[Opname] 0906

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Goed, ( :P )

Voor een project wil ik digitale opnames gaan maken voor o.a 0906. Hiervoor heb ik verschillende (Zwoele) dames, heren en zelfs shemales in gedachten welk de voice kunnen doen.

De voice bestaat uit 2 etappes:

1: Intro
2: Uitleg menu

Om nu hier de best mogelijke geluidskwaliteit voor te realiseren, wil ik dit dus een goed apparaat hebben wat in goede kwaliteit op kan nemen. Ik ben hier eigenlijk slecht in thuis met opnames via een microfoon enzo, en wil dit ook niet met een thuis-microfoon doen achter de PC ofzo. Het mag best wat kosten, het mag eventueel ook gehuurd worden, omdat het toch maar eenmalig is.

Het hoeft geen professionele studiokwaliteit te zijn, uiteindelijk moet zoiets over de telefoon en dat is toch beperkt in weergave van geluidskwaliteit.

Heeft iemand aanbevelingen hiervoor? :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Gewoon even rondbellen bij lokale studios of ze mogelijkheden voor vocal booth opnames hebben en wat de prijs is. Er zijn ontzettend veel kleinschalige studios waar ze mogelijkheden voor mensen met een beperkt budget.
Of je moet een student opname techniek weten te strikken die de spullen en ruimte heeft voor zoiets die wat bij wil verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:51
Volgens mij moet je met een redelijk goede microfoon al een eind kunnen komen. Het belangrijkste lijkt me de opnameruimte, dus geen holle ruimte of ruimte met veel achtergrondgeluid.

btw: bestaan die nummers nog? internet is er al een tijdje :P

[ Voor 18% gewijzigd door NoepZor op 07-03-2016 16:42 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
-

[ Voor 100% gewijzigd door Vitruvius op 22-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
En een simpel digitale recorder met een beetje (tafel) microfoon daar waar diegene voor zitten gaat? Is dat niet wat?

Het is sinds 5 minuten geleden niet alleen voor mezelf meer maar ook voor een bedrijf, dat bereid is de kosten te willen delen hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Volgens mij zit hier genoeg tussen om zonder phantom power op te nemen:

http://www.bax-shop.nl/studio-microfoon/usb-microfoon

Pop schermpje er voor, evt. anti-reflectie (kost ook niks) erachter en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

Het gaat niet alleen maar om de microfoon, maar ook om wat je verder ermee doet. Enige vorm van compressie en EQ maakt het een stuk mooier :)
Pagina: 1