Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Tweakers,

Ik heb in het verleden altijd illegale versies van Photoshop op mijn pc gehad. Ik gebruikte het niet zovaak dat ik het nodig vond om het aan te schaffen (en tja arme student haha). Nu heb ik overwogen om een legale licentie te kopen en dit ik heb ik dan ook gedaan. Nu staat er keurig dat ik photoshop kan installeren. Uiteraard eerst de oude illegale meuk verwijderd en toen deze geinstalleerd. Echter zodra ik hem wil openen moet ik me aanmelden en activeren zodra dit gebeurd zegt die dat mijn proefversie is verlopen. Hoe kan dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow343 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:51:
Tweakers,

Ik heb in het verleden altijd illegale versies van Photoshop op mijn pc gehad. Ik gebruikte het niet zovaak dat ik het nodig vond om het aan te schaffen (en tja arme student haha). Nu heb ik overwogen om een legale licentie te kopen en dit ik heb ik dan ook gedaan. Nu staat er keurig dat ik photoshop kan installeren. Uiteraard eerst de oude illegale meuk verwijderd en toen deze geinstalleerd. Echter zodra ik hem wil openen moet ik me aanmelden en activeren zodra dit gebeurd zegt die dat mijn proefversie is verlopen. Hoe kan dit?
Om je illegale versie werkend te krijgen heb je waarschijnlijk een tekstbestandje aangepast om te zorgen dat hij geen verbinding kan maken met Adobe. Daar heeft hij nu last van. Ik weet alleen zo even niet de naam van dat bestandje.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen heeft iemand van Adobe op afstand het probleem voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Om je illegale versie werkend te krijgen heb je waarschijnlijk een tekstbestandje aangepast om te zorgen dat hij geen verbinding kan maken met Adobe. Daar heeft hij nu last van. Ik weet alleen zo even niet de naam van dat bestandje.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen heeft iemand van Adobe op afstand het probleem voor mij opgelost.
Je host file toevallig? C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:49
system32\drivers\etc\hosts
Daar staat waarschijnlijk een hele hoop 127.0.0.1 bende die naar Adobe verwijst. Weghalen en het zal (mogelijk na nieuwe login) moeten werken.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
[...]

Jij bedoelt hoogstwaarschijnlijk het hosts.txt bestand? Dan kan inderdaad kloppen daar zijn een aantal dingen aan toegevoegd bedankt voor je antwoord! Ik zit helaas elke dag met werk iemand een idee hoe je dat zelf kan oplossen? Op is het puur dat hosts bestandje verwijderen en hij maakt vanzelf er weer 1 aan?

Overigens opvallend ik heb een illegale indesign erop staan en die kon hij probleemloos updaten via creative cloud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Raznov schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:00:
system32\drivers\etc\hosts
Daar staat waarschijnlijk een hele hoop 127.0.0.1 bende die naar Adobe verwijst. Weghalen en het zal (mogelijk na nieuwe login) moeten werken.
Top was iets te snel met reageren haha ik ga het proberen bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28
[...]

_O-

OK, het is natuurlijk vrij logisch dat iemand van Adobe je graag naar een legale versie helpt, maar geef toe..... het klinkt best grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:01:
[...]

_O-

OK, het is natuurlijk vrij logisch dat iemand van Adobe je graag naar een legale versie helpt, maar geef toe..... het klinkt best grappig :P
Haha, klopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Precies de reden dat ik Adobe nog niet wou inschakelen.. Dacht ja sta je dan van ja heb al jaren illegale troep van jullie gebruikt wil nu over gaan naar wat legaals help me is even haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow343 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:17:
Precies de reden dat ik Adobe nog niet wou inschakelen.. Dacht ja sta je dan van ja heb al jaren illegale troep van jullie gebruikt wil nu over gaan naar wat legaals help me is even haha
Gewoon van de domme houden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Geloof mij.... Adobe heeft er flink van geprofiteerd dat vele mensen het illegaal gebruikten, want iedereen kende het systeem en wist er mee om te gaan. Nu hebben ze ineens een betaalbare versie (12 euro p/m of zo uit mijn hoofd?) en dus zullen er best veel mensen de overstap naar legaal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat je kan doen is de cleanup tool download van Adobe, hierin zit ook een hosts file reset script in.
Dan gaat het via een visuele gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Daros schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:01:
Wat je kan doen is de cleanup tool download van Adobe, hierin zit ook een hosts file reset script in.
Dan gaat het via een visuele gui.
Reset die niet je volledige host file? Dus dat je al je host file regels kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PdeBie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:11:
[...]

