Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308930

Topicstarter
Zoals in het onderwerp staat weergeven, heb ik geen toegang tot het internet op het moment dat mijn router er tussen zit. Haal ik de stekker uit de WAN poort van de router en steek ik die in mijn PC dan werkt internet wel.

Hier wat screenshots die mogelijk kunnen helpen: http://imgur.com/a/EXLIr

Wie o wie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:59

lier

MikroTik nerd

Modem even (een tijdje) uit en dan weer aan helpt vaak!
Welke provider heb je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zowel de router als modem meerdere keren voor minimaal 5 minuten volledig van de stroom gehaald, geen effect. PC ook meerdere malen gereboot. Factory reset gedaan op de router. Provider was UPC, nu dus Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-07 13:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kabel bij de PC erin
Start >> run >> cmd.exe
Ipconfig /release <enter>

Kabel in de router, router opstarten.
Check of je dan wel een IP hebt gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je die screenshots überhaupt zelf wel gelezen?
The addressing of the internet side learned through DHCP conficts with the addressing of the LAN side.
Internet communications will be disabled until you have changed the LAN addressing to resolve the problem
Lijkt me eenvoudig op te lossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Equator schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:37:
Kabel bij de PC erin
Start >> run >> cmd.exe
Ipconfig /release <enter>

Kabel in de router, router opstarten.
Check of je dan wel een IP hebt gekregen..
Weet niet of je dit bedoeld: http://imgur.com/pUFYave
Brahiewahiewa schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:48:
Heb je die screenshots überhaupt zelf wel gelezen?

[...]
Lijkt me eenvoudig op te lossen
Veel gegoogled, snap er vrij weinig van. Wellicht dat jij mij verder kunt helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zet in "network settings" de DHCP server uit en plug de kabel die van het modem komt in één van de 4 LAN poorten (niet in de WAN poort, dus). Ben je meteen van je dubbele NAT af

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:54:
Zet in "network settings" de DHCP server uit en plug de kabel die van het modem komt in één van de 4 LAN poorten (niet in de WAN poort, dus). Ben je meteen van je dubbele NAT af
Het uitschakelen van de DHCP server gaat niet; ik verwijder het vinkje achter "Enable DHCP Server", dan druk ik vervolgens op Apply, de pagina ververst en het vinkje staat er gewoon weer. Normaal hoort er een pop-up te verschijnen waarbij de router vraagt om een reboot en blijft dat vinkje ook weg. In mijn geval dus niet. Hoe kan dit?

Zojuist ook geprobeerd wat jij suggereerde, het wisselen van de kabel die van het modem komt in één van de 4 LAN poorten, de verbinding met internet via de router werkt nu wel. In ieder geval bedankt daarvoor! Graag zou ik nog antwoord willen hebben op mij andere vraag hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Probeer eens of het helpt je router in "bridge mode" te zetten (bovenaan op diezelfde pagina)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Internet viel weer weg, zit nu weer op vaste kabel, dus stabiel is het in ieder geval niet. Kon ook niet meer in het admin panel komen, 2 minuten later weer wel, daarna weer niet. Ga nu weer m'n router in om 'm in bridge mode te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Sitecom....verlies nemen en fatsoenlijke router aanschaffen.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waterlelie schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:19:
Sitecom....verlies nemen en fatsoenlijke router aanschaffen.
Suggesties? Fatsoenlijke router voor youtube, facebook, beetje gaming maar niks intensiefs. 50 á 60~ euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Bewezen: http://nl.hardware.info/product/201628/tp-link-archer-c5

Alleen 2,4Ghz maar wat voordeliger: http://nl.hardware.info/p...29/tp-link-tl-wr1043nd-v2

Heeft zich nog niet bewezen maar alles beter dan Sitecom: http://nl.hardware.info/n...router-met-300-mbits-wifi

[ Voor 66% gewijzigd door Waterlelie op 06-03-2016 22:44 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, top. Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een andere router gaat je niet helpen als je - zoals Brahiewahiewa terecht aangeeft - aan beide kanten hetzelfde IP subnet gebruikt.

Dit is je situatie nu (waarschijnlijk)
Router achter router

De sitecom heeft dus een LAN IP adres in dezelfde IP reeks (zijnde 192.168.0.1 - 192.168.0.255) als de router van de ISP.
Als jij het LAN IP adres van de sitecom aanpast naar 192.168.1.1 en de DHCP aanpast dat hij 192.168.1.100 - 192.168.1.200 uitgeeft, dan zou het e.e.a. moeten werken.

