Oudere spellen werken niet op mijn laptop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickjuh
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer een jaar de Toshiba Satellite C50D-A-13U laptop.
Nu kan ik hier geen oude spellen op spelen zoals roller coaster of anno 1602, ook met apart beeldscherm werken deze spellen niet.
Ik krijg bij deze spellen groenen, blauwen en paars blokjes te zien.
Heb al verschillende youtube filmpjes gekeken hoe ik deze spellen aan het werken moest krijgen maar dit baat niet.

Verder werken de spellen van Conquer en command red alert Serie het wel, deze heb ik via steam aangekocht.
Hier zijn geen problemen mee terwijl deze spellen bijna uit de zelfde jaren komen als de andere spellen.
Verder heb ik rollercoaster tycoon 2 ook via steam aangekocht en deze kan je alleen met klein scherm op achtergrond spelen en niet in volledig scherm, dan werkt deze niet.

Wat kan ik hier aan doen want wil bijna een andere laptop aanschaffen omdat deze laptop die spellen weigert af te spelen.
Ligt het aan de video kaart?
Aan de software van de computer? (staat nu windows 7 op, bij aankoop stond er 8 op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Ik zou beginnen met het updaten van je video drivers.

De laatste driver die ik heb gevonden is: http://www.toshiba.nl/inn...OSID=30&driverLanguage=42

En kijk verder eens of je Energie instellingen wel op Hoge Prestatie (High Performance) staan.
Dat scheelt ook vaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Wylana op 08-03-2016 13:49 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 19:02
Het ligt aan je besturingssysteem, niet aan je laptop als ik zo de omschrijving hoor.

Al de games die je wilt spelen zijn geschreven voor xp. Het voordeel van Steam is oa ook dat de laatste patches voor de games zijn mee geinstalleerd.

Voor niet Steam games zou ik de laatste patches installeren.

Daarna zou ik als ik jou was kijken naar compabiliteitsmodus van je .exe bestanden.
(meer info ook hier)

Indien je een pro versie gebruikt kan je xp mode proberen om te zien of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Deze thread of vogons zal je helpen de problemen met deze games op de lossen.
http://www.vogons.org/viewtopic.php?f=8&t=25534