• i-media
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben momenteel HP workstations (model Z640) aan het configureren ter vervanging van de huidige en verouderde HP Workstations hier op kantoor. Aangezien ik weinig verstand heb van hardware, had ik graag jullie feedback ingewonnen over de onderstaande configuratie. Alle tips en/of aanvullingen zijn meer dan welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als digitaal bureau houden we ons voornamelijk bezig met online strategie, grafisch ontwerp (web en print), UX, UI, ontwerpen/bouwen/ontwikkelen/beheren van websites, apps en online shops, foto/video/animatie, online marketing, enz. Kortom we gebruiken voornamelijk de volledige productiesuites van Adobe en aanverwanten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 5.000 (excl. BTW) per Workstation, beeldschermen niet inbegrepen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Ik voorzie wel de aankoop van 2 schermen (dual setup) per workstation. De voorkeur gaat hierbij uit naar 2x HP Z24s IPS UHD (of 2x HP Z27s IPS UHD) per workstation.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder de configuratie van de Z640 die ik momenteel heb samengesteld. Ik twijfel vooral over de processor en de grafische kaart (in combinatie met 2 HP Z24s UHD schermen).

Workstation
  • HP Z640 Workstation
  • Intel Xeon E5 2630v3 2.4 1866 8C
  • 32 GB DDR4-2133 RAM (4x 8GB)
  • NVIDIA Quadro M4000 8GB (4x DP) of NVIDIA Quadro K4200 4 GB (1 x DL-DVI(I) + 2x DP)
  • HDD 1: 256 GB SATA SSD
  • HDD 2: 512 GB SATA SSD
  • 9.5mm Slim SuperMulti DVDRW
  • HP 15-in-1 Media Card Reader
  • Intel Ethernet l210-T1 PCIe NIC
  • HP IEEE 1394b FireWire PCIe Card
  • HP Thunderbolt-2 PCIe 1-port I/O Card
  • Windows 10 Pro 64
Scherm
  • 2x HP Z24s IPS UHD
Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien ik weinig verstand heb van hardware, had ik graag jullie feedback ingewonnen over de bovenstaande configuratie. Alle tips en/of aanvullingen zijn meer dan welkom. Alvast hartelijk dank.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik zie absoluut geen reden om voor een Z van veel geld te gaan. De wens van een oem bak begrijp ik maar dan zijn er wel goedkopere en betere opties. Een xeon met ecc en een pro gpu zijn hier niet zo zinvol. Een xeon 2630 v3 is traag voor jullie allround werk.

Bijv. een maxed out dell XPS met een 6700k cpu.

"online strategie, grafisch ontwerp (web en print), UX, UI, ontwerpen/bouwen/ontwikkelen/beheren van websites, apps en online shops, foto" werkt beter op een 6700k machine.

Alleen "video/animatie" heeft mogelijk wel baat bij wat meer power, maar wat zijn de eisen mbt videobewerken? Wat voor soort editen gaat het om? Pr Pro en AE? Wat voor footage? Veel? Vaak?

Hoe veel machines moet je hebben?

En wat hebben jullie nu eigenlijk voor systemen?

[Voor 51% gewijzigd door maratropa op 08-03-2016 18:41]

specs

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19-08 16:02
Ik heb hier nog 3 keer 8gb orginele z420/640/840 ram sticks liggen. Deze staan ook aangeboden op V&A: V&A aangeboden: Kingston KTH-PL421/8G (HP Z440)
Nieuw betaal je er 65+ voor. Als je wil mag je ze alle 3 kopen voor 125 euro

[Voor 37% gewijzigd door LangeTreeDorpie op 08-03-2016 19:45]

Intel i7 7820X | GTX 1080Ti | 32GB Geheugen | Asus Prime Deluxe

• dannyh53
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-09 15:31
Hoeveel pc's/workstations ga je bouwen? Hoeveel footage heb je/werk je aan per station? Als de hhd's crashen maakt dat heel veel uit?

Anders is het misschien handig om een NAS te doen? met 1 gedeelte dat als opslag en een andere als backup voor die opslag?

• i-media
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Heren, dank voor jullie reacties.

@maratropa,

1/ editen van (4k) video/audio in Première pro / After Effects / Audition / Speedgrade. Voornamelijk branded content voor klanten.
2/ voorlopig 2 nieuwe workstations (enkel HP) ter vervanging van verouderde HP Z600 workstations.

@Pentiumdualcore, bedankt voor het aanbod, maar helaas geen interesse.

@dannyh53, voorlopig 2 nieuwe workstations. Zowel opslag als backups gebeuren nu reeds op Synology NAS, externe HD's en online via de cloud. Mocht er dus al een toestel volledig crashen is dat absoluut niet leuk, maar zeker geen ramp.

Excuses voor de korte antwoorden, maar ik heb er een werkdag van bijna 16 uur opzitten ... Zzz

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
i-media schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:07:
Heren, dank voor jullie reacties.

@maratropa,

1/ editen van (4k) video/audio in Première pro / After Effects / Audition / Speedgrade. Voornamelijk branded content voor klanten.
2/ voorlopig 2 nieuwe workstations (enkel HP) ter vervanging van verouderde HP Z600 workstations.
Ok dus eigenlijk heb je niet onwijs veel keuze, je zit echte vast aan HP?

Wat zijn de grootste issues met jullie Z600 op dit moment? Wat zijn de exacte specificaties daarvan? (1 cpu of 2? ram en gpu etc?)

Voor 5K maak je eigenlijk geen super interessante ( dual socket) Z640, je zou beter voor een Z440 kunnen gaan met een 8 core xeon 1660 v3, bijv.

specs

• Tadream
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 17:04
Wij hebben over het algemeen de HP 400 serie met Quadro K1200 kaarten, we draaien waarschijnlijk wat lichtere pakketten dan jullie (o.a. Bentley Microstation). Draait allemaal prima en soepel.
Maar voor 4K is die K4200 wel essentieel.
Nu is het alweer een 3/4 maanden geleden dat ik ze besteld heb, maar volgens mij zie je daar geen 6500/6600/6700 processors - is dat niet meer voor de thuis en standaard kantoor desktops?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee