Whatsapp vertraagt hele iPhone 6 sinds laatste update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hallo people,

Sinds de laatste update van Whatsapp 2.12.15 is mijn iPhone 6 met iOS 9.2.1 erg laggy geworden en mijn hele device echt merkbaar trager. Heb instellingen al gereset op iPhone bv en wil niet helpen. Zit nu in buitenland zonder NL simkaart erin dus kan niet zomaar Whatsapp opnieuw installeren.

Meer mensen last van? En hoe eventueel op te lossen?

Thanx alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens in je instellingen hoeveel vrij geheugen je nog hebt? Volgens mij zag ik laatst een nieuwsartikeltje over Whatsapp die je geheugen helemaal volstopt met gesprekkopieen door een bug. Een update zou het moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:27:
kijk eens in je instellingen hoeveel vrij geheugen je nog hebt? Volgens mij zag ik laatst een nieuwsartikeltje over Whatsapp die je geheugen helemaal volstopt met gesprekkopieen door een bug. Een update zou het moeten verhelpen.
Is laatste update Whatsapp wat ik al heb. Had gewacht dat die goed was. Maar zelfs met typen zoals nu gewoon lag bij typen toetsenbord. Wat een waardeloos stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:29:
[...]

Is laatste update Whatsapp wat ik al heb. Had gewacht dat die goed was. Maar zelfs met typen zoals nu gewoon lag bij typen toetsenbord. Wat een waardeloos stukje software.
Maar heb je al gekeken hoe vol je geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Maar heb je al gekeken hoe vol je geheugen is.
Ja. 4 GB opslag vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:07
Dan zet je de achtergrondverversing van WhatsApp toch gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
jeroen3 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:13:
Dan zet je de achtergrondverversing van WhatsApp toch gewoon uit?
En dat zou de lag moeten verhelpen?

Gedaan maar lost niks op... :'(

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 07-03-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:07
Probeert hij continu een iCloud backup te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
jeroen3 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:02:
Probeert hij continu een iCloud backup te maken?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weet je zeker dat WhatsApp het probleem is...? Zo ja, hoe?
Heeft WhatsApp wel een stabiele verbinding met het internet?

Je kan misschien beter contact opnemen met WhatsApp''s support.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
WhatsappHack schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 05:27:
Weet je zeker dat WhatsApp het probleem is...? Zo ja, hoe?
Heeft WhatsApp wel een stabiele verbinding met het internet?

Je kan misschien beter contact opnemen met WhatsApp''s support.
Het is sinds de update van Whatsapp ja...Niks anders gedaan op iPhone.

Ook binnen Whatsapp scrollen is lag nu, voor update nerens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eigenlijk zo klaar als een klontje, je moet whatsapp even verwijderen en opnieuw installeren. Dus eerst je NL simkaart even tevoorschijn toveren, of zorgen dat iemand je verificatiecode aan je kan doorsturen die in de buurt van de simkaart is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Paar suggesties:

Whatsapp herinstalleren
Reboot
Ram reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oppernerd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 06:36:
Paar suggesties:

Whatsapp herinstalleren
Reboot
Ram reset
Het is misschien handig de TS even te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:13:
[...]

Het is misschien handig de TS even te lezen.
Zou je dat kunnen toelichten? Als je doelt op mijn eerste suggestie. Ja, hij heeft aangegeven dat herinstallatie geen optie is. Maar als hij zeker weet dat WhatsApp de boosdoener is, dan lijkt mij dat stap de beste oplossing. En zoals je zelf al eerder aan gaf, er zijn manieren om het alsnog uit te voeren.

Suggestie 2 en 3 helpen vaak bij algemene lag issues. Nog een alternatief is een DFU herstel, maar dat is best ingrijpend en lastig als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Oppernerd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 06:36:
Paar suggesties:

Whatsapp herinstalleren
Reboot
Ram reset
Optie 3 helpt idd voor een tijdje. Dus denk gewoon dat ik voor een echte oplossing Whatsapp helemaal opnieuw moet installeren.

Was truc 3 helemaal vergeten dat het kan in iOS. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:23:
Zit nu in buitenland zonder NL simkaart
Heeft trouwens niemand toegang tot die simkaart van je...?
Je kan immers gewoon verificatie aanvragen, en vervolgens handmatig de code intikken die op de Nederlandse sim wordt ontvangen. (Die geeft de gene met toegang tot je sim even door. Je hebt wel maar een paar minuten de tijd om hem in te tikken geloof ik.)

