ARC audio 2.0 of 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:00
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort een nieuwe receiver gaan kopen met hdmi inputs.
Momenteel stream ik alles naar mijn samsung tv vanaf een serviio media server of via netflix.
Nu vraag ik mij af als ik iets afspeel via het netwerk krijgt de receiver dan DTS surround geluid van de tv via ARC of is dit enkel stereo geluid ? Heb al even zitten googelen maar kan niet meteen een goed antwoord vinden.
Zal blijkbaar af hangen van tv tot tv. Mijn TV is een UE55H6400.

Iemand ervaringen hiermee ?

Alvast bedankt.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zover ik weet wordt het bronmateriaal 1 op 1 gecommuniceerd. Als je DTS naar de TV stuurt, zal er ook DTS naar de versterker gaan.

• Ghostface9000
Dat dacht ik ook maar lees op internet ook veel problemen hiermee:
http://www.cnet.com/news/...und-sound-to-a-sound-bar/

Of is dit enkel een probleem bij oudere modellen tv's ?

Verder moest het een probleem zijn, kan ik het dan omzeilen door de tv via optical aan te sluiten ?

Niemand hier ervaring mee ?

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:10
Netflix werkt in ieder geval prima via ARC van mijn Samsung TV naar mijn Anthem receiver (Dolby digital 5.1 ), net zoals DD 5.1 bij tv ontvangst. Of dit ook zo is als je de interne mediaspeler gebruikt weet ik niet aangezien ik die niet gebruik.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Als ik op mijn HU7500 via plex een film afspeel met een DTS of hoger audiospoor dan geeft mijn versterker (Denon AVR X4100) iig netjes weer dat het een DTS (of hoger geluidsspoor) is wat hij binnenkrijgt. Uiteraard via ARC aangesloten.

• Ghostface9000
Super dat ziet er goed uit dus ! Bedankt om jullie ervaringen te delen
Pagina: 1