Een router kan niet routeren tussen twee netwerken met hetzelfde subnet.

[ Voor 66% gewijzigd door Equator op 07-03-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:26
Equator schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:19:
Een andere router gaat je niet helpen als je - zoals Brahiewahiewa terecht aangeeft - aan beide kanten hetzelfde IP subnet gebruikt.
Sowieso wel knap dat die sitecom in het subnet/reeks zit van de UPC/ziggo. Er zijn maar weinig routers die de 192.168.178.x reeks aanhouden fabrieksaf dan

Als hij een tplink scoort krijgt hij iig een 192.168.1.1 of 0.1

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

SpoekGTi schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:31:
[...]

Sowieso wel knap dat die sitecom in het subnet/reeks zit van de UPC/ziggo. Er zijn maar weinig routers die de 192.168.178.x reeks aanhouden fabrieksaf dan

Hij heeft het waarschijnlijk toch echt zelf geconfigureerd. Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hzQlcy8.jpg

Als je het zelf verkeerd invoert, dan helpt een andere router niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 07-03-2016 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:26
Hmmz dat had ik over het hoofd gezien, nog vroeg he.

Maar goed als hij nu zijn sitecom gewoon eens factory default maakt dan staat zijn WAN weer gewoon op automagisch en zou het gefixxed moeten wezen.

En dan inderdaad niet zelf gaan lopen hannesen :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Uit eigen ervaring, ding weg gooien. 90 procent van de tijd wijzigt hij de settings niet nadat je op opslaan klikt of gaat hij gewoon weer zijn eigen weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

SpoekGTi schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:39:
Hmmz dat had ik over het hoofd gezien, nog vroeg he.

Maar goed als hij nu zijn sitecom gewoon eens factory default maakt dan staat zijn WAN weer gewoon op automagisch en zou het gefixxed moeten wezen.

En dan inderdaad niet zelf gaan lopen hannesen :)
WAN staat waarschijnlijk ook op automatisch (DHCP) maar als je van de ISP router dan een IP adres krijgt wat in dezelfde reeks ligt als het LAN IP van je Sitecom, dan maakt dat niets uit. Het werkt dan niet. LAN IP adres aanpassen (en DHCP Scope) en het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb niks aangepast. Ik heb pas na de factory reset deze screenshots genomen en gepost. En zoals Willy zei, ik probeerde dat IP ook te veranderen naar 192.168.1.1 en drukte vervolgens op Apply. De pagina werd ververst en niks was opgeslagen. Zelfde voor die DHCP settings, wijzigen, opslaan, en vervolgens staat er nog steeds hetzelfde als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mocht dit alles niet werken. Ik zie dat Sitecom 10 jaar garantie geeft bij deze router, dus dan kan je de router nog altijd opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SpoekGTi schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:31:
[...]

Oud-Ziggo doet per default .178.1 ja, maar oud-UPC heeft apparatuur met verschillende defaults, waaronder 192.168.0.1. Niks vreemds aan.
Wut? Ander apparaat kopen om IP te wijzigen :? 8)7

En dan nog, met TP-Link krijg je idd 192.168.0.1 - en dus zelfde conflict als je niets aanpast :o Als je toch iets moet aanpassen lijkt het me goedkoper en sneller dat op huidige HW te doen ;)
Anoniem: 308930 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:43:
Ik heb niks aangepast. Ik heb pas na de factory reset deze screenshots genomen en gepost. En zoals Willy zei, ik probeerde dat IP ook te veranderen naar 192.168.1.1 en drukte vervolgens op Apply. De pagina werd ververst en niks was opgeslagen. Zelfde voor die DHCP settings, wijzigen, opslaan, en vervolgens staat er nog steeds hetzelfde als voorheen.
1) was je router met modem verbonden toen je dat probeerde. Ik gok van wel. Lukt vaak niet om bij IP conflict dingen in te stellen. Trek router los van modem, probeer het nog een keer.
2) stapje terug: waarom ben je het geheel zo aan het instellen. Je hebt een modemrouter die NAT doet en een NATrouter erachter. Twee keer NAT is bijna nooit zinnig. Zou je niet beter modem in bridge kunnen doen of router als AP kunnen configureren? Ben je gelijk van IP-conflicten af...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:42:

[...]

