Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee Nics, Applicatie gebruik scheiden, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spider85
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik wil graag weten of het mogelijk is om op een PC met twee nics programma's via een van de twee netwerkkaarten naar buiten te laten gaan.

Het zit zo, normaliter zit ik met een PC achter een VPN, alles gaat door de VPN naar buiten toe.
Echter met de laatste ontwikkelingen van Netflix heb ik hier dus een probleem mee, het werkt niet meer :-)
Is het nu mogelijk om bijv. via een firewall alle programma's behalve netflix via netwerkkaart 1 (VPN) te laten lopen en alleen Netflix via netwerkkaart 2 (direct zonder VPN) naar buiten te laten gaan.

Heeft iemand een tip of oplossing?

Groeten,

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zal best kunnen moet je handmatig routes gaan configureren maar simpel is het niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt sterk aan de gebruikte VPN oplossing en de inrichting hiervan.

Waarom vraag je dit niet aan de beheerder van de VPN oplossing? Die kan met split-tunneling inregelen dat alleen "werkverkeer"(?) over de VPN gaat, en al het andere verkeer niet.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

hangt er van af,.

Ik heb thuis een Mikrotik router, waarbij ook een VPN permanent op draait. "Alles" gaat via de VPN, maar alleen specifieke IP adressen (lees: websites) gaan via de ISP, en dus niet via de VPN.

Je kan het ook andersom doen. Dat juist alles via de ISP gaat, en maar een paar adressen via de VPN. En dan regel je dat centraal in de router, en niet op PC / server nivo.

Heb je ook geen twee NIC's nodig.

• Spider85
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:38:
hangt er van af,.

Ik heb thuis een Mikrotik router, waarbij ook een VPN permanent op draait. "Alles" gaat via de VPN, maar alleen specifieke IP adressen (lees: websites) gaan via de ISP, en dus niet via de VPN.

Je kan het ook andersom doen. Dat juist alles via de ISP gaat, en maar een paar adressen via de VPN. En dan regel je dat centraal in de router, en niet op PC / server nivo.

Heb je ook geen twee NIC's nodig.
Ik draai het via een dd-wrt, dus een beetje hetzelfde verhaal.
Maar ik neem aan dat als ik via de netflix app werk, dit niet alleen maar via www.netflix.com gaat, maar langs verschillende ip adressen of zie ik dat verkeerd?
En zou ik deze dan op een soort van "Whitelist" moeten zetten?

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:02
Met een ubiquiti router zou je dit ook kunnen configureren.
http://lg.io/2015/01/11/t...-router-for-home-use.html lees even het stukje Selective VPN routing (Policy-based Routing)

Let wel op is niet zo eenvoudig die routertjes configureren via cli.
Zal er ook vanaf hangen welk type vpn jij gebruikt.
Pagina: 1