[ Voor 45% gewijzigd door WhatsappHack op 09-03-2016 17:12 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
WhatsappHack schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Heeft trouwens niemand toegang tot die simkaart van je...?
Je kan immers gewoon verificatie aanvragen, en vervolgens handmatig de code intikken die op de Nederlandse sim wordt ontvangen. (Die geeft de gene met toegang tot je sim even door. Je hebt wel maar een paar minuten de tijd om hem in te tikken geloof ik.)
Ja mijn pa, maar heb een buitenlandse simkaart erin die nu in Vietnam niet werk, dus no service en in vliegtuigmodus..dan gaat het toch niet?

Want de app denkt dan lijkt me dat hij geen sms verzendcode kan sturen..want wil backup van de chatgeschiedenis terug zetten.
Tips graag, bedankt alvast.

ps. Veel mensen melden mijn probleem met lag sinds laatste Whatsapp update, dus ben niet de enige. Zie appstore reviews Whatsapp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hoi,

Dat durf ik niet te zeggen.
In principe heeft WhatsApp enkel een werkende internetverbinding (mag WiFi zijn) nodig.

Ik weet wel dat enkele jaren geleden, door mijn toedoen :'), een check werd toegevoegd die controleerde of er een verbinding was met het mobiele netwerk als je de verificatie wilde starten.
Tegenwoordig wordt de SMS echter niet meer vanaf het toestel gestuurd, maar vanaf de activatieservers van WhatsApp; kan best dat dit dus gewijzigd is. Het boeit niet meer of hij sms kan verzenden; maar of het boeit dat hij het niet kan *ontvangen*: dat weet ik ff niet.

Ik weet dat het sowieso niet boeit of die SMS ooit aankomt op het toestel waarop je WhatsApp activeert.
Dat is geen vereiste. Maar of er wel bereik moet zijn van een mobiel netwerk: geen idee.

Ik weet dus niet of hij checkt of er een mobiele netwerkverbinding is, of dat hij ook tevreden zal zijn met enkel WiFi tijdens de verificatie. Anders een simkaart van een vietnamees in je telefoon proppen louter terwijl je je eigen mobiele nummer aan het verifiëren bent met WhatsApp; problem solved.

Graag niet PM'en voor een reactie trouwens, ik zie eventuele reacties vanzelf wel; zeker als je de quote functie gebruikt. ;) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
WhatsappHack schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 03:45:
Hoi,

Dat durf ik niet te zeggen.
In principe heeft WhatsApp enkel een werkende internetverbinding (mag WiFi zijn) nodig.

Ik weet wel dat enkele jaren geleden, door mijn toedoen :'), een check werd toegevoegd die controleerde of er een verbinding was met het mobiele netwerk als je de verificatie wilde starten.
Tegenwoordig wordt de SMS echter niet meer vanaf het toestel gestuurd, maar vanaf de activatieservers van WhatsApp; kan best dat dit dus gewijzigd is. Het boeit niet meer of hij sms kan verzenden; maar of het boeit dat hij het niet kan *ontvangen*: dat weet ik ff niet.

Ik weet dat het sowieso niet boeit of die SMS ooit aankomt op het toestel waarop je WhatsApp activeert.
Dat is geen vereiste. Maar of er wel bereik moet zijn van een mobiel netwerk: geen idee.

Ik weet dus niet of hij checkt of er een mobiele netwerkverbinding is, of dat hij ook tevreden zal zijn met enkel WiFi tijdens de verificatie. Anders een simkaart van een vietnamees in je telefoon proppen louter terwijl je je eigen mobiele nummer aan het verifiëren bent met WhatsApp; problem solved.

Graag niet PM'en voor een reactie trouwens, ik zie eventuele reacties vanzelf wel; zeker als je de quote functie gebruikt. ;) Thanks.
Thanx voor je reactie. Dan wacht ik wel af als de simkaart het weer doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er hoeft geen werkende simkaart in de telefoon te zitten,

herinstalleer Whatsapp, toets je nummer in voor activatie, een 5minuten timer loopt af waarin Whatsapp probeert je SMS automatisch te detecteren, dan komt er een scherm waar je de code handmatig kan invoeren, vraag pa de code, voer in, klaar. Backup wordt automatisch terug gezet vanuit de cloud (mits je Ja antwoord op deze vraag na activatie, uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:41:
Er hoeft geen werkende simkaart in de telefoon te zitten,

herinstalleer Whatsapp, toets je nummer in voor activatie, een 5minuten timer loopt af waarin Whatsapp probeert je SMS automatisch te detecteren, dan komt er een scherm waar je de code handmatig kan invoeren, vraag pa de code, voer in, klaar. Backup wordt automatisch terug gezet vanuit de cloud (mits je Ja antwoord op deze vraag na activatie, uiteraard)
Als je dat heel zeker weet 😁. Top!
Pagina: 1