Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olepost
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-08-2023
EDIT: Ik heb de PC gekocht, ik hoop dat hij het goed gaat doen!

Opmerking: Ik ga waarschijnlijk wachten op de Pascal en Polaris GPU's

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video- en fotobewerking en Cities Skylines, later ook grafischere games

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Voor het systeem zonder GPU heb ik een budget van 920 euro inclusief verzendkosten. Ik ga hem zelf in elkaar zetten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een MSI GTX 750 2gb, die ik graag wil gebruiken totdat Pascal en Polaris uitkomen
Ook ga ik de HDD's van mijn oude PC gebruiken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb het liefst de Define S of de Silent Base 600

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst heb ik een zo stil mogelijk systeem, grootte maakt niet veel uit, energieverbruik niet echt.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel

Wat verwacht je van ons?
Advies of mijn huidig "lijstje" goed is en eventueel verbeteringen

Mijn "lijstje"
CPU: Intel I7 6700k of 6700
Moederbord: Asus z170 pro gaming of h170 pro gaming
RAM: Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16
PSU: Corsair RM650x (voor OC) of RM550x (zonder OC)
Case: Define S of Silent Base 600
Koeler: Mugen 4 (voor OC) of BQ Pure Rock (zonder OC)
Opslag: Samsung 850 Evo 250GB

[ Voor 87% gewijzigd door Olepost op 07-03-2016 23:22 . Reden: regels ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Hallo, kijk eens naar Nieuw: topic templates. Misschien dat je, je topic aan kan passen want ik verwacht niet dat het lang open zal blijven op deze manier.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Eigen inzet is belangrijk
1. Een duidelijke titel
Een goede titel geeft aan waar het systeem voor bedoeld is en wat het ongeveer mag kosten.

2. Beantwoord de vragen
Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen. Deze vragen komen al automatisch in beeld als je een topic opent en dien je te beantwoorden om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van wat je wil. Laat deze staan. Verwijderen leidt tot sluiting van je topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?
3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
Kopieer je lijstje in je post, je kan rechtsboven je post aanpassen met 'wijzig'.
4. Plaats een lijstje met behulp van de Pricewatch
We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken. De Handleiding Pricewatch vertelt je precies hoe je een PW-wenslijst maakt.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olepost
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-08-2023
Raznov schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:19:
Hallo, kijk eens naar Nieuw: topic templates. Misschien dat je, je topic aan kan passen want ik verwacht niet dat het lang open zal blijven op deze manier.
Zal ik gelijk doen, ik wist niet wat de regels hier waren.

Edit: Ik heb het aangepast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Olepost op 07-03-2016 13:35 ]