Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:44
Mijn vraag:
Is het de moeite waard om mijn Dell Ultrasharp U2311H te vervangen door Asus VG248QE voor FPS?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De U2311H heeft een input lag van 8ms wat laag is voor een IPS scherm, maar de Asus is natuurlijk nog een stukje sneller.

pricewatch: Asus VG248QE Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H Zwart

automation fanboy

Beste antwoord (via Punkbuster op 07-03-2016 10:38)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Van IPS naar TN gaan, waarom zou je dat doen? Tenzij je competitief games speelt en verschil merkt in die reactietijden (8 ms reactietijd is overigens niet de inputlag, dat is iets heel anders).

Je gaat er op ongeveer alle vlakken op achteruit met die Asus TN en je legt er dan nog geld op toe. Niet doen dus. Binnen zijn klasse is die Dell gewoon nog uitstekend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Voortaan wel lezen he?

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB->CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
had de ogen denk ik nog niet goed open ;).. bedankt voor de move.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het je alleen maar gaat om die 8ms te verbeteren, dan kan je naar mijn mening beter je geld in de zak houden. Ga je dat verschil merken denk je? Waarvoor gebruik je je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Eigenlijk alleen voor mijn PS4, speel alleen FPS online. Zou je dat verschil niet merken dan ?

[ Voor 25% gewijzigd door Punkbuster op 07-03-2016 10:19 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Punkbuster schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:17:
Eigenlijk alleen voor mijn PS4, speel alleen FPS online. Zou je dat verschil niet merken dan ?
En hoeveel fps gooit je PS4 eruit? Volgens mij maximaal 60 dus ik weet niet precies waarom een monitor met 144Hz (zoals de Asus) een betere aanwinst zou zijn.

Daarnaast, maar dat is al meerdere malen gemeten alleen zijn nog niet alle kampen eruit; de input-lag van jezelf (jouw reaktietijd, het verwerken van je buttons en versturen van controller naar spel), duurt een veelvoud van elke volgende frame die je op beeld ziet.

Tenzij je pro-gamer bent (en dus al weet dat jouw hardware 7 frames "achterloopt" en dus pro-aktief beweegt), weet ik dus echt niet of je het verschil gaat merken als je je Dell U2311H zou verkopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Van IPS naar TN gaan, waarom zou je dat doen? Tenzij je competitief games speelt en verschil merkt in die reactietijden (8 ms reactietijd is overigens niet de inputlag, dat is iets heel anders).

Je gaat er op ongeveer alle vlakken op achteruit met die Asus TN en je legt er dan nog geld op toe. Niet doen dus. Binnen zijn klasse is die Dell gewoon nog uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Bedankt voor jullie visie heren, ik ben er wel uit. Ik ga niet meer in een 1080p monitor investeren.
Speel nog lekker door op mijn U2311H.

automation fanboy

Pagina: 1