Hallo, ik heb sinds kort de panasonix tz 70. Helaas valt hij een beetje tegen maar ik weet niet of dat aan de camera of aan mij ligt haha dus vandaar hier de vraag. Hoe kun je de foto zo maken dat de achtergrond onscherp is en de focus scherp. En hoe komt het dat veel foto's scherp uitzien op de camera maar zodra ik ze op de computer zet ze niet scherp zijn?
Vraag
Beste antwoord (via Anoniem: 745525 op 08-03-2016 14:04)
Heel lastig met een camera zoals de tz70. Deze heeft een kleine sensor, waardoor je al snel een grote scherptediepte hebt. Het effect is met jouw camera enkel te bereiken door iets van redelijk dichtbij te fotograferen.Anoniem: 745525 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:10:
Hallo, ik heb sinds kort de panasonix tz 70. Helaas valt hij een beetje tegen maar ik weet niet of dat aan de camera of aan mij ligt haha dus vandaar hier de vraag. Hoe kun je de foto zo maken dat de achtergrond onscherp is en de focus scherp.
Wat is niet scherp? Want dit kan aan heel veel zaken liggen. Overigens als je inzoomt op de gemaakte foto, kun je ook redelijk goed de scherpte beoordelen (niet zo makkelijk als bekijken op een groot computerscherm).En hoe komt het dat veel foto's scherp uitzien op de camera maar zodra ik ze op de computer zet ze niet scherp zijn?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Alle reacties
Google maar eens op Depth of Field en ApertureAnoniem: 745525 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:10:
Hoe kun je de foto zo maken dat de achtergrond onscherp is en de focus scherp.
of
scherptediepte en diafragma
Omdat op de camera maar een klein display zit en je computer waarschijnlijk groter dan 17" isAnoniem: 745525 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:10:
En hoe komt het dat veel foto's scherp uitzien op de camera maar zodra ik ze op de computer zet ze niet scherp zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 07-03-2016 11:20 ]
Heel lastig met een camera zoals de tz70. Deze heeft een kleine sensor, waardoor je al snel een grote scherptediepte hebt. Het effect is met jouw camera enkel te bereiken door iets van redelijk dichtbij te fotograferen.Anoniem: 745525 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:10:
Hallo, ik heb sinds kort de panasonix tz 70. Helaas valt hij een beetje tegen maar ik weet niet of dat aan de camera of aan mij ligt haha dus vandaar hier de vraag. Hoe kun je de foto zo maken dat de achtergrond onscherp is en de focus scherp.
Wat is niet scherp? Want dit kan aan heel veel zaken liggen. Overigens als je inzoomt op de gemaakte foto, kun je ook redelijk goed de scherpte beoordelen (niet zo makkelijk als bekijken op een groot computerscherm).En hoe komt het dat veel foto's scherp uitzien op de camera maar zodra ik ze op de computer zet ze niet scherp zijn?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II