Toon posts:

Maxisound Muse probleempje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb de onderstaande computer (zie sig) en net windows 2000 ff geinstalleerd, daarna netjes de muse drivers van cd (op internet staan nog geen nieuwe :( ) en wat blijkt. Geen vier point geluid meer. Dus alleen de voorste twee speakers doen het ;(

Help?

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Staat 4 speaker-mode wel aan? Staat het geluid voor de achterspeakers wel aan?

Probeer anders WDM driver versie 6.22, te downloaden op:
ftp://cmedia.com.tw
Deze driver ondersteunt nu ook EAX 2.0!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ga ik proberen. Maar het rare is dus dat de 4 speaker mode helemaal is verdwenen uit de geluidsinstellingen. en de rear speakers staan altijd aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, de driver update hielp nix. Dusseuh, suggesties :P

• Bertrik
Voor Winamp werkt 4 speaker mode geloof ik alleen als je de directsound output plugin gebruikt (dus niet de waveout).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar het is niet alleen in winamp, ook in games enzo, terwijl het met win 98 altijd wel ging.

Het lijkt wel of de kaar nu gewoon herkend word als zijnde een 2 speaker kaartje.

• Bertrik
Druk in de cmedia mixer op het about knopje, dan zie je welke versie van de chip je hebt (nou ja, wat de driver denkt). Die zou moeten aangeven dat je een 4 kanaals kaart hebt.
Ik heb met een bepaalde driver ook wel eens gezien dat de achterspeakers het niet deden als het recordlevel van de achterspeakers op nul stond (blijkbaar een bugje in de driver).

Verwijderd

Topicstarter
Helpt ook niet :(

Ik hoorde laatst van iemand anders dat er voor 2k geen volledige drives support was, en mijn 4 speakers het nooit zullen doen ;(
Pagina: 1