GTX970 plots zwart beeld, no signal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 14:12
Mijn vraag
Sinds de nVidia drivers van maart krijg ik plots spontane lockups als men GPU iets van werk doet. Soms na 10min, andere keer 30min... Ik hoor geluid haperen, maar windows is totaal onbruikbaar. Hierna valt de GPU weg en no signal op het scherm. Ik hoor dan nog wel haperend geluid.

Is het toeval sinds drivers van maart? Ik weet het niet, maar een downgrade van drivers is niets te kort.

Ik heb threads gevonden met dezelde problemen, maar geen officiele reactie van nvdia uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Msi gtx970 gaming 4g 362.00 drivers
Intel i5-3570k
Z77 mobo
8gb ram
Psu 860i corsair

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Driver downgrade clean instal driver sweeper
Cccleaner
Malwarebytes
Gpu herplaatsen
Ram latjes switchen
Hardware monitor -> goede temps
Psu switch

Misschien is iemand op de hoogte van dit probleem? Ik gebruik het systeem enkel voor gaming met steam of origin, verder dient deze pc voor niets anders. Geen nare software dus.

Ik blijf zoeken

[ Voor 6% gewijzigd door Spacewide op 07-03-2016 15:13 ]

Beste antwoord (via Spacewide op 10-03-2016 22:57)

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb vroeger vaker problemen gehad met gpu's, wisselend tussen hardware en softwarematige problemen.

Van jou systeem heb ik geen voorkennis, maar aangezien het geluid hapert denk ik dat het probleem met een driver te maken heeft.

Deze zaken zou je nog kunnen nakijken om het probleem te vinden:
  • Windows event viewer: Bepaalde eventIds komen enkel voor bij driver problemen
  • gpu stresstest om exact te bepalen wat je computer doet crashen
  • Als je de mogelijkheid hebt kan je de gpu ook eens in een andere computer steken of andersom?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb vroeger vaker problemen gehad met gpu's, wisselend tussen hardware en softwarematige problemen.

Van jou systeem heb ik geen voorkennis, maar aangezien het geluid hapert denk ik dat het probleem met een driver te maken heeft.

• Als je de mogelijkheid hebt kan je de gpu ook eens in een andere computer steken of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:33
Ik heb net hetzelfde issue gehad met drivers 364.47. Ongelooflijke rommel drivers deze keer.
Heb maar net mijn pc nog aan de praat gekregen. Zelfs mij BIOS liep vast na een reboot als ie een lock-up had gedaan.
Uitendelijk mijn pc terug aan de praat gekregen door de GPU te verwijderen en op mijn alternative BIOS te laten starten op de iGPU van Intel.
Dan naar safe-mode gestart, uninstall met DDU en ik was terug vertrokken.

Meer van dat -> https://forums.geforce.co...-thread-released-3-7-16-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 14:12
thibai schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:09:

Ik heb de stresstest uitgevoerd en sinds driver 361.91 zit ik met het probleem dat de fan niet meer aanslaagt op 60 graden celcius.
Ik heb nu via Rivatuner de fanwaardes manueel ingesteld en krijgt de GPU tenminste cooling.

364.51 geeft hetzelfde probleem. Ik wacht het af en anders beroep doen op fabrieksgarantie..

Bedankt voor alle tips!