Ok, Hezik even voor de duidelijkheid, we hebben het over of het
van de wet mag of niet, ok?
Die boete, door wie wordt die opgelegd? Door de overheid???? Ik kan me het niet voorstellen.
Op vrijdag 22 juni 2001 17:24 schreef hezik het volgende:
Zaken als:
- koop je een regio 1 DVD dan kom je met de leverancier overeen dat je 'm alleen in regio 1 zult kijken
- de videotheek die die band gekocht heeft is die overeenkomst ook aangegaan
- die videotheek kan er redelijkerwijs vanuit gaan dat je die band in nederland gaat kijken, oftewel de overeenkomst schendt. Een huurvideo opsturen naar iemand die wel in regio 1 woont etc is erg onwaarsch.<li>als die videotheek ze verkoopt zou van opsturen _wel_ sprake kunnen zijn, vandaar dat redelijkheid/billijkheid voor verkoop _niet_ geld.
</li>
zijn echter gewoon argumenten, of jij het nou leuk vindt of niet.
En heb je al bewezen dat die argumenten rechtsgeldig zijn? Volgens mij is zo'n "dwang" overeenkomst dat niet. Er wordt van nieman iets gestolen, die DVD's zijn gewoon Huur dvd;s die in het buitenlang gekocht worden (voor de achterlijk hoge verhuurDVD verkoop prijzen van ~200piek). Dat de filmmaatschappijen boetes gaan opleggen en gaan stoppen met de levering,
dat is volgens mij pas illegaal.
D'r zou maar eens een dikke rechtszaak uit deze ontwikkeling moeten komen. Ik weet zeker dat in een democratisch land, deze wetten niet zouden gelden. Het is makkelijk te bewijzen dat dit "vrije handel" in de wag staat. Niemand, behalve de grote distributeurs, heeft toch een voordeel hierbij? er worden geen winkels benadeeld, er worden geen "eigendomsrechten" geschonden. etc. etc.
De filmmaatschappijen maken het "illigaal", maar het is het niet. Net zomin als het illigaal is om cd's voor minder dan de adviesprijs te verkopen, maar dan krijg je het als winkel wel behoorlijk moeilijk, omdat de distributeurs gaan sputteren
sorry trouwens dat ik net zo heftig op je reageerde trouwens, maar je lijkt nogal "uit de hoogte" te schrijven, en dat schoot me even in het verkeerde keelgat. Je doet komt over alsof je er volkomen van overtuigd bent dat je het goed hebt, en schrijft het ook zo op.
Het voordeel daarvan is dat mensen je snel gaan geloven, maar het discusseert niet leuk.
[edit]
Hoerige pis <li>'s