Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
SSD om de opslag capaciteit te vergroten, er zit nu 2x 120 ssd in maar wil er toch zeker 1x 240 + 1x 120 van maken!.

Wat is je budget?
Bij voorkeur rond de 150/200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben als een vis op het droge als het gaat om SSD dus ik heb gen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik bezit deze laptop: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H leuke jongen maar merk dat de ssd toch wel iets groter had gemogen.

Ik weet namelijk niet welke ik zou kunnen gebruiken EN het wel eens mogelijk is, typ dit op werk zonder er echt bij stil staan of het kan. Hoopte dat iemand er misschien hier verstand van zou hebben. *dont hit me for posting this*

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb even 'de binnenkant' van de laptop bekeken en zo te zien zitten er gewoon twee normale 2.5" SSDs in. Gelukkig is het geen rocket science en kan je zelfs als een vis op het droge een goede keuze maken :) Ik ben zelf groot fan van de scherp geprijsde SSDs; denk dan aan de Crucial BX200 variant.

pricewatch: Crucial BX200 240GB
pricewatch: Crucial BX200 480GB

De Samsung Evo 850 is ook behoorlijk populair maar zo'n ~18 euro duurder dan de BX200
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Gezien je budget zou ik dan zelf voor een Crucial BX200 van 480GB gaan, die kost je 132 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
stin00 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:57:
Ik heb even 'de binnenkant' van de laptop bekeken en zo te zien zitten er gewoon twee normale 2.5" SSDs in.
Het is alleen wel zo dat in de gelinkte laptop pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H een M.2 SSD zit.
Opslagtype Solid State Disk (M.2)
Opslagcapaciteit 256GB
Of de gelinkte laptop is niet precies dezelfde of een van de twee SSD's is inderdaad een M.2 versie. Wat voor SSD's zitten er nu in?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 07-03-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien weet ik te weinig van laptops maar hoe zie je de huidide SSD's in jouw OS? Zie je 2 drive-letters van elk 120GB groot? Zie je 1 drive-letter van 120GB groot? Of zie je 1 drive-letter van 240GB groot?

Dit heeft namelijk/mogelijk direct impact op hoe de data nu wordt weggeschreven en de mogelijkheid om wel/niet zomaar iets te vervangen. Als het namelijk een RAID0 is van 2x 120GB, dan kan je niet zomaar 1 SSD eruit trekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Het is alleen wel zo dat in de gelinkte laptop pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H een M.2 SSD zit.

[...]

Of de gelinkte laptop is niet precies dezelfde of een van de twee SSD's is inderdaad een M.2 versie. Wat voor SSD's zitten er nu in?
Ah verdorie ik had een review van KitGuru bekeken maar daar stond inderdaad niet exact hetzelfde typenummer: http://www.kitguru.net/la...ck/asus-rog-g751j-review/

Dat is ook een G751J maar zonder de 'T' en de rest van de cijfers/letters.
Ik zag daar een foto met 2 full-size 2.5" SSDs, vandaar :)