• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 16:31
De titel zegt het al en het is al eerder voorbij gekomen maar ja we zijn weer even verder en er zijn vast weer nieuwe producten.

Zelfde probleem mijn pc staat boven en de tv beneden en ik wil zowel usb (voor tb/muis en controller) en HDMI naar de tv hebben.

Nou heb ik zelf al even lopen neuzen en ben op het volgende uit gekomen:

http://nl.aliexpress.com/...32-4911-84d7-aaaa6f551028

Daar komt dan wel weer een switch bij omdat ik niet nog een keer alles open sloop voor een 2de kabel.

Dus al met al zit je net boven de 100 euro wat toch fors is voor iets dat ik niet zeer vaak gebruiken zal maar wel 'nodig' heb.
Echter weet ik niet of dit speeltje alleen TB/muis ondersteund of ook een game controller.

Voor alleen HDMI heb ik al opties van rond de 35 euro gezien maar dan kan ik niet gamen op de tv en moet ik naar boven lopen voor de besturing van de pc.
Dus die USB poorten zijn toch wel verrekte handig.

Zijn er mensen die nog andere mogelijk goedkopere opties weten en die dichter bij huis te bestellen zijn wat toch wat prettiger is of is dit het wel zon beetje?
Duurdere opties zijn simpelweg wat mij betreft geen optie omdat het te duur is.
Losse opties dus apart HDMI en usb vind ik geen probleem.

Ik heb al naar bluetooth devices gekeken voor de input maar ik ben bang dat deze de afstand niet gaan redden met ook nog een dikke betonnen vloer er in.
Of er producten voor USB over ip zijn is mij niet duidelijk maar dat zou een optie zijn naast een HDMI over IP kastje.

Chromecast en miracast sticks lijken bij voorbaat al kansloos door het gebrek aan ondersteuning en de verplichte chrome installatie en de lag die ontstaat door het gebruik van WIFI.

Een 2de systeem met remote desktop lijkt ook kansloos door de te lage fps dus dat valt ook al af.

Alle input en ervaringen zijn welkom in deze jungle van vaak wat vage producten.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zou een simpel pc'tje bij de TV kunnen zetten en daar tobo/muis aan prikken. Als je data nodig hebt van je eigen pc, maak dan een netwerkshare en wissel via die weg uit. Gamen kan o.a. via Steam in-home streaming als je steam gebruikt.

En anders wordt het sjouwen of kabels trekken geblazen....

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande, eventueel kan dat zelfs heel goedkoop met de Steam Link.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• computerjunky
Nadeel van de steam link is dat het maar een fractie van mijn spellen ondersteund dus alleen werkt voor nieuwe spellen die ik dan via steam moet kopen.
Helaas zijn niet alle games er voor steam en is dit dus geen volwaardige optie.

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:45
computerjunky schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:49:
Nadeel van de steam link is dat het maar een fractie van mijn spellen ondersteund dus alleen werkt voor nieuwe spellen die ik dan via steam moet kopen.
Daarnaast ondersteund die geen Xbox One Wireless adapter.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

computerjunky schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:49:
Een beetje inzet mag best: https://steamcommunity.co...ons/0/535152511378591167/
Can I play a game on the Steam Link while my [insert relationship here] uses the computer to surf the web or do work?

In general, no. The Steam Link (and in-home streaming) mirrors what is on the host computer. If you’re playing a game and someone sits down at the computer and tabs out of the game to start browsing the web, you’re out of the game and in the web browser.
JvdHoudt schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:57:
[...]

Die kan prima boven in worden geplugd, tenzij dat ding slechter is als de wireless adapter van de 360 controller gaat dat ding prima door een plafond heen.

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:45
D4NG3R schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:59:
Die kan prima boven in worden geplugd, tenzij dat ding slechter is als de wireless adapter van de 360 controller gaat dat ding prima door een plafond heen.
Dat hangt wel heel erg af van hoe groot je woning is en waar de machine in het huis staat. Vind het erg knap dat jij hier over kunt oordelen zonder ook maar iets van computerjunky's woning te weten.

• computerjunky
JvdHoudt schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:57:
[...]

Mijn controller gebruikt gewoon een draad omdat anders altijd de accu leeg is als ik ff wil gamen haha.
Dus dat is het probleem niet.

Ik ben alleen op zoek naar een oplossing die werkelijk alles wat je met de pc kan doen beneden achter de tv kan doen.

Ik ben nu verschillende remote desktop apps aan het proberen maar stuk voor stuk lijkt de FPS dramatisch(tussen de 12 en 25 fps).

Verder is wireless > vertraging wat vooral voor het game aspect natuurlijk geen topper is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

JvdHoudt schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:14:
[...]

Dat hangt wel heel erg af van hoe groot je woning is en waar de machine in het huis staat. Vind het erg knap dat jij hier over kunt oordelen zonder ook maar iets van computerjunky's woning te weten.
Over diezelfde brug; waar tover jij vandaan dat de TS een XBO controller heeft?

Met de gegeven info kan ik ook niet meer dan gissen. Het is aan de TS om ons van informatie te voorzien.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2016 20:23 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als ik de wensen van TS een beetje juist interpreteer dan kom ik op een "Jack PC" uit :P (soort van KVM over IP maar dan "anders").

Zo'n ding moffel je in een vrije doos (met UTP bekabeling) in de muur en vervolgens connect je over IP / RDP naar je PC... De monitor is je TV, Keyboard en Mouse gaan direct naar de PC.

P.S. Dat spul bestaat overigens al sinds een jaar of 10... Het is alleen wél wat duurder dan een paar lange kabels van de "action" trekken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-03-2016 21:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• computerjunky
Hehe wimmel_1 dat is zeker een pracht oplossing maar het prijskaartje is toch wel at jammer ;)
Pagina: 1