Toon posts:

Software voor schoolpcs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit helemaal de juiste plek is.

Mijn werkgever heeft 16 oude pc's staan variërend van laatste generatie Pentium 4 tot en met Core 2 Quads. Hij vroeg mijof die nog voor scholen oid te gebruiken waren. Eventueel wil hij nog wel een een kleine bijdrage doen om alle machines van 4GB geheugen (de helft heeft maar 2GB) en een 64GB SSD te voorzien.

Aangezien de pc's met Windows XP licenties komen en dat echt niet meer kan (en Windows 10 mij op deze pc's geen lolletje lijkt) vroeg ik mij af of dit nog bruikbaar is te maken met een variant van ChromeOS of een linux distro?

Daarmij lijkt mij dat e-mail en browser goed bruikbaar gemaakt moeten kunnen worden, zelfs op deze oude hardware.

Heeft iemand ervaring met zo'n projectje die kan aangeven of zoiets haalbaar / nuttig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Inderdaad, gewoon een of ander linux distrotje erop en je ben klaar.

Bv edubuntu, is gericht op scholen en komt met http://www.epoptes.org/

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zou je dit niet beter aan de school kunnen vragen wat ze er mee willen ?
En of een school in NL nog blij is met een p4 vraag ik me ook af :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Pentium 4 systeempjes zijn leuk voor op de basis school. Kunnen de kids een beetje kennis maken met computers (mochten zij dat thuis nog niet doen :P ).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:20:
Zou je dit niet beter aan de school kunnen vragen wat ze er mee willen ?
En of een school in NL nog blij is met een p4 vraag ik me ook af :P
De school hoeft niet perse in Nederland te staan.

Ik zie bij familie overigens wel wat webbased educatieve games voor lagere school kinderen. En die draaien prima op een low-end tablet. Dan mag een P4 toch ook geen enkel probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 20:11

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zoek eerst een school die het wil voor je investeert in oude hardware.
Het oplossen van problemen met oude hardware van diverse makelij kost erg veel tijd als je daar niet handig in bent. Veel scholen willen daarom geen afdankertjes, die kosten meer aan support dan ze uitsparen op de hardware.

LTSP richt zich helemaal op het gebruik van dit soort oude computers in een (meestal) schoolse omgeving.
Het idee is dat je één snelle computer koopt voor het zware werk en de oudere computers alleen gebruikt als een extra beeldscherm en toetsenbord voor de centrale computer.
Wederom is dit iets dat wel moet passen bij de school, lang niet iedereen kan hier iets mee.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Maak er een chromebook van met http://chromixium.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me steekt even zijn hand op.
Ik ben al een flinke tijd bezig als vrijwilliger op een basisschool in het Franstalige deel van Belgie. Daar heb ik een netwerk opgezet met voornamelijk 'krijgertjes'. De server die er staat draait een Ubuntu + schil die speciaal voor het onderwijs is ontwikkeld: www.linuxschools.com
De desktops draaien _of_ Windows 7, _of_ de client die bij het linuxschools project wordt meegeleverd.
Op dit moment heeft iedere klas 1 pc en er is een laptopkar met netbookjes die per reservering door alle klassen van de school (in totaal 9) gebruikt wordt.
Een extra desktop per klas zou fantastisch zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 22:35 ]

Pagina: 1