Ik zoek een nieuwe printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 12:25
hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe printer.
Aangezien ik (bijna) niks van weet, dacht ik laat ik het hier eens vragen.

Ik heb zelf al wat gezocht, maar zie de bomen door het bos niet meer.

- Wat zoek ik:
Een printer die niet al te duur is ( max 100.-) die gewoon mooie printjes maakt, en het hoeft echt niet de aller beste kwaliteit te zijn. verder wil ik ook geen 40 euro kwijt zijn aan 4 cartridges.

Ik sta open voor alle merken, printers enzovoort.

Sorry dat ik zelf geen opties hier neer zet, maar ik denk dat dat jullie niet verder zou helpen als ik dat zou doen.

mvg

PS: de printer word ong. zo 3-4 keer in de maand gebruikt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
Ik denk dat dit topic weinig kans op slagen heeft. Iets meer onderzoek lijkt mij wel gewenst. Wil je voor laser or inkt gaan, heb je kleur nodig of niet (neem aan van wel aangezien je het over 4 cartridges hebt), wat voor prints ga je doen? Foto prints of meer documenten? Dubbelzijdig printen nodig? Wifi? Het is vaak juist wel gewenst om een paar opties neer te zetten.
Ik zal even proberen te helpen, denk dat je inkjet wilt, kleur, even zoeken binnen de pricewatch naar printers:
HP Envy 5530 of een HP Envy 4500. Cartridges zijn wat duurder maar met de hoeveelheid die je print + je budget kan je wel een tijdje door voor die 100 euro met een van beide printers. Mocht je meer zoeken naar documenten printer is misschien een Workforce van Epson een goede keuze.

[ Voor 49% gewijzigd door Raznov op 07-03-2016 11:48 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
Ik denk toch dat ik voor een inkt printer ga. Kleur heb ik wel nodig, en inderdaad het liefst met 4 cartridges. Het meeste wat ik moet printen is alleen maar tekst, en af en toe een logo maar meer is het ook niet.

Ik zat zelf te kijken naar brother printers. alleen de meeste brother printer hebben dure inkt, dus dat is mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Vaak is het zo, goedkopere printer is dure inkt (in verhouding). Koop je een 30 euro printer, betaal je, je over het algemeen scheel als je veel print. Des te meer je print, des te interessanter het wordt om een duurdere printer te kopen. Als voorbeeld: Canon MG3650, printer van ergens 55 euro, cartridges (extra) kosten zo 40 (originele Canon) en dan heb je 600 pagina's zwart en nog geen 200 kleur. Inkt kan alleen ook uitdrogen dus als je heel erg weinig zal printen is dat ook weer iets om in gedachte te houden. Zelf zou ik overigens eerder voor een niet originele cartridge gaan zodat je iets goedkoper uit bent. Zeker als de kwaliteit van je afdruk niet veel uit maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor incidenteel documenten printen zou ik juist een laserprinter nemen. Geen gezeik met opdrogende inkt, verstopte koppen, et cetera. Enige nadeel is dat toners duur zijn, maar daarintegen wel vele honderden pagina's mee gaan.
Ikzelf ben groot fan van Samsung laserprinters. Snel, goedkoop in aanschaf, en betaalbare (aftermarket) toners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Eens met TommyboyNL ^^
Ik ben zelf enkele jaren geleden overgestapt op een simpele zwart-wit laserprinter. Ik print incidenteel en wat ik print zijn meestal documenten, geen foto's. Daarom heb ik kleur achterwege gelaten.
Als je dat kunt dan kun je zeer betaalbaar aan je printers komen. Ik ben nu aan mijn tweede 2e hands HP Laserjet. Dingen zijn vrij degelijk, supplies goed verkrijgbaar en er zijn er genoeg van te vinden.

Probleem met inkjet als je maar incidenteel print is het opdrogen van de inkt. Wij hebben een inkjet op het werk welke ik al twee keer uit elkaar heb moeten halen om de inkkoppen schoon te maken. Ding werd enkel gebruikt om CD/DVDs te bedrukken, 1 a 2 keer per jaar een batch.

