Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:01
Vandaag is mijn charcoal Tinitell aangekomen. Gekocht in de kickstarter campagne.
De website: www.tinitell.com
Tinitell: een telefoon en tracker in polsformaat voor je kinderen. Via de app kan je de nodige instellingen aanpassen, zien waar je kind is op een kaart. Je kind kan uit max 10 nummers kiezen om zelf te bellen en kan ook zelf gebeld worden.

Ik hoop hier ervaringen met elkaar te delen, heb echter geen idee hoeveel anderen er ook een hebben.

Eerste ervaringen:
- je gaat een micro sim kaart nodig hebben. Ik heb zelf een Telenet betaal voor wat je verbruikt gekozen.
- steek de simkaart eerst in een telefoon om de sim pincode in te voeren voor activatie en om de sim lock uit te zetten.
- na een keer of 8 proberen had ik via de iOS app pas connectie. Dit kan ook komen doordat de sim kaart nog niet actief was.
- schroefje van simkaart klepje is echt heel klein, gelukkig worden er 4 reserve 'meegeleverd.
- app wijst zichzelf, crasht wel af en toe.
- magnetische lader werkt goed.
- telefoon zelf is wat groot en stug. Mijn dochter van 5 is het na 3u al redelijk gewend.
- tracking functie werkt goed, maar is na twee testen niet bijzonder nauwkeurig.
- bel functie werkt goed, mijn dochter kan er al prima mee bellen.
- microfoon werkt niet goed (zal blijven updaten).
Update 1: volgens Tinitell hebben ze deze feedback vaker gehad, ze sturen een pakket op zodat ik de tinitell kan terugsturen. Ik weet niet of ze gaan repareren of vervangen.

Al met al ontstijgt dit nog niet veel meer dan de gadget fase, tenzij je kind kwijt is of meegenomen wordt.

Benieuwd naar jullie bevindingen!

[ Voor 15% gewijzigd door flip75 op 12-03-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
Zou je je startpost willen aanvullen met informatie over wat een Tinitell is?
Nu moest ik eerst zoeken via Google om te weten waar dit topic over gaat, ik ben vast niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat is toch zo'n ding, maar dan voor je pols ?
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-W7m7o4LkwMo/Ti8S_bHQfAI/AAAAAAAAAmU/ikTrSfvFaN0/s1600/ChildTrackerSouthPark.jpg

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Nieuwe reactie van Tinitell op mijn vraag of mijn toestel voor reparatie gaat of dat ik een nieuwe ontvang: ik krijg een nieuw toestel toegestuurd met daarin een postbill die ik kan gebruiken om het defecte toestel terug te sturen naar hun. Verwachte levering is binnen 2 weken.

Prima oplossing wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Gadgeteer schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:49:
Zou je je startpost willen aanvullen met informatie over wat een Tinitell is?
Nu moest ik eerst zoeken via Google om te weten waar dit topic over gaat, ik ben vast niet de enige.
Goede feedback. Startpost aangepast.