Yep:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access PointAnoniem: 308930 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:08:
De modem staat beneden in de meterkast en deze router heb ik boven staan zodat meerder apparaten in de woning kunnen worden voorzien van WiFi. Alles heeft in de afgelopen 6 maanden prima gewerkt hoor, met deze zelfde router, zelfde modem etc etc..Heb niks aangepast en gisteren stopte internet via de router ermee, dus de directe verbinding werkt nog wel.
P.S. Voorheen kon ik het IP-adres wel veranderen naar 192.168.1.1 en daarna vroeg de router om een reboot. Gelijk daarna werkte het internet via de router wel. Nu slaat hij de gewijzigde gegevens niet op en vraagt hij ook niet om een reboot.
Zou kunnen dat het apparaat overleden is, maar ik denk eerder dat het qua configuratie de kluts even goed kwijt is.
Wat ik nu zou doen:
1 ) alle verbindingen loshalen van de WL-309.
2 ) stroom erop en wachten tot het geboot is, dus totdat alle LEDs stabiel zijn.
3 ) factory reset (15 sec de knop indrukken)
4 ) weer wachten tot het geboot is.
5 ) WiFi op laptop uitzetten.
6 ) een UTP kabel in een LAN-poort steken en met laptop verbinden.
7 ) inloggen op GUI (default 192.168.0.1).
8 ) probeer willekeurige instelling te wijzigen. Iets als WiFi-kanaal ofzo. Werkt dat niet? Dan is iets vrij gaar. Werkt dat wel? Dan is het tijd om de stappen om het als AP in te stellen te doorlopen (zie link hierboven).