Reset die niet je volledige host file? Dus dat je al je host file regels kwijt bent.
De mensen die nooit in hun hosts file hebben gesnuffeld hebben er hoogst waarschijnlijk ook niks in staan. Mensen die dat wel hebben weten hem ook te vinden en opnieuw aan te passen. De regels van Adobe zijn makkelijk te verwijderen maar gaan we uiteraard hier niet plaatsen of naar linken ;)

Het beste kun je dan inderdaad gewoon de CC cleaner tool gebruiken, uitloggen bij je Creative Cloud applicatie en opnieuw inloggen. Als het goed is zie je dan naast Photoshop en Lightroom "installeren" of "openen" staan zonder meldingen van een trial. Bij alle andere programma's (met uitzondering van wat gratis programma's) zal "proberen" staan.

Om zeker te weten dat je account een licentie heeft kun je inloggen op de site van Creative Cloud en naar de volgende url gaan om je licenties te zien: https://accounts.adobe.com/plans. Daar zou onder Plans "Photoshop-fotografieprogramma" moeten staan. Zo niet dan gaat er ergens iets mis en zou je contact op moeten nemen met Adobe, óf je hebt een ander account gebruikt bij het aanschaffen van je licentie.

Eerst in ieder geval zorgen dat je oude illegale overblijfselen van je PC af zijn ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ventieldopje schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:16:
[...]

De mensen die nooit in hun hosts file hebben gesnuffeld hebben er hoogst waarschijnlijk ook niks in staan.
Ja, dat is ook weer zo. Genoeg mensen die niet eens weten waar je het over hebt als je erover begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Laatst online: 11-07 18:39
Ik ben erg benieuwd hoe dit probleem uiteindelijk opgelost is, er vanuit gaande dat Shadow343 zijn CC nog steeds gebruikt. Want dit probleem lijkt behoorlijk op mijn issue.

Vanaf de 15e (mei) zou mijn CC subscription verlopen en ik had deze ruim op tijd verlengt met een jaar.
Als ik mijn "plans" bekijk staat er ook keurig "Expiration date: May 15, 2017"

Helaas kan ik al 1.5 week niet meer gebruik maken van de CC producten omdat ik in een eeuwige loop zit (licentie moet geactiveerd worden of kiezen voor Trial -> melding dat het geslaagd is en dat ik de producten kan gebruiken -> direct een melding dat de subscription is verlopen en weer terug naar het activatie stuk).

Uiteraard heb ik met adobe contact opgenomen, daar betaal je immers ook voor, en ze konden me melden dat dit in 3 dagen opgelost zou moeten zijn.

Een aantal dagen verder had ik nog steeds het zelfde probleem, en kreeg ik vanuit Adobe het advies om de SLcache op te schonen en wederom 2 tot 3 dagen te wachten.

Uiteraard in de tussentijd verschillende workarrounds uitgeprobeerd maar helaas zonder succes:
- CC Desktop app uitloggen en opnieuw aanmelden
- Alle apps + CC desktop app deinstalleren en opnieuw installeren
- Alles opschonen via de speciale Adobe cleaner
- Die OOBE datafiles opnieuw laten genereren
- Gebruikers profiel opschonen (ander profiel aangemaakt)

Omdat ik nog steeds geen steek verder kom hing ik afgelopen maandag weer aan de lijn en heb ik mijn frustraties uitgesproken. Ik werd doorverbonden naar een volgende lijn support welke aangaf dat er iets fout gegaan is met mijn account en dat dit probleem in 2 dagen opgelost zou zijn zonder dat ik er iets voor hoefde te doen. Ik zou dan een bevestiging per mail zou krijgen als het zo ver is.

