Premium Economy boeken...maar hoe!?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:11

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Korte uitleg:

Vorig jaar hebben vriendin en ik tickets geboekt naar Denver, Colorado. Via WTC. Het betreft hier een vlucht met British Airways (BA). Wij willen graag (vanwege mijn lengte 1.94m) premium economy seats boeken (dat kon niet bij het boeken zelf). Nu was dat de vorige keer bij Continental Airlines al een groot probleem (ging pas op de dag van de vlucht zelf bij het online inchecken) maar ik heb liever zekerheid van tevoren. Dus ik wil graag prem.economy seats vastleggen en ben bereid daar tot 250€ extra p.p. te betalen. Weet iemand hoe ik dit voor mekaar krijg (ik heb wel veel gevlogen maar ben geen frequent flyer).

Zelf gedaan + uitgevonden.
Premium Economy (+10cm beenruimte meer) heet bij BA World Traveller Plus.
Bij het stoelen kiezen met onze boekingscode kan ik geen World Traveller Plus stoelen boeken/vinden. Wel tot 50 euro betalen om úberhaupt een stoel te claimen (economy only). Seatguru geraadpleegd en die laat duidelijk zien dat dit economy seats zijn.
British Airways gebeld (UK-> nummer slaat meteen dood). Mail gestuurd (neem contact op met klantenservice). Klantenservice gebeld (NL Schiphol) -> Moet via de boekingscode of langskomen op de dag van de vlucht. Gegevens worden nergens gevonden (staan wel in de database van BA) want boeking verloopt niet via BA.

Kan ik uit de moraal van dit verhaal afleiden dat ik gewoon de l*l ben en moet gokken op een last minute aankoop? De enige optie die ik zie is rechtstreeks bij de airline boeken (dat kan zelfs nog op onze vlucht). Vlucht dus cancelen bij WTC.nl en opnieuw boeken bij BA? Dan heb ik ZEKER die fijne stoelen. Vanwege mijn werk vlieg ik op de terugweg als Business Class (anders kom ik als een zombie aan) maar om dat twee keer te boeken gaat me een beetje te ver kostentechnisch. Iemand nog een tip of ervaringen met BA?
Boetekleed aantrekken en voortaan altijd rechtstreeks bij de airline premium economy boeken?