Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzoek naar laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen? Multimedia + hobby fotobewerking.moet adobe photoshop cc kunnen draaien

Wat is je budget? +/- 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja

Hallo! Momenteel reis ik door Nieuw Zeeland en ben op zoek naar een laptop. Als hobby fotograaf wil ik graag foto's kunnen bewerken. Gamen is niet nodig. Heb inmiddels al vele reviews gelezen en zie door de bomen het bos niet meer. Heeft er iemand advies?

Alvast bedankt.

Groet Niels

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan beginnen met het filteren op formaat, gewicht, accuduur, eventuele eigen extra wensen zoals kaartlezer, 4k scherm etc. Dan zul je zien dat je beter kan zoeken en blijft er maar een klein lijstje met modellen over en is de keuze makkelijker te maken. Hier hoef je geen expert of kennis van laptops voor te hebben om dit te kunnen doen.

39

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie fietsbel. Heb je toevallig ook nog concrete aanbevelingen binnen mijn budget?

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Om maar even het LAA beleid te quoten
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Er zijn al vele mensen voor je geweest in dit forum die opzoek waren naar laptops voor fotografie met dat budget. Lees die eens door om wat kennis op te doen van verschillende specificaties en geschikte laptops.

[ Voor 3% gewijzigd door Cwookie op 08-03-2016 14:07 ]

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Persoonlijk heb ik een cr70 van msi met een I5, photoshop cs6 werkt prima als je niet de zwaardere dingen gaat gebruiken (dan duurt het iets langer)

Geen idee of dit wat voor je is, aangezien je niet heel veel informatie geeft
pricewatch: Asus N551JB-CN083T

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Bedankt voor jullie reacties. Cwookie je hebt helemaal gelijk. Ik had al erg veel rond gekeken maar daar nog niets van getypt. Momenteel heb ik de volgende modellen op het oog:

2e hands Dell XPS 15" 9530 met 4702hq i7 512gb SSD 16GB RAM GT750M. Kan deze kopen voor +/-1300 euro en ben vooral enthousiast vanwege het beeldscherm. Ik lees hier en daar echter wel wat klachten over de maximale helderheid hiervan en vraag me daarnaast af of deze machine deze prijs nog wel waard is.

2e hands MSI GE60 15" met GT760M, 16GB RAM, I7 4700MQ voor 800 euro maar met een veel minder beeldscherm (wel FHD maar geen IPS) en geen SSD

Nieuwe Asus Zenbook UX303UB voor 1000 euro. i7 6500U, 8GB RAM, 256GB SSD, 940M en FHD IPS screen. Nadeel: minder krachtige processor en maar 13"

Het lijkt erop dat binnen mijn budget ik sowieso concessies zal moeten doen. Wat ik me vooral afvraag: is de Dell de 1300 euro nog waard? Ik neig er namelijk naar om daarvoor te kiezen.

Alvast bedankt.

Groet Niels

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nu zijn XPS laptops vrij duur, maar ik vind het nog altijd erg veel geld om € 1300 aan een tweedehands laptop uit te geven. Heb je dat als hobby fotograaf echt nodig? Is een goed Full HD IPS of 4k IPS scherm niet voldoende, of moet het perse Dell UltraSharp zijn?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Jorgen. Ja dat lijkt mij dus ook. Ik heb nog verder rond gekeken en kom tegen dat vooral een goede SSD enorm belangrijk is voor Lightroom (nog belangrijker dan RAM) De MSI heeft dit niet dus die valt af. Daarnaast begrijp ik dat vooral de single thread speed van de processor belangrijk is en dat een Quad core niet echt nodig is omdat Lightroom vaak gebruikt maakt van maar 1 core. Daardoor wordt de ZenBook weer een stuk interessanter. Ik vind het alleen jammer dat deze maar een 13" scherm heeft.

Ik ben nog een andere mogelijk interessante optie tegengekomen:
2e hands HP Omen 15" 4710HQ 8GB LPDDR3(?) SDRAM GeForce GTX(serie onbekend) 128GB SSD LED FHD IPS scherm voor een kleine 1000 euro incl. 2 jaar garantie. sRGB coverage is goed alleen redelijk hoge Delta's.
Pagina: 1