Oke ze hebben nog een halve dag de tijd voor die mail en om zaken te regelen, maar ik heb er helaas niet zo veel vertrouwen meer in.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben wat ik kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Iocalhost schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:50:
Ik ben erg benieuwd hoe dit probleem uiteindelijk opgelost is, er vanuit gaande dat Shadow343 zijn CC nog steeds gebruikt. Want dit probleem lijkt behoorlijk op mijn issue.

Vanaf de 15e (mei) zou mijn CC subscription verlopen en ik had deze ruim op tijd verlengt met een jaar.
Als ik mijn "plans" bekijk staat er ook keurig "Expiration date: May 15, 2017"

Helaas kan ik al 1.5 week niet meer gebruik maken van de CC producten omdat ik in een eeuwige loop zit (licentie moet geactiveerd worden of kiezen voor Trial -> melding dat het geslaagd is en dat ik de producten kan gebruiken -> direct een melding dat de subscription is verlopen en weer terug naar het activatie stuk).

Uiteraard heb ik met adobe contact opgenomen, daar betaal je immers ook voor, en ze konden me melden dat dit in 3 dagen opgelost zou moeten zijn.

Een aantal dagen verder had ik nog steeds het zelfde probleem, en kreeg ik vanuit Adobe het advies om de SLcache op te schonen en wederom 2 tot 3 dagen te wachten.

Uiteraard in de tussentijd verschillende workarrounds uitgeprobeerd maar helaas zonder succes:
- CC Desktop app uitloggen en opnieuw aanmelden
- Alle apps + CC desktop app deinstalleren en opnieuw installeren
- Alles opschonen via de speciale Adobe cleaner
- Die OOBE datafiles opnieuw laten genereren
- Gebruikers profiel opschonen (ander profiel aangemaakt)

Omdat ik nog steeds geen steek verder kom hing ik afgelopen maandag weer aan de lijn en heb ik mijn frustraties uitgesproken. Ik werd doorverbonden naar een volgende lijn support welke aangaf dat er iets fout gegaan is met mijn account en dat dit probleem in 2 dagen opgelost zou zijn zonder dat ik er iets voor hoefde te doen. Ik zou dan een bevestiging per mail zou krijgen als het zo ver is.

Oke ze hebben nog een halve dag de tijd voor die mail en om zaken te regelen, maar ik heb er helaas niet zo veel vertrouwen meer in.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben wat ik kan proberen.
Niets zal helpen als het daadwerkelijk aan je account ligt (zoals Adobe aangeeft), maar wellicht kun je dit proberen:

1. Alle adobe creative cloud software en producten verwijderen
2. Opnieuw opstarten
3. CCleaner draaien, daarbij zorgen dat in het "apps" tabblad ook alle Adobe software is aangevinkt.
4. Opnieuw opstarten
5. Adobe CC cleaning tool draaien: https://helpx.adobe.com/n...nstallation-problems.html
6. Opnieuw opstarten

Dan de boel opnieuw installeren en inloggen. Klinkt stom, maar zorg daarbij dat je met het juiste account inlogd. Je zal niet de eerste zijn die met een dubbel account inlogt waar geen abbo op af is gesloten ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Laatst online: 11-07 18:39
Bedankt voor de tips, maar helaas hetzelfde resultaat.
Morgen ochtend maar weer is met support aan de lijn hangen.

Ik blijf nog steeds in een loop van deze drie schermen hangen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sf9EJCcl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JrtuO8rl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ia65Y7tl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
De support heeft me gered iniedergeval. Je moet je host files ff overrulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Shadow343 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:17:
De support heeft me gered iniedergeval. Je moet je host files ff overrulen
Ah ja, als je een illegale versie hebt gehad is dat wel belangrijk ja. Anders kan er geen contact gemaakt worden met de licentie servers :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Shadow343 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:17:
Ik denk serieus dat ze dat met alle liefde doen.
Pagina: 1