Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoe wachtwoord achterhalen.. Win Server 2008 R2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb hier ene oude server staan waar een tijd niet naar gekeken is. Nu wil ik in de server maar er zit natuurlijk een wachtwoord op.

Helaas werken de wachtwoorden die ik heb niet.

Iemand enig idee hoe ik het wachtwoord kan cracken? ik heb al verschillende tools gebruikt zoals Hirens, Ophcrack en zo zijn er nog een paar onbekende.

Ik weet dat er een password recovery tool is die betaald is en zou moeten werken. Ik wil het alleen eerst gratis proberen.

Het is niet dringend, ik wil alleen in de server kijken om te kijken of er nog evt gegevens in staan.

Alle reacties

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:10
je zou konboot kunnen proberen, even opstarten vanaf usb en dan bij het inlogscherm 5x op shift drukken.

Vervolgens in het dos scherm: lusrmgr.msc

rechtermuisknop op de admin en change password doen.

Reboot zonder USB en nieuwe password invullen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

We gaan je niet helpen met het achterhalen van een wachtwoord. Dat is te makkelijk te misbruiken. Het password resetten is OK: je hebt fysieke toegang nodig en het is niet onopgemerkt te doen.

Dat kan gratis met http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Zegmaar wat je vaak langs ziet komen bij [search=wachtwoord vergeten] ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:10
F_J_K schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:58:
We gaan je niet helpen met het achterhalen van een wachtwoord. Dat is te makkelijk te misbruiken. Het password resetten is OK: je hebt fysieke toegang nodig en het is niet onopgemerkt te doen.

Dat kan gratis met http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Zegmaar wat je vaak langs ziet komen bij [search=wachtwoord vergeten] ;)
Kijk, pogostick kende ik dan nog weer niet.. O-)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Verwijderd

Overigens nog een tip: als de schijven van de server met bijv. bitlocker zijn versleuteld gaan bovenstaande tools je niet helpen ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het geen bitlocked machine is; disks clonen indien mogelijk naar VHD/VHDX en dan mounten op elke willekeurige andere Windows machine? Of nog niet eens clonen; als het single disks zijn/waren: kabel aansluiten op een andere machine & klaar.

Je zegt "de server kijken om te kijken of er nog evt gegevens in staan" maar je definieert niet wat voor data of dat dat door services / andere applicaties werd gegenereerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:24

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MAX3400 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:53:
Als het geen bitlocked machine is; disks clonen indien mogelijk naar VHD/VHDX en dan mounten op elke willekeurige andere Windows machine? Of nog niet eens clonen; als het single disks zijn/waren: kabel aansluiten op een andere machine & klaar.

Je zegt "de server kijken om te kijken of er nog evt gegevens in staan" maar je definieert niet wat voor data of dat dat door services / andere applicaties werd gegenereerd.
Linux Live USB zal ook werken, je zou zelfs gehele SQL databases kunnen openen en er in zoeken naar benodigde data. Hoeft de kast niet eens voor open.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Bedankt voor jullie berichten,

Ik ga de opties van de week even proberen. Ik laat weten of het gelukt is!

edit:

We hebben de gegevens uit de server kunnen halen, niet alles maar wel veel.
We hebben een herinstallatie gedaan en de gegevens terug gezet.

Hierdoor werkt alles weer zoals ouds en en weten wij het wachtwoord weer!

[ Voor 51% gewijzigd door hurthonkey365 op 29-03-2016 21:48 ]

Pagina: 1