Vraag

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-01 12:54
Beste mede-tweakers,

samen met een aantal collega's zijn we een studio aan het opzetten waar we live tutorials streamen van allerlei software (Office, Photoshop, etc). We hebben zelf een windows laptop,, maar sommige trainers werken graag met hun eigen laptops.

We zijn onlangs overgestapt naar een nieuwe opzet. We sluiten de laptop van de trainer met een HDMI-kabel aan op (een capture card in) de streaming pc. Echter liepen we tegen een probleem aan, waar we nog geen rekening mee hadden gehouden. Het blijkt namelijk dat macbooks geen output wil geven aan de capture card. Wanneer we een macbook aansluiten op de capture card, krijgen we een HDCP melding. We hebben het al met twee macbooks geprobeerd,, allebei geven ze een HDCP-error. Als we de Macbooks op monitoren en/of beamers aansluiten krijgen we wel gewoon output-signaal.

Onze eigen windows laptop geeft wel gewoon een output signaal aan de capture card. Het is dus echt een ingebouwde beveiliging van Apple

Mijn vraag

Is er een legale manier om de output van de macbooks WEL te kunnen streamen/capturen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Aansluiting: Laptop <--------HDMI-kabel----------> Capture card (Startech PEXHDCAP)
(Capture card heeft DVI- en HDMI-aansluiting)
Streaming Software: Xsplit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-Ik heb gevonden dat er splitters zijn die de HDCP-melding weg kunnen halen.. Aangezien de resultaten hiervan blijken te variëren (en het illegaal is) willen we hier het liefste niet aan beginnen.

- HDMI > DVI ook al geprobeerd, HDCP melding blijft

- HDMI > VGA > DVI ook geprobeerd, hier kregen we helemaal geen signaal.

- Vram van macbook geleegd, hielp ook niet

- Er stonden geen mediaprogramma's op de achtergrond aan zoals Netflix, iTunes, etc (deze hebben ingebouwde HDCP)

Het zou best een probleem zijn als we voortaan nooit een training via een Macbook kunnen geven. Dus mocht u hier een mogelijk antwoord op weten, laat dan dan heel graag horen. Wij zouden zeer dankbaar zijn als iemand hier een oplossing mocht weten. _/-\o_ _/-\o_

Beste antwoord (via Zaanone op 06-03-2016 23:47)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Legaliteit of niet heeft niets met de oplossing te maken en alles met het bronmateriaal, althans hier (in de US is het met DMCA anders, maar tot nader orde is TTIP nog niet ondertekend dus voor nu in EU niet relevant). Hier gaat het om materiaal van jullie zelf, dus zolang je jezelf toestemming geeft het te reproduceren is het prima :)

Wij hebben onder vergelijkbare omstandigheden een HD Fury 3 gebruikt. Formeel HDMI -> VGA adapter, in praktijk vooral HDCP-stripper. Erg handig voor het maken van trainingsmateriaal.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 06-03-2016 23:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Legaliteit of niet heeft niets met de oplossing te maken en alles met het bronmateriaal, althans hier (in de US is het met DMCA anders, maar tot nader orde is TTIP nog niet ondertekend dus voor nu in EU niet relevant). Hier gaat het om materiaal van jullie zelf, dus zolang je jezelf toestemming geeft het te reproduceren is het prima :)

Wij hebben onder vergelijkbare omstandigheden een HD Fury 3 gebruikt. Formeel HDMI -> VGA adapter, in praktijk vooral HDCP-stripper. Erg handig voor het maken van trainingsmateriaal.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 06-03-2016 23:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-01 12:54
Hoi Dion_b,

Bedankt voor je snelle antwoord! Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Afgezien van de software die we gebruiken,, zijn de trainingen helemaal zelf gemaakt. Dat maakt het zo frustrerend dat we het op dit moment niet kunnen streamen.

Als ik het goed heb gebruiken jullie dus deze en hebben jullie geen last meer van de HDCP melding?

Ik weet niet of je dit weet,, maar zou deze denk je ook werken? We hoeven het signaal namelijk niet te splitten. Dit kastje is toch een stuk goedkoper. Het lijkt erop als ik bij 'Getting started' kijk, dat deze ook de HDCP melding moet kunnen weghalen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dr.HDMI is 'HDCP compliant'. Lijkt me dat dat niet is wat je zoekt ;)
Dat ding is er vooral voor HDMI handshake issues (paars beeld op Philips TV's en andere dergelijke ongein)

Ik zit zelf meer in de IP-kant van onze afdeling dus werk ik er niet mee, maar iirc wordt de HD Fury 3 gebruikt icm een capturekaart die de component-uitgang ervan pakt. Dus niet HDMI->capture, maar HDMI->Component->Capture.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 06-03-2016 23:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zaanone hier op een ander account :)
Paar vraagjes,,
Loop je met component-aansluiting niet tegen resolutiebeperkingen aan? (ik ben in de war met composite)
VGA is ook analoog,, zou dat dan hetzelfde moeten werken als Component?
Wij hebben op de capture card alleen HDMI en DVI aansluitingen,, kun je ook van de HDCP afkomen door HDMI > VGA > HDMI >Capture of HDMI > VGA > DVI > Capture?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 13:04 ]