i5 6500 skylake - video_tdr_failure igdkmd64.sys

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Milad Dalir
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-01 14:06
Hoi,

Ik heb een pc samengesteld met de volgende specs:
MSI z170 a-pro
i5 6500 skylake
samsung evo 850 256 gb
8 gb ddr corsair veng.
onboard intel Gpu (geen videokaart dus)

Ik heb mijn evo 850 uit een oud systeem op deze gezet en de oude videokaart drivers verwijderd. Ik krijg echter als ik de cpu op heavy workload zet tijdens exporteren van bestanden in adobe premier pro een bsod met video_tdr_failure igdkmd64.sys melding. Ik weet echt niet wat ik moet doen, maar het bevreemd me dat dit alleen gebeurd bij exporteren van bestanden in premier pro. Heel soms zelfs als ik met mijn export bezig ben, zie ik de CPU van 100% workload lopen naar 4%, terwijl de export op 15% zit. Verder dan 15% gaat hij dan niet en blijft hij dus hangen bij 15%. Ik kan onder die omstandigheden wel gewoon surfen op internet en dergelijke, maar premier pro lijkt niets meer te doen en CPU werkt op 4-15%.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10 pro

Alle reacties

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16
igdkmd64.sys = Intel graphics driver. Begin eens met die te updaten?

• Milad Dalir
is op versie 20.xx, volgens mij momenteel de nieuwste versie.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nieuwste downloaden vanaf de Intel site kan nooit kwaad natuurlijk. :)

• Milad Dalir
dat heb ik juist al gedaan @cptChaos

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Herinstalleer de nieuwste drivers eens, maar deïnstalleer de huidige wel eerst, wellicht scheelt dat omdat het dan wat troep meeneemt. :)

• Milad Dalir
Misschien was ik daar niet duidelijk / helder over, maar dit heb ik dus allemaal al gedaan.. alsnog bedankt voor het meedenken..

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Kijk naar jouw foutmelding, lees Timeout Detection and Recovery (TDR) om te begrijpen waar dit over gaat.

Kort samengevat ziet Windows dat het grafische gedeelte niet meer tijdig antwoord waardoor deze denkt dat het systeem is vastgelopen en vervolgens het stuurprogramma probeert te herstarten, wat in veel gevallen gewoonweg niet gaat omwille grafische processen of stuurprogrammas die dit niet ondersteunen. Dus BSOD.

Enerzijds kan jij dit uitzetten in het register, maar dan loop je het risico dat jij jouw systeem niet kan gebruiken tijdens Premiere Pro en/of met resource starvation het zo lang duurt dat het gewoon vast lijkt te hangen. Anderzijds is het interessanter om een grafische kaart te voorzien, beseffend dat de CPU niet voldoet.

Dit gaat er inderdaad wel van uit dat het geen bug in de stuurprogramma of BIOS is; maar aan de setup te zien, lijkt het me niet handig om de CPU bovenop de rest ook nog eens al het grafische werk te laten doen.

[ Voor 21% gewijzigd door TaraWij op 07-03-2016 03:25 ]

Pagina: 1