Hey Tweakers,
Ik ben niet heel vaak thuis, en soms zijn er toch dingen waar ik even bij moet op m'n PC.
Hiervoor wil ik dus WoL+RDP instellen.
Nu heb ik het allemaal ingesteld en werkt het ook wel, alleen werkt het tot maximaal S3. Zodra de PC in Hibernate of soft shutdown zit krijg ik hem niet meer wakker.
Wat ik gedaan heb;
Router:
Port 9 forward naar IP PC
Port 3389 forward naar IP PC
Bios
(Asrock Z77 Extreme 4)
PCI Devices Power On: Enabled
Ring-in Power On: Enabled
RTC Alarm Power On: By OS
Windows
Device Manager -> Netwerkkaart -> Allow this device to wake the computer
Advanced tab -> WoL settings op enabled
Het werkt dus wel. Zolang de PC maar maximaal in slaapstand staat. Knalt hij door naar Hibernate of zet ik hem in shutdown dan gaat hij niet meer aan.
Volgens mij heb ik alles goed afgesteld. Misschien zie ik iets over het hoofd?
Ik weet dat dit security-technisch echt verschrikkelijk is. Maar het veilig maken zoek ik achteraf wel uit. Mijn eerste zorg is om het gewoon aan de praat te krijgen.
Ik ben niet heel vaak thuis, en soms zijn er toch dingen waar ik even bij moet op m'n PC.
Hiervoor wil ik dus WoL+RDP instellen.
Nu heb ik het allemaal ingesteld en werkt het ook wel, alleen werkt het tot maximaal S3. Zodra de PC in Hibernate of soft shutdown zit krijg ik hem niet meer wakker.
Wat ik gedaan heb;
Router:
Port 9 forward naar IP PC
Port 3389 forward naar IP PC
Bios
(Asrock Z77 Extreme 4)
PCI Devices Power On: Enabled
Ring-in Power On: Enabled
RTC Alarm Power On: By OS
Windows
Device Manager -> Netwerkkaart -> Allow this device to wake the computer
Advanced tab -> WoL settings op enabled
Het werkt dus wel. Zolang de PC maar maximaal in slaapstand staat. Knalt hij door naar Hibernate of zet ik hem in shutdown dan gaat hij niet meer aan.
Volgens mij heb ik alles goed afgesteld. Misschien zie ik iets over het hoofd?
Ik weet dat dit security-technisch echt verschrikkelijk is. Maar het veilig maken zoek ik achteraf wel uit. Mijn eerste zorg is om het gewoon aan de praat te krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 08-03-2016 09:01 ]