MSI AMD R9 390 Zwart scherm No Dvi input [ Werkte gewoon ]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aeyden
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-04-2022
ik heb vorige maand een pc in elkaar gezet,alles werkte normaal tot vandaag. mijn grafischekaart werkt wel fans draaien etc maar de dvi-d kabel doet het niet alle outputs werke niet ze werkte voorheen wel, met mijn kabel of beeldscherm zijn ook niks mis mee want ik zit nu op integrated. ik heb voorheen ook gewoon kunnen gamen. wat ik al geprobeer heb is dat ik de drivers opnieuw geinstaleerd heb zonder resultaat.

wanneer ik de problemen voor het eerst opmerkte: onder het gamen ging het beeld op eens zwart daarna heb ik de pc opnieuw op gestart en de game gespeeld en gebeurde het een tweede keer daarna heb ik gewoon een dag kunnen spelen zonder zwartscherm tot vandaag waarna de grafischekaart nergens op reageert (kabels)

PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 371,95€ 371,95
1MSI Z170A GAMING PRO€ 152,80€ 152,80
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 353,20€ 353,20
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16€ 54,-€ 54,-
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.024,90

Alle reacties

Verwijderd

Oke diagnose
1 probeer eens je onboard video krijg je dan wel beeld?
Zo niet haal de video kaart er eens uit. Krijg je nu beeld?
2 probeer eens een andere voeding 550wat is namelijk erg krap.
3 misschien een warmte probleem? Hoe is je kast ventilatie?
Heb je temperaturen gemeten?

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:59:
Oke diagnose
1 probeer eens je onboard video krijg je dan wel beeld?
Zo niet haal de video kaart er eens uit. Krijg je nu beeld?
2 probeer eens een andere voeding 550wat is namelijk erg krap.
3 misschien een warmte probleem? Hoe is je kast ventilatie?
Heb je temperaturen gemeten?
550w is helemaal niet krap, met een 450 kon hij ook gewoon draaien, daarnaast is het een hoge kwaliteit voeding dus kan makkelijk.
aeyden schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:46:
ik heb vorige maand een pc in elkaar gezet,alles werkte normaal tot vandaag. mijn grafischekaart werkt wel fans draaien etc maar de dvi-d kabel doet het niet alle outputs werke niet ze werkte voorheen wel, met mijn kabel of beeldscherm zijn ook niks mis mee want ik zit nu op integrated. ik heb voorheen ook gewoon kunnen gamen. wat ik al geprobeer heb is dat ik de drivers opnieuw geinstaleerd heb zonder resultaat.

wanneer ik de problemen voor het eerst opmerkte: onder het gamen ging het beeld op eens zwart daarna heb ik de pc opnieuw op gestart en de game gespeeld en gebeurde het een tweede keer daarna heb ik gewoon een dag kunnen spelen zonder zwartscherm tot vandaag waarna de grafischekaart nergens op reageert (kabels)
Probeer de videokaart eens uit de pc te halen, dan te booten op alleen de geintegreerde graphics, als dat werkt de pc weer afsluiten en de gpu weer installeren.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Even opnieuw de videokaart erin steken doet soms wonderen. Meteen even verifiëren dat de PCIE stekkers goed zitten, ook aan de kant van de voeding indien deze modulair zijn.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

550 watt met 80% rendement op zijn gunstigste moment houdt in 440 watt effectief. Je video kaart trekt al 275 watt piek houdt 165 watt over voor cpu die 91 watt is LET OP intel cpus gaan uit van gemiddeld wattage geen piek dus je hebt 70 watt over voor drives mainboard fans en je piek op te vangen. Dus je zit met een veel te krappe voeding dan heb ik niet eens je mogelijke OC van de cpu mee genomen.

Alle fabrikanten adviseren minimaal 750watt voedingen dat doen ze niet voor niets

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 11:22 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:12:
550 watt met 80% rendement op zijn gunstigste moment houdt in 440 watt effectief. Je video kaart trekt al 275 watt piek houdt 165 watt over voor cpu die 91 watt is LET OP intel cpus gaan uit van gemiddeld wattage geen piek dus je hebt 70 watt over voor drives mainboard fans en je piek op te vangen. Dus je zit met een veel te krappe voeding dan heb ik niet eens je mogelijke OC van de cpu mee genomen.

Alle fabrikanten adviseren minimaal 750watt voedingen dat doen ze niet voor niets
Rendement werkt anders.

Een 550W voeding met 80% rendement trekt dan 687,5W uit de muur (even snelle berekening, kan er misschien naast zitten). Het is niet zo dat ie maar 80% van het vermogen levert op het label staat.
(is overigens onder volle belasting wat je zelden haalt)

Dat van die 750W voedingen adviseren is omdat ze fabrikanten van een worst-case scenario uitgaan:
'chinese plofvoeding' + kast vol schijven + vol ventilators, + zware CPU enz.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:12:

Zoals nemesis al uitlegt, zelf heb ik nu ook een 2500k&r9290 systeem op een antec vpf 450w draaien en die kan ook probleemloos volle belasting draaien.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• mathijsbaks2000
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-01 13:37
Nemesizz schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Rendement werkt anders.

Een 550W voeding met 80% rendement trekt dan 687,5W uit de muur (even snelle berekening, kan er misschien naast zitten). Het is niet zo dat ie maar 80% van het vermogen levert op het label staat.
(is overigens onder volle belasting wat je zelden haalt)

Dat van die 750W voedingen adviseren is omdat ze fabrikanten van een worst-case scenario uitgaan:
'chinese plofvoeding' + kast vol schijven + vol ventilators, + zware CPU enz.
klopt precies.
had namelijk hetzelfde probleem. ( nvidea dacht dat ik een 750w nodig had. maar zoals je al aangeeft ze gaan uit dat je 10 hdd's en 5 fans hebt ofzo)
550w voeding is echt meer dan voldoende. je hoeft je hier geen zorgen om te maken. die kaart trekt namelijk wel veel stroom maar als hij niet belast wordt trekt hij ook amper stroom. dus je zou zeker dan gewoon moeten kunnen booten. met gamen zou hij dan moeten uitvallen.
ik zal het zo aanpakken als ik jou was.
1) check of je kabels er wel goed inzitten heb namelijk dit al eens gehad :|
2) probeer een ander slot op je moederbord. ( kan namelijk een defect pci slot zijn)
3) boot met een andere graka of met je integrated graphics van je cpu of je beeld krijgt. ( zo weet je zeker dat het niet aan je scherm ligt.
4) probeer andere kabels / uitgangen, volgens mij had je dit al geprobeerd.

MVG Mathijs Baks

• aeyden
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-04-2022
sorry dat ik geen antwoord heb gegeven. maar het probleem was.. dat er op de een of andere manier eenstof deeltje op de goldfingers van de grafischekaart is gekomen, dus ik heb grafische kaart eruit gehaald en weg geblazen met canned air.

tog bedankt voor alle reacties :)
Pagina: 1