Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De machine is bedoelt om te "spelen" met virtualisatie en in ieder geval de volgende machines te hosten:
+/- €1000,- mocht blijken dat dit niet haalbaar is dan zal ik bepaalde componenten tweedehands gaan aanschaffen bijvoorbeeld de NICs
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De grafische kaart (GTX960) en HDDs
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voldoende krachtige CPU zodat de overige functionaliteiten van de server niet ten kosten gaan als de 'game vm' aanstaat. Verder voldoende NICs en wellicht een aparte NIC voor de 'game vm'.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU gaat mijn voorkeur uit naar Intel gezien deze CPUs (een stuk) zuiniger zijn dan de AMD alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur heb ik een mATX (of kleiner) systeem gezien full size ATX nogal in de weg zal staan. Daarbij heeft de voorkeur aan een stiller systeem gezien de overige huisbewoners niet bijzonder gecharmeerd zijn van het gebrul van computer fans. Gezien de machine 24/7 aan zal staan is een relatief zuinige machine natuurlijk ook geen overbodige luxe.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een sanity check voor onderstaande lijst. Het beheren machines doe ik bijna dagelijks, maar samenstellen van een PC is alweer een poosje geleden.
Om dit te verwezenlijken ben ik tot het volgende lijstje gekomen:
De machine is bedoelt om te "spelen" met virtualisatie en in ieder geval de volgende machines te hosten:
- Router met pfSense oid (OS is nog niet besloten)
- Windows 10 Steam machine die met in-home streaming over het netwerk gedeeld zal worden
- NAS (OS voor backups van verschillende machines
- Hosten van web apps verschillende web apps
+/- €1000,- mocht blijken dat dit niet haalbaar is dan zal ik bepaalde componenten tweedehands gaan aanschaffen bijvoorbeeld de NICs
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De grafische kaart (GTX960) en HDDs
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voldoende krachtige CPU zodat de overige functionaliteiten van de server niet ten kosten gaan als de 'game vm' aanstaat. Verder voldoende NICs en wellicht een aparte NIC voor de 'game vm'.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU gaat mijn voorkeur uit naar Intel gezien deze CPUs (een stuk) zuiniger zijn dan de AMD alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur heb ik een mATX (of kleiner) systeem gezien full size ATX nogal in de weg zal staan. Daarbij heeft de voorkeur aan een stiller systeem gezien de overige huisbewoners niet bijzonder gecharmeerd zijn van het gebrul van computer fans. Gezien de machine 24/7 aan zal staan is een relatief zuinige machine natuurlijk ook geen overbodige luxe.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een sanity check voor onderstaande lijst. Het beheren machines doe ik bijna dagelijks, maar samenstellen van een PC is alweer een poosje geleden.
Om dit te verwezenlijken ben ik tot het volgende lijstje gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 211,95 | € 211,95 |
1 | ASRock B150M Pro4S | € 74,97 | € 74,97 |
1 | EVGA GeForce GTX 960 2GB Superclocked | € 196,- | € 196,- |
1 | Fractal Design Node 804 | € 101,95 | € 101,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR21N15D8K2/32 | € 123,37 | € 123,37 |
1 | Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold | € 92,- | € 92,- |
2 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 169,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 970,04 |
[ Voor 5% gewijzigd door niekie9 op 07-03-2016 14:17 ]