Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geenhuizen
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb een LG 29UM57-P aangeschaft en met deze monitor is het mogelijk om de resolutie in 2560x1080 te zetten.

Ik heb een Nvidea Geforce 250gts videokaart wat dit ook moet aankunnen.

De aansluitingen op de videokaart zijn:
1x hdmi
1x VGA
1x DVI

De aansluitingen op het beeldscherm zijn:
2x HDMI

Ik weet dat HDMI max 1980x1080 aan kan.
Hoe krijg ik hier toch de 2560x1080 resolutie op, wat het beeldscherm ook aankan?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI kan hoger dan 1920x1080, maar dat kan nog wel eens afhangen van de gebruikte implementatie. Ik had verwacht dat deze monitor wel een duallink DVI of displayport zou hebben eigenlijk, omdat vaak HDMI niet naar 2560x1080 wil gaan, wat is de max resolutie die je op deze monitor kan uitspugen nu (ook 1920x1080 of kun je nog wel hogere resoluties doen en andere beeldverhoudingen dan 16:9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarschijnlijk heeft de GTS250, toch al zo'n 8 jaar oud, een te oude HDMI versie aan boord. Een DVI naar HDMI adapter met nieuwere revisie kan nog een oplossing zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geenhuizen
TERW_DAN schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:59:
HDMI kan hoger dan 1920x1080, maar dat kan nog wel eens afhangen van de gebruikte implementatie. Ik had verwacht dat deze monitor wel een duallink DVI of displayport zou hebben eigenlijk, omdat vaak HDMI niet naar 2560x1080 wil gaan, wat is de max resolutie die je op deze monitor kan uitspugen nu (ook 1920x1080 of kun je nog wel hogere resoluties doen en andere beeldverhoudingen dan 16:9)
De max. resolutie is nu idd 1920x1080
nelizmastr schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:00:
Waarschijnlijk heeft de GTS250, toch al zo'n 8 jaar oud, een te oude HDMI versie aan boord. Een DVI naar HDMI adapter met nieuwere revisie kan nog een oplossing zijn.
Dan bedoel je dat ik die adapter in de DVI van de videokaart doe en dan via die "nieuwe" HDMI uitgang, een HDMI kabel naar het beeldscherm leg?

Ik zat zelf te denken om een HDMI naar DVI adapter te kopen (voor de aansluiting in het beeldscherm) en dan een dual DVI kabel er tussen te leggen, dual DVI ondersteunt het wel. Zou dat mogelijk ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Nee. HDMI is in jouw geval beperk tot 1920. Dat wordt niet tenietgedaan door er DVI aan vast te knopen.
DVI gaat tot 2560x1600, daar is wel winst te behalen. De nieuwe HDMI op de DVI poort is je beste optie.

Ik las overigens dat dit scherm vraagt om een nieuwere serie GPUs op het nvidia forum. Je zou kunnen overwegen een low end kaartje als een GT730 te kopen. Is sneller dan een 250 en ondersteunt 100% ultrawide en zelfs 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geenhuizen
Bedankt, ik ga eerst die eerste optie (HDMI op de DVI poort) uitproberen en hou een low end kaart even in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
nelizmastr schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:12:
Nee. HDMI is in jouw geval beperk tot 1920. Dat wordt niet tenietgedaan door er DVI aan vast te knopen.
DVI gaat tot 2560x1600, daar is wel winst te behalen. De nieuwe HDMI op de DVI poort is je beste optie.

Ik las overigens dat dit scherm vraagt om een nieuwere serie GPUs op het nvidia forum. Je zou kunnen overwegen een low end kaartje als een GT730 te kopen. Is sneller dan een 250 en ondersteunt 100% ultrawide en zelfs 4k.
Er gaat echt niet opeens magisch een mogelijkheid bijkomen.
De normale DVI (single-link) is beperkt tot 1920x1080/1200 en dat zal door een adaptertje niet opeens meer worden. (als je een brandslang aan de tuinslang hangt, gaat er toch ook niet zomaar meer water door de tuinslang lopen?)

Het is gewoon hetzelfde signaal als HDMI, waarbij DVI dual link kan en HDMI een hogere bandbreedte kan hebben.

Dual Link naar HDMI heb ik nog niet gezien, daar moet namelijk een heleboel logica aan te pas komen. (bij wijze van een 2 baansweg met 50 km/h overgaan naar een éénbaans snelweg met 100 km/h. (signaal samenvoegen en signaal versnellen)

Ik zou het eerder zoeken in een custom resolutieprofiel.

https://forums.geforce.co...olution-geforce-gt-230m-/

of:

http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, HDMI is backwards-compatible met een single link DVI-D connector. niet met dual-link, ook niet als je nieuwere HDMI 1.3 hebt :o

Ik geef je meer kans via DP, actieve dual-link DVI naar DP bestaat namelijk wel, iets als dit:
http://www.allekabels.nl/...OyYmNKZr8sCFSoOwwodm6MAxQ

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Maar zijn scherm/videokaart heeft weer geen DP, dus zul je weer een verloop van DP -> HDMI nodig hebben. Ondertussen ben je zo veel geld kwijt aan verloopstukjes dat je net zo goed een low end kaart als een GT710 kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso is een 8 jaar oude graka op een scherm met een standaard die toen niet bestond een risicofactortje. Nvidia fora geven aan dat een GT300 serie of hoger is vereist om 21:9 te kunnen draaien. Nou is dat een OEM en laptop serie, dus dan is een 400 serie het minimum. Kort gezegd, lekker een 710 kopen of 730 als je net wat meer wil. Zoveel duurder zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:51
Ik heb hetzelfde probleem....

Hij wil niet op 2560x1080. Wel de reden waarom we deze monitor hebben gekocht.
Ik heb een Gigabyte GA-EG41MF-US2H met een g41 chipset GMA4500
Iemand een idee om dit toch voor elkaar te krijgen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Dual link dvi kabels zijn extra goedkoop bij de Dixons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:51
caanova1984 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:05:
Dual link dvi kabels zijn extra goedkoop bij de Dixons
Is dit een antwoord op mijn vraag ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Zelfde probleem gehad, oplossing was andere videokaart. Heb toen de Gigabyte Silent GeForce GT 610 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroensluis
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-06 12:36
Bij mij werkt de monitor op een gtx 750ti via de hdmi :) Plug en play aan mijn kant geen problemen gehad met de resolutie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

driel24 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:27:
[...]

Is dit een antwoord op mijn vraag ?
Nee reageer op het hoofdtopic, zou een eigen topic starten als je problemen hebt.
Pagina: 1