImage('ik_ben_vreselijk_onzichtbaar','','images/mij_kun_je_wel_zien.gif',1);" target="George /'dubbaja/' Bush" >
[img]"images/ik_ben_vreselijk_onzichtbaar.gif"[/img]
</a>
</td> |
ben je er wel van bewust dat je dit van werkelijk IEDERE site had kunnen rippen en dat ik VRESELIJK aardig ben dus
Stoer; Marduq
tsja, misschien eens zoeken op www.HotScripts.com of gewoon bij Google.com naar het woord "rollover" of "mouseover"Op vrijdag 22 juni 2001 16:15 schreef TutanRamon het volgende:
ik moet gewoon die code hebben en geen asci grappen
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Nodig: plaatje transparant.gif (150x150 en transparant) en plaatje onover.jpg (150x150 met iets leuks). Deze code is gegenereerd door dreamweaver (voor de notepad-conservatievelingen: ja, ik ben een lamer) en bekijk de boel hier maar ff klik
sorry voor het verneuken van de threadbreedte
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| <html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_preloadImages() { //v3.0
var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}
function MM_swapImgRestore() { //v3.0
var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}
function MM_findObj(n, d) { //v4.0
var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
if(!x && document.getElementById) x=document.getElementById(n); return x;
}
function MM_swapImage() { //v3.0
var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
//-->
</script>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onLoad="MM_preloadImages('onover.jpg')">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="150" height="150">[img]"transparant.gif"[/img]</td>
<td width="150" height="150"> </td>
</tr>
<tr>
</tr>
<tr>
<td width="150" height="150">
<div align="center"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">
<a href="javascript:;" onMouseOut="MM_swapImgRestore()"
onMouseOver="MM_swapImage('Image1','','onover.jpg',1)">
rol hier met je muis</a></font></div>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html> |
sorry voor het verneuken van de threadbreedte
dr.Doktor krijgt ook een bosje bloemen
Stoer; Marduq
God heeft deze aardige actie gezien en jij zult extra punten krijgen in de hemel.Op vrijdag 22 juni 2001 16:26 schreef XangadiX het volgende:
Inderdaad.Op vrijdag 22 juni 2001 16:33 schreef XangadiX het volgende:
dr.Doktor krijgt ook een bosje bloemen
code:
1
2
3
| <a href="javascript:;" onMouseOut="MM_swapImgRestore()"
rol hier met je muis</a> |
En hoe knop je hier een linje naar een bijv grotere versie van dit plaatje aanvast ?
ik neem aan dat je naast ' over de link rollen ' er ook op wilt kunnen klikken zodat je als je erover heen rolt dus het plaatje ziet verschijnen in het klein (zoals het nu is) en wanneer je erop klikt er een groter plaatje verschijnt?
<a href= "plaatjegroot.jpg" "javascript:;" onMouseOut="MM_swapImgRestore()"
rol hier met je muis</a>
i'm not here this isn't happening
mijn god mensen wat schrijven jullie BRILJANTE code voor mouse-over vraagstukken
Stoer; Marduq
Verwijderd
image ready gebruiken, komt samen met photoshop, het is even puzzelen maar werkt perfect...
De almachtige FAQ zegt:
Kan iemand even
Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als 'kan iemand even een logo maken' of 'wil iemand even een popup-scriptje schrijven' e.d. gaan op slot.
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
Pagina: 1