Je eisenlijstje is ook nog wat vaag. Kun je prima zelf concreter maken.
OK, je zoekt een printer om incidenteel te printen.
Moet goedkoop zijn.
Inkjet? Laser? (onderbouwing?)
Kleur? Je post later dat je graag kleur wilt, maar wat je print is eigenlijk voornamelijk tekst. Zeker weten dat je die kleur nodig hebt? Want als je die laat vallen maak je het "goedkoop" stukje veel beter haalbaar.
Connectiviteit? USB? Ethernet? WiFi?

Wat heb je nou eigenlijk zelf al gevonden wat je interessant lijkt?

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 07-03-2016 12:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
Hoi,

Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik snap dat ik een beetje onduidelijk ben, maar ik weet echt bijna niks van printers af.
ik kan nu inderdaad al wel wat concreter zijn.

kleuren printer: Ja ( maar niet veel )
USB: Ja
WiFi: Mag, hoeft niet persee.
Goedkope inkt ( gewoon huismerk ) : Jazeker
Inkjet of Laser: Maakt mij niet uit ( wat jullie mij aan raden )
Print je vaak: Nee, 4 á 5 keer in de maand, meerendeel tekst en wat plaatjes.
Prijs printer: max 100.-

Ik heb even gekeken naar toners. maar ik zie dat die printers een stuk duurder zijn, met de toners erbij.

Word het op den duur dan ook goedkoper met printer?

als er nog iets onduidelijk is, dan hoor ik het graag.

bedankt voor het reageren!

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-07 19:46
De winst bij printers zit in de inkt. De apparaten zelf wordt bijna tegen kostprijs verkocht in de hoop dat mensen de dure inkt blijven gebruiken. Goedkope laserprinters printen vaak alleen zwart waardoor dat niet echt handig is als je kleur wil.

Ik zou aanraden om gewoon een inkjetprinter te kopen en dan geen originele cartridges te kopen. De grote Nederlandse webshops voor inkt bieden goede garantievoorwaarden aan waardoor je daar weinig risico mee loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Exact, voor weinig prints zou ik voor een eenvoudige inkjet machine gaan met '3rd party' cartridges. Zolang de afdruk niet uitmaakt (je zoekt geen fotokwaliteit afdruk) lijkt mij dit de beste optie. Nog een andere vraag, wil je ook scannen of kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Idd. De goedkope printers bij de Mediamarkt bijv, vertellen je niet dat de gebruikte catridges voor het apparaat je zo 40 euro voor een set (zwart/kleuren) gaan kosten. Ook zijn ze zo snugger om je er niet bij te vertellen of er een USB kabel bij zit of niet. Zo'n kabel kost in de MM toch gauw 6 tot 16 euro afhankelijk van afstand enzo. Nu is het zo dat de meeste tweakers zo'n grote USB kabel wel hebben liggen, maar toch.

De catridges van nieuwe printers zijn vaak 'nieuw' voor refill-bedrijfjes en die kunnen weinig met deze catridges. Je bent dus gewezen op originele, en dure catridges (weer) in de media markt.

Spendeer iets meer aan een laserprinter, dan heb je ook wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
bedankt voor alle reacties:

Dus de conclusie:

Een duurdere laserprinter kopen, en dan ben je uiteindelijk goedkoper uit me de inkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Klopt ivm uitdroging etc is dat een van de opties. Let wel dat je aan toners vaak iets meer kwijt zal zijn, zeker als je ook voor kleur gaat + geen scan en kopieer functies bij de goedkopere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En als aanschafprijs een issue is: 2e hands kleurenlaser nemen. Een degelijke laserprinter kan >>10j mee. Eentje van paar jaar oud is nog prima bruikbaar.

Nieuw heb je een kleurenlaser voor EUR 115, ik zie ze in V&A tweedehands vanaf gratis :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736709

Heb jaren problemen gehad met opgedroogde inkt reservoirs als ik moest printen.
Was er zat van en heb nu met plezier een Xerox phaser 6500.
Als die er mee ophoud gooi ik hem gewoon weg en koop een nieuwe
200 Euri en hij heeft mij in drie jaar nog nooit in de steek gelaten
Pagina: 1