Vraag

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Topicstarter
Mijn vraag: Op dit moment heb ik een Olympus compact camera VH 210 ; stel ik koop een ander toestel , kan ik het geheugen kaartje verplaatsen in (naar) het nieuwe toestel , zodat ik de oude foto,s kan bekijken op mijn nieuwe camera :?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via JAN-B op 07-06-2016 14:25)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Idd eerst altijd fotos veiligstellen.
De meeste camera's binnen hetzelfde merk zijn op dezelfde manier opgebouwd en zullen de foto;s wel lezen. Zeker als het jpg's zijn.
Als je RAW schiet dan is het geen garantie. Omdat de versie van RAW anders kan zijn waardoor de nieuwe camera er niet mee overweg kan.

Stap je over op een heel ander merk. Dan zien de meeste cameras de JPGs ook wel maar het is geen garantie. Soms moet je ze toch handmatig overzetten naar de directory structuur van de nieuwe camera.
En met RAW heb je waarschijnlijk gewoon pech.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JAN-B schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:36:
Mijn vraag: Op dit moment heb ik een Olympus compact camera VH 210 ; stel ik koop een ander toestel , kan ik het geheugen kaartje verplaatsen in (naar) het nieuwe toestel , zodat ik de oude foto,s kan bekijken op mijn nieuwe camera :?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
In 99/100 gevallen, ja

Meestal maakt de nieuwe camera een nieuw mapje aan, bijvoorbeeld DCIM101 ipv de huidige DCIM100

Of de camera dan zo slim is bij de weergave van de foto's in alle folders te kijken, ligt aan de camera

[ Voor 18% gewijzigd door Vorkie op 07-03-2016 13:39 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Als je nu RAW schiet en de nieuwe camera ondersteunt alleen JPG is het ook even afwachten natuurlijk.

Maar ik zie even het probleem niet. Je haalt de foto's toch ook een keer van het kaartje af en zet ze op de pc?

Verwijderd

Heb je een backup gemaakt? Anders eerst doen, voor je de sd kaart in een nieuwe camera steekt. Je weet nooit...

Acties:
  • Beste antwoord

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Idd eerst altijd fotos veiligstellen.
De meeste camera's binnen hetzelfde merk zijn op dezelfde manier opgebouwd en zullen de foto;s wel lezen. Zeker als het jpg's zijn.
Als je RAW schiet dan is het geen garantie. Omdat de versie van RAW anders kan zijn waardoor de nieuwe camera er niet mee overweg kan.

Stap je over op een heel ander merk. Dan zien de meeste cameras de JPGs ook wel maar het is geen garantie. Soms moet je ze toch handmatig overzetten naar de directory structuur van de nieuwe camera.
En met RAW heb je waarschijnlijk gewoon pech.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.