Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kamp met een probleem waarvoor ik nog geen oplossing heb gevonden. Onlangs ben ik verhuisd en direct na de verhuizing zijn de prestaties van mijn videokaart aanzienlijk trager. Ik merk het met name bij games waarin meer wordt gevraagd (maar die de videokaart nog altijd makkelijk aan zou moeten kunnen). Drivers updaten, windows updaten, systeem herstel: niets helpt. Het gaat om een NVIDIA GeForce GTX 650 Ti.

Waar zou het aan kunnen liggen?
En belangrijker, wat zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09
Is er misschien wat onvoorzichtig met je systeemkast omgesprongen waardoor de kaart misschien niet meer helemaal goed in het moederbord zit? Heb je dat gechecked?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie. Er is vrij voorzichtig mee omgesprongen, maar dat dit gebeurt na een verhuizing deed me daar ook al aan denken. Maar zou dat verklaren waarom de videokaart 'slechts' matiger werkt, maar wel nog enigszins werkt (windows, films, dergelijke draaien allemaal probleemloos)?

Is zoiets makkelijk te zien als je de kast open maakt? Ik laat de kast en onderdelen altijd door iemand in elkaar zetten. Heb er zelf geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Dat is vrij makkelijk te zien ja, hij moet er exact recht inzitten, haaks op het moederbord. Je zou geen koper van de contactpunten moeten kunnen zien

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 08:54
Ik dacht nog aan een verkeerde aansluitpoort. De monitor zit wel op de videokaart aangesloten toch, niet op I/O paneel van het moederbord (integrated graphics)?

[ Voor 13% gewijzigd door steff85 op 06-03-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Dan zie ie helemaal niets zien en TS geeft aan dat ie in Windows en dergelijke gewoon werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:20
Dat ligt aan de bios instellingen.

Juist als de videokaart niet goed in het pcie slot zit, zie je niks meer of krijg je veel foutmeldingen/crashes.

Wat steff85 oppert lijkt mij de meest logische verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steff85
Als bijvoorbeeld de Intel HD Graphics gebruikt worden (en de Nvidia als Physicskaart bijv wel is geïnstalleerd) is er een duidelijke prestatievermindering merkbaar voor de TS. Hou er rekening mee dat TS geen kaas heeft gegeten van systeembouw, ik noem het hierom toch als reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ah ja, dat zou het inderdaad ook kunnen verklaren. TS, kijk dus eerst even of je wel de juiste poort hebt gebruikt om je monitor op aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote zware koeler op de cpu en staand vervoeren misschien? Check of de koeler nog goed op de cpu zit. Als dat niet het geval is kan thermalthrotteling voor komen. De cpu wordt te warm waardoor deze wordt teruggeklokt en veel minder presteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de input. De monitor zat inderdaad in de verkeerde poort. Na het omwisselen van poort zijn de graphics weer maximaal van kwaliteit. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steff85
Mooi om te horen dat het is opgelost! En gelukkig onschuldig, geen schade opgelopen, dat is extra prettig. Geniet ervan!
Pagina: 1