Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

led strip project

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rr.kardol
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-08-2023
goede avond

ik ben me de laatste dagen aan het verdiepen in de addresseerbare ledstrips/dreamcolor ledstrips
maar zie door de bomen het bos niet echt meer.

het moet in een vrachtwagen komen is 24v maar heb ook beschikking tot 12v en 220v en het zullen ongeveer 4a5 losse strips worden die tegelijk of apart moeten kunnen branden,en waneer mogelijk ook op geluid kunnen werken .

nu ben ik al veel standaard setjes tegen gekomen
http://www.ebay.com/itm/F...emote-POWER-/271819680280

maar dan kan ik maar 1 strip aansturen

deze kwam ik vanavond meer tegen en werkt weer met een sdcard
http://www.ebay.com/itm/W...rip-DC5-24V-/351349024996

maar dat voorprogameren lijkt mij nix omdat ik terplekke een ander patroon wil kunnen instellen

wie o wie kan hier meer uitleg overgeven 8) 8) 8)

Alle reacties

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:18
Ik zou zelf gaan voor een ws2812b led strip in combinatie met een arduino.
https://learn.sparkfun.co...812-breakout-hookup-guide

Zoek maar eens op internet op de combinatie ws2812b en arduino en effects

Je zou een paar van de arduino input pinnen kunnen gebruiken om een ander voorgeprogrameerd effect te bereiken. Ook zou je de kleuren afhankelijk van je audio kunnen maken.
YouTube: Arduino sound to light ws2812B neopixel

Deze strips en de arduino hebben 5v nodig. Let op dat de strip best veel watt nodig heeft. Dus je hebt een goede adapter nodig. (Meestal 0,3 watt per led).

[ Voor 13% gewijzigd door Sepio op 08-03-2016 06:37 ]

• rr.kardol
arduino is leuk maar dat is net iets te hoog gegrepen met die progameer codes allemaal
en dan zit ik nog met het probleem hoe krijg ik 4 a 5 strips apart en tegelijk gestuurd

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Maar hoe wil je die dan van kleur laten veranderen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

iMars

Full time prutser

rr.kardol schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:08:
arduino is leuk maar dat is net iets te hoog gegrepen met die progameer codes allemaal
en dan zit ik nog met het probleem hoe krijg ik 4 a 5 strips apart en tegelijk gestuurd
Arduino met meerdere uitgangen...
Elk uitgang zijn eigen ledstrip.
Zo kan je alles flexible aansturen ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ken je de Fadecandy (Hij is ook in NL te krijgen.)? Leuk ding! En op vele manier aan te sturen. Je sluit hem aan op een Raspberry Pi en start dan gewoon de fadecandy server. Daarna kun je (op dezelfde Pi) bijvoorbeeld met Processing een patroon afspelen. Deze kun je zo gek maken als je wilt. Overigens zul je met doe-het-zelf-strips altijd wel wat hobbywerk moeten verrichten, zoals solderen en coden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• rr.kardol
hmmmm

dan kom ik weer op het punt van coderen enzo en dat gaat hem niet worden ben ik bang voor

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, wat doe je dan in EL ;) Dan kun je beter naar de consumentenmarkt kijken, met kant-en-klare oplossingen. Dat deed je misschien al, maar je post je vraag op een Tweakers-forum :) Zie ook EL Policy (Ik zal via een TR vragen je topic te verplaatsen).

Maar dat terzijde is mij vooral opgevallen dat de kant-en-klare oplossingen veelal uitlopen op 'disco'-patronen en lelijke kleurstellingen. Echt goed zelf programmeerbare oplossingen heb ik nog niet gezien. Dat komt natuurlijk ook doordat het programmeren van eigen programma's een uitgebreide interface (en dito handleiding) vereist. Dan is het voorprogrammeren van een standaardset programma's goedkoper en leuker voor de gemiddelde consument.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En zo stond hij in vervoer ;) Wellicht ook niet echt de juiste plek, maar na overleg met de crew konden we geen andere plek verzinnen. We laten hem dus in VV staan/

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht een chromoflex? Daarin kun je mooiere effecten instellen (soort eenvoudig programmeren) dan die Chinese/eBay setjes. zoals rustig color faden of een vuur effect. Als je helemaal los wilt gaan kun je ze ook nog aan elkaar koppelen.
Daarnaast kunnen er 4 knopjes aan waarmee je 8 presets kunt oproepen.
Pagina: 1