Toon posts:

3G massa-verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Welke router/modem combinatie moet ik hebben voor 20+ dataloggers in een fabriek?

Wij gebruiken de WiFi DataLoggers van www.easemind.nl en we willen een netwerk opzetten van wifi dataloggers die vervolgens met 1 3g/4g router verbindt om dan de data naar onze database toe te sturen. Dit zou een veel goedkopere optie zijn dan voor elke datalogger een aparte 3g versie te kopen die redelijk prijzig is.

Ik heb op diverse sites gekeken maar ik kan vrijwel alleen hotspots vinden voor telefoons of dergelijken, er is ook niet echt duidelijke documentatie te vinden. Ik ben zelf geen netwerk expert aangezien ik een applicatieontwikkelaar ben.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp ^^

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: http://www.easemind.nl/images/easemind-datalogger-server-client-home.jpg
Lijkt me toch dat je alles op WiFi kan aansluiten, dan naar een centrale server op lokatie sturen en dan pas doorsturen?

Als je voor minstens 10K aan apparatuur hebt hangen, hoef je daar toch geen expert voor te zijn? http://www.easemind.nl/contact-nl geeft voldoende mogelijkheden tot een vraag bij de leverancier/fabrikant neerleggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:07
BB-Elec lijkt het een en ander in huis te hebben. Ik heb USB hub's van hun gezien, en dat is erg robuust.

Als het ook gaat om remote management, dan kun je misschien eens kijken naar Ewon. Hoewel zij geen WiFi+Cellular bieden.

Bel anders ook eens met je groothandel, die weten meestal wel wat er goed loopt in de business. Zo ben ik ook op Ewon gekomen, na zelf googlen was ik daar nog niet op terecht gekomen.

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 02:25

Eris

-

Afhankelijk van de locaties en afstand tot aan de wifi zender/ontvanger.

Gaat het over 1000 m2 of 10000m2 of slechts 100m2

Verwijderd

Topicstarter
Eris schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:24:
Afhankelijk van de locaties en afstand tot aan de wifi zender/ontvanger.

Gaat het over 1000 m2 of 10000m2 of slechts 100m2
Het gaat om afstanden van 100m2 over een WiFi verbinding

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:11:
[afbeelding]
Lijkt me toch dat je alles op WiFi kan aansluiten, dan naar een centrale server op lokatie sturen en dan pas doorsturen?

Als je voor minstens 10K aan apparatuur hebt hangen, hoef je daar toch geen expert voor te zijn? http://www.easemind.nl/contact-nl geeft voldoende mogelijkheden tot een vraag bij de leverancier/fabrikant neerleggen.
Dit klopt, dit heb ik dan ook gedaan. Zij kwamen alleen met een schema die erop duidde dat je dus inderdaad een 3g/3g router of modem moet gebruiken. Maar welke opstelling is dan nog de vraag, aangezien de leverancier in hong-kong zit (Pneunet zelf zorgt voor de toepassing, wij dus) leek het me een goed plan om het aan jullie te vragen aangezien dat iets duidelijker is dan mails uitwisselen. Ook heb ik dan de mogelijkheid om verschillende oplossingen met elkaar te vergelijken en zo de beste uit te kiezen.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 12:03
gewoon een router met wifi en 3G (en 4G?) dus.
http://tweakers.net/categ...3Q4G-hdPPnVG2TE1q3Jcv7_gE
Heb geselecteerd op modellen die ook bedrade uitgangen hebben zodat je evt. een extra accespoint aan kunt sluiten mocht het wifi bereik ergens achter in de hal tegevallen

maar waarom moet het over 3G heeft de fabriek niet gewoon internet?

[ Voor 24% gewijzigd door Rrob op 08-03-2016 15:11 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:07
Rrob schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:08:
gewoon een router met wifi en 3G (en 4G?) dus.
Dat raad ik af. Je moet wel echt een apparaat hebben wat voorzieningen heeft om automatisch de verbinding herstellen als deze verloren raakt.
Het lullige telefoontje "eh... kunnen jullie de router even opnieuw starten" is heel erg onprofessioneel.
Zomaar "gewoon een router met 3g" is zakelijk geen goede beslissing.
Pagina: 1