PCI-E Dual x16/x4 of x8/x8

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 18:04
Beste Tweakers,

Ik wil een nieuwe moederbord kopen, B150/H170 chipset voor SLI doeleinden. maar ik lees bij veel moederborden: PCI-E Dual x16/x4. Is dat wel goed? Is x8/x8 niet beter? Of is het verschil zo klein dat het niet te merken is?

Ook zie ik niet een chipset met support voor SLI. misschien kijk ik scheel.

Thanks in advance!

Gr Coskun (HaruHaru)

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Beste antwoord (via HaruHaru op 07-03-2016 09:37)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
De enige chipset voor Skylake die SLI ondersteunt is de Z170. De rest kan namelijk de PCI-Express-kanalen van de processor niet splitse in 2x8.

http://nl.hardware.info/r...review-intel-h170-vs-z170

En daardoor zie je dus geen enkel moederbord, als je zoekt op B150 en H170.

Er is veel discussie over 8+8 vs 16+4. SLI draait alleen op 8+8. Crossfire is minder kieskeurig, maar geeft in de praktijk op 16+4 latencyproblemen (stotteren of een zeer lage minimum aantal frames). Het merendeel van de problemen met Crossfire op dit forum komt hier vandaan.

Maar welke kaart wil je in SLI gaan zetten? Heg is namelijk vaak beter om 1 snelle kaart te nemen dan 2 tragere. Als je het idee hebt dat je het wilt openhouden voor de toekomst, dan moet je
1) wachten tot je genoeg geld hebt om een snellere kaart te kopen of
2) binnen afzienbare tijd een 2e kaart kopen
3) als het niet binnen afzienbare tijd is, koop een goedkoper bord en verkoop je kaart als hij niet snel genoeg is en koop 1 enkele snellere kaart terug. Zeker met eindelijk een nieuwe lichting kaarten op het nieuwe procedé, wat er binnen een aantal maanden/half jaar aankomt is dat de verstandige keuze.

[ Voor 56% gewijzigd door White Feather op 07-03-2016 09:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
De enige chipset voor Skylake die SLI ondersteunt is de Z170. De rest kan namelijk de PCI-Express-kanalen van de processor niet splitse in 2x8.

Er is veel discussie over 8+8 vs 16+4. SLI draait alleen op 8+8. Crossfire is minder kieskeurig, maar geeft in de praktijk op 16+4 latencyproblemen (stotteren of een zeer lage minimum aantal frames). Het merendeel van de problemen met Crossfire op dit forum komt hier vandaan.

Maar welke kaart wil je in SLI gaan zetten? Heg is namelijk vaak beter om 1 snelle kaart te nemen dan 2 tragere. Als je het idee hebt dat je het wilt openhouden voor de toekomst, dan moet je
1) wachten tot je genoeg geld hebt om een snellere kaart te kopen of
2) binnen afzienbare tijd een 2e kaart kopen
3) als het niet binnen afzienbare tijd is, koop een goedkoper bord en verkoop je kaart als hij niet snel genoeg is en koop 1 enkele snellere kaart terug. Zeker met eindelijk een nieuwe lichting kaarten op het nieuwe procedé, wat er binnen een aantal maanden/half jaar aankomt is dat de verstandige keuze.

[ Voor 56% gewijzigd door White Feather op 07-03-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 18:04
White Feather schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:35:

Duidelijk antwoord. bedankt hiervoor. Me keuze is snel gemaakt!

Gr Coskun

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.