1) was je router met modem verbonden toen je dat probeerde. Ik gok van wel. Lukt vaak niet om bij IP conflict dingen in te stellen. Trek router los van modem, probeer het nog een keer.
2) stapje terug: waarom ben je het geheel zo aan het instellen. Je hebt een modemrouter die NAT doet en een NATrouter erachter. Twee keer NAT is bijna nooit zinnig. Zou je niet beter modem in bridge kunnen doen of router als AP kunnen configureren? Ben je gelijk van IP-conflicten af...
Heb zojuist geprobeerd om de router los van het modem te trekken om het vervolgens weer te proberen; zelfde verhaal. De instellingen worden niet opgeslagen. En wat betreft dat bridge gebeuren heb ik geen idee hoe dat moet.

http://imgur.com/FeJqxPk

Wat doe ik precies? Graag stap voor stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, begin eens met te vertellen wat je precies wilt.

Waarom heb je een router (de WL-309) achter een router (de kabelmodem/router) hangen. Wat denk je te bereiken? Als we dat weten kunnen we je vertellen wat handig is, en dan pas kunnen we stap-voor-stap vertellen hoe dat te bereiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De modem staat beneden in de meterkast en deze router heb ik boven staan zodat meerder apparaten in de woning kunnen worden voorzien van WiFi. Alles heeft in de afgelopen 6 maanden prima gewerkt hoor, met deze zelfde router, zelfde modem etc etc..Heb niks aangepast en gisteren stopte internet via de router ermee, dus de directe verbinding werkt nog wel.

P.S. Voorheen kon ik het IP-adres wel veranderen naar 192.168.1.1 en daarna vroeg de router om een reboot. Gelijk daarna werkte het internet via de router wel. Nu slaat hij de gewijzigde gegevens niet op en vraagt hij ook niet om een reboot.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 308930 op 07-03-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
Duidelijk dat je dan een accesspoint wilt, niet een router wat je nu hebt. Oftewel, DHCP uit, kabels op de LAN poorten en klaar! 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yep:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Anoniem: 308930 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:08:
De modem staat beneden in de meterkast en deze router heb ik boven staan zodat meerder apparaten in de woning kunnen worden voorzien van WiFi. Alles heeft in de afgelopen 6 maanden prima gewerkt hoor, met deze zelfde router, zelfde modem etc etc..Heb niks aangepast en gisteren stopte internet via de router ermee, dus de directe verbinding werkt nog wel.

P.S. Voorheen kon ik het IP-adres wel veranderen naar 192.168.1.1 en daarna vroeg de router om een reboot. Gelijk daarna werkte het internet via de router wel. Nu slaat hij de gewijzigde gegevens niet op en vraagt hij ook niet om een reboot.
Zou kunnen dat het apparaat overleden is, maar ik denk eerder dat het qua configuratie de kluts even goed kwijt is.

Wat ik nu zou doen:
1 ) alle verbindingen loshalen van de WL-309.
2 ) stroom erop en wachten tot het geboot is, dus totdat alle LEDs stabiel zijn.
3 ) factory reset (15 sec de knop indrukken)
4 ) weer wachten tot het geboot is.
5 ) WiFi op laptop uitzetten.
6 ) een UTP kabel in een LAN-poort steken en met laptop verbinden.
7 ) inloggen op GUI (default 192.168.0.1).
8 ) probeer willekeurige instelling te wijzigen. Iets als WiFi-kanaal ofzo. Werkt dat niet? Dan is iets vrij gaar. Werkt dat wel? Dan is het tijd om de stappen om het als AP in te stellen te doorlopen (zie link hierboven).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al het bovenstaande geprobeerd, geen succes. Deze gaat de prullenbak in, heb zojuist de TP-Link AC1750 besteld. Bedankt voor de hulp allemaal.

EDIT 4 dagen later:

Mocht iemand ooit nog langs deze topic komen met hetzelfde probleem: Ik heb WL-309 vervangen voor TP-Link AC1750 (van Ziggo) en alles werkt nu prima. Denk dat iets in de WL-309 kapot is gegaan na 'm ongeveer anderhalfjaar gebruikt te hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 308930 op 13-03-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belfeld2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11-2021
Gewoon even als vriendelijke tip?
Nog een firmware update geprobeerd?
Heb ik namelijk ook gedaan, en nu geen probleem meer!
Pagina: 1