Isolatie CV leiding verdeler: Pur schuim?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-03 14:43
Vraag van een leek :) : Heeft het zin om de CV leiding verdelers te isoleren met Pur schuim?

voorbeeld foto:
Afbeeldingslocatie: https://s1.whbo.nl/uploads/order/601/496a175cdd25744e7e050c39ac68d0e8557350f5.jpg

Deze opzet zorgt voor erg veel warmte verlies in de trap kast. Daarom heb ik de verdeelblokken en leidingen zoveel mogelijk ingepakt in grijze buis isolatie.

Nu vroeg ik mij af of het zin heeft (en mogelijk is) om een soort mal om dit geheel te plaatsen en deze vol te spuiten met Pur schuim.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Je geeft het antwoord zelf al. Ja het heeft zin, als jij merkt dat er veel warmteverlies is in de gang kan je het prima isoleren.

Ik zou echter geen pur gebruiken gezien je er makkelijk bij wilt kunnen als er problemen zijn. Ik zou een net kastje maken en die mooi vol stoppen met glaswol. Kan je het er zo voor weg halen als je er bij moet. Je kan eventueel het blok even losschroeven en reflecterende folie tegen de muur plaatsen om zo verder onnodig verlies te beperken.

Succes! Alle kleine beetjes helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door rtenklooster op 06-03-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

rtenklooster schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:11:
k zou een net kastje maken en die mooi vol stoppen met glaswol. Kan je het er zo voor weg halen als je er bij moet.
Was precies ook mijn idee.. :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansKeesom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 19:06
DJF3 schreef op zondag 6 maart 2016 @ 22:03:
Vraag van een leek :) : Heeft het zin om de CV leiding verdelers te isoleren met Pur schuim?

voorbeeld foto:
[Afbeelding]

Deze opzet zorgt voor erg veel warmte verlies in de trap kast. Daarom heb ik de verdeelblokken en leidingen zoveel mogelijk ingepakt in grijze buis isolatie.

Nu vroeg ik mij af of het zin heeft (en mogelijk is) om een soort mal om dit geheel te plaatsen en deze vol te spuiten met Pur schuim.
Mijn intergas CV zit in een kast die buiten mijn voordeur staat, in de lifthal voor mijn appartement.
De achterkant van de kast is tegen de muur van een slaapkamer en met een IR camera kan ik zien dat die muur aan de slaapkamerkant duidelijk warmer is dan de rest van de muren van de slaapkamer. Op zich geen probleem, die slaapkamer heeft ook warmte nodig.

Maar de deur van de kast is ook warm en dat betekent dat er warmte wordt afgegeven aan de kant voor mijn voordeur dus naar de lifthal. Ik verwarm dus deels die lifthal.
Hoeveel m3 gas me dat kost is me niet in te schatten, maar ik verminder dat al te graag.

Ik overweeg om de binnenkant van de deur van de CV-kast te beplakken met Armaflex.
Kosten zo'n 30 euro.

Vraag hier is, mag en kan dat (veilig) en lijkt jullie dit een zinvolle investering of weggegooid geld.