Chromecast, IPTV apps mogelijk beschikbaar? Of alternatief.

Pagina: 1
Acties:
  • 10.712 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 19:37
Mijn vraag
Ik wil een Chromecast gaan bestellen voor mijn moeders. Zij heeft nog een oude non-smarttv.
Nu wil ik via Chromecast het een ''smarttv'' maken. Echter is mijn vraag ik gebruik op mijn Samsung TV de ''smart IPTV'' app deze wil ik ook bij haar installeren indien mogelijk. Maar als ik dan naar de site voor de apps ga van chromecast: https://www.google.com/in...utm_source=chromecast.com zie ik niet deze app er tussen. Alleen ''GSE SMART IPTV'' uhm ik heb een remote lijst voor mijn zenders. Maar kan je via deze app dat ook doen? Of wat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung non-smarttv
Chromecast

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al de chromecast app site bezocht, geen succes geboekt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:38
Er is KPN Play, en er loopt een beta van T-Mobile KNIPPR. Zover ik weet zijn dit de enige twee legale aanbieders van IPTV in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 19:37
Hoi,

Kan ik daar mijn eigen tv mac-address aan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 09:02

NSG

Je weet niks!

theduke1989 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:39:
Hoi,

Kan ik daar mijn eigen tv mac-address aan toevoegen?
Dat is totaal niet relevant, en zet smart IPTV maar uit je hoofd, die is er alleen voor Android TV.

Volgens mij heb jij ook niet helemaal door hoe een Chromecast werkt, op een Chromecast kan je geen apps draaien. In het geval van KPN Play heb je de app op je telefoon/tablet draaien en geef je via je telefoon/tablet een seintje aan de Chromecast dat zender huppelup moet gaan draaien.

Uit je verhaal begrijp ik dat je zelf een m3u lijst met zenders hebt, wat mij doet vermoeden dat je niet op zoek ben naar Nederlandse zenders. Om wat voor zenders gaat het dan wel, ik kan mij haast niet voorstellen dat het legaal is..

Maar goed als je nou op google zoekt naar 'm3u chromecast' dan vind iets (omslachtigs) dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38
Vanuit npo, nl ziet en wat niet meer kan je casten naar een CC. Wel telefoon of tablet nodig idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
We hebben enige tijd geleden onze vingers gebrand aan uiteindelijk niet legale zaken die op Tweakers zijn besproken, dus daar gaan we niet nog eens in trappen.

IPTV werkt op de decoder van de leverancier. Alle andere manieren zijn in potentie illegaal.

Diensten van een provider mogen in een apart (dan wel bestaand) topic worden besproken, zolang er maar niet over de minder legale manieren wordt gesproken. Dit topic gaat dan ook uit voorzorg dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.