Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Beste allemaal,

Heb nu een halfjaartje een pc staan met de xpredator x3 als kast. Deze beschikt over extra fans die bestuurd kunnen worden met draaiknoppen op de voorkant van de kast. Nou merkte ik vandaag dat al die fans ineens stillagen. Heb de kast geopend en alle kabels van de fans maar de controller losgekoppeld en weer vastgekoppeld (die 2-pins connectors) en toen werkte de boel weer.

In de namiddag de pc weer gestart en weer waren de fans stil. Ook de ledjes van de fans brandden niet. De kabels weer losgemaakt wn vastgezet en 1 voor 1 gingen de fans weer draaien.

Iemand een soortgelijk probleem gehad? Ik heb niet genoeg verstand van de bekabeling om hier wat mee te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt alsof de fancontroller gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
johnkeates schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 01:14:
Klinkt alsof de faxcontroller gaar is.
Ik ga morgenavond even opzoeken wat dat betekend en of ik daar wat aan kan doen (kan eigenlijk niet goed bij het gedeelte boven de disc drive komen door metalen plaatjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zelf de eerste xPredator gehad (nog steeds in de schuur staan) en daar stonden de fancontrollers bekend als 'crap'. Die zijn dan ook vrij snel kapot gegaan.
Als ze bij jou ook kapot zijn kan je proberen ze te vervangen, of een aftermarket controller kopen die dan in een DVD slot past en langer mee gaat :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
RGAT schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 01:38:
Zelf de eerste xPredator gehad (nog steeds in de schuur staan) en daar stonden de fancontrollers bekend als 'crap'. Die zijn dan ook vrij snel kapot gegaan.
Als ze bij jou ook kapot zijn kan je proberen ze te vervangen, of een aftermarket controller kopen die dan in een DVD slot past en langer mee gaat :)
Heb op het moment de fans op andere connectors aangesloten, lijkt wat te helpen. Mocht het weer stoppen dan wil ik het liefst vervangen, anders heb ik 2 nutteloze draaiknoppen. Zal eens zien hoever ik zelf kan komen!