Excel in word

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotoklaas
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07-2021
Mijn vraag
Iedereen weet hoe gemakkelijk je een excel-sheet in kunt lezen in Word en hoe leuk af en toe Word omgaat met excel. Ik heb een deel van een sheet ingevoegd in word en vervolgens bij een nieuwe opstart verschijnt er abacadabra alsof alles verticaal is opgerekt. Probeer een plaatje toe te voegen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 2011 for Mac
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Fotoklaas schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:54:
Mijn vraag
Iedereen weet hoe gemakkelijk je een excel-sheet in kunt lezen in Word en hoe leuk af en toe Word omgaat met excel. Ik heb een deel van een sheet ingevoegd in word en vervolgens bij een nieuwe opstart verschijnt er abacadabra alsof alles verticaal is opgerekt. Probeer een plaatje toe te voegen.
Je probleem is me volkomen duidelijk. Maar het is handiger om nog even wat screenshots toe te voegen. Deze kan je uploaden naar bijvoorbeeld www.tinypic.com
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het is hier wel de bedoeling dat je eerst zelf wat dingen probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Zoals eerder vermeldt: Screenshots zouden zeker helpen om het probleem duidelijker te maken.

Heeft het wellicht te maken met het bestandstype waarin je het word document opslaat? Volgens mij kunnen niet alle word bestandstypes even goed met excel imports overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je moet of de tabel importeren (rechts klik > plakken speciaal...) als plaatje of als PDF (wellicht alleen office 2016, moet je even proberen, PDF heeft de voorkeur want geen kwaliteitsverlies (niet minder scherp dan een normale tabel) en minder groot dan een plaatje) anders bemoeit Word zich met de opmaak en inhoud. Als jij bijvoorbeeld iets wijzigt in het Excel bestand wordt het ook veranderd in Word. Waardes verdwijnen uit je Word bestand door het Excel bestand te sluiten zonder op te slaan, te verplaatsen of te verwijderen.

Verder zou ik sowieso upgraden naar Office 2016, scheelt je heel wat compatibiliteits problemen met Windows versies van office.

[ Voor 23% gewijzigd door Whatson op 07-03-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotoklaas
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07-2021
Dit is een deel van de import.
http://nl.tinypic.com/r/24cv82g/9

Het excel bestand heeft als extensie xlsx, dus ook Office 2011.

Als PDF heb ik ook wel gedaan, volgens mij ook niet jofel. Lukt niet goed om deze op te delen over bladzijden, als ik het goed heb.
Als een platte wordtabel loopt de tabel soms uit het papier. En de opmaak moet weer aangepast worden.
En een upgrade naar 2016, ik zou wel willen maar onze it-afdeling niet :(. De nieuwste macbooks krijgen wel 2016 mee, denk dat er even wat koffie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24cv82g.jpg beetje blurry, niet?
Pagina: 1