Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:55
Ik zoek een?
Hulp om te kiezen tussen en Iphone 6s 64gb of een Samsung s7.

Wat is je budget?
Met een abbonement bij een provider. Ik wil niet bijbetalen. het verschil is dan 7 euro per maand in het nadeel van de 6s. (totaal €168,-)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga het apparaat gebruiken voor alledaagse dingen. Internetten, spelletjes spelen etc. etc.
Ik ben vooral op zoek naar gebruikersgemak. Ik heb nu een HTC One m7, maar ik merk dat deze van tijd tot tijd sloom wordt of gewoon niet reageert.
Ik ben al in het bezit van een iPad en gebruik deze dagelijks als ik op de bank zit voor internet en ook om te gamen/chatten met maten. Volgens mij voegt het ook nog wat toe om volledig voor iOS te gaan. Ik wil trouwens (nog geen) macbook, aangezien ik net een nieuwe gamepc in elkaar heb gezet en daar gebruik ik mijn prive pc alleen voor.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik lees veel negatiefs over het RAM management van android en dat doet mij overwegen voor de telefoon te gaan waar ik het minst problemen mee hoor. Een telefoon moet het voor mij gewoon doen. Ik heb niet zoveel tijd om er elke keer een nieuwe custom ROM op te zetten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Eerlijk gezegd denk ik dat ik niet de enige ben die voor deze keuze heeft gestaan en daarom vraag ik tips om voor het beste toestel te kiezen. Aangezien dit volgens mij de grootste zijn voor android of IOS.

PS: ik heb deze toestellen al uitgekozen op formaat en dergelijke. De telefoon die jullie aanraden, mochten jullie een andere aanraden, mag zeker niet groter zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Zelf een iPhone en zie dat vrienden om mij heen ook steeds meer ervoor kiezen. In mijn ogen is iOS het beste systeem als je kijkt naar gebruikersgemak. Mijn vader (totaal niet handig met dit soort dingen) gaat met zijn verlening ook hierdoor voor een iPhone. Het werkt goed en simpel en je kan alles ook laten syncen met je iPad.

Enige nadeel is dat wanneer je er iets op wil zetten je hier iTunes voor nodig hebt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:24
Beide toestellen zullen goed zijn, veschil is vooral inhoudelijk, bijvoorbeeld mobiel betalen met NFC kan (nog) niet op iPhone, maar wel op Android. Ander verschil is dat Apple maar 1 knop heeft en Android Home en de terug knop (en meestal nog een 3de). Deze Samsung heeft ook draadloos opladen, SD slot en is waterdicht.
Wat sloom worden betreft, dat heb je op iOS ook op den duur als je vor updates gaat en wat je er op installeerd. Een belangrijke vraag is ook hoe lang je er mee wil doen. Ik ken mensen die nu hun S2 gaan vervangen, dat is toch met de S7 nu 5 generaties mee gedaan. mijn moeder en schoonzus hebben een S4 en zijn er ook nog blij mee.

Technisch verslaat de S7 de 6s met mogelijkheden. Maar als dat je niet uitmaakt en je hebt het geld toch over, dan kun je net zo goed de 6s als de S7 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
Waarom een Samsung ipv even de nieuwe HTC M10 afwachten? Ik vind hem persoonlijk veelbelovend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-07 13:42
Ik heb ondertussen ook ervaring met zowel iOS als Android tegenwoordig. Ik kan wel een aantal dingen noemen wat mij persoonlijk opvalt, maar op wat specs en een aantal kleine previews na kunnen we natuurlijk nog niet exact weten hoe de Galaxy S7 echt bevalt op de lange termijn.

Toen ik na jaren Android te hebben gebruikt (HTC Legend, S3, LG G2, Oneplus One e.a.) overstapte op iOS (Iphone 6) vielen mij een aantal dingen op:
  • De bouwkwaliteit van de Iphone. Erg stevige telefoon die tegen een stootje kan. Helaas sneuvelen er veel door lichte vochtschade op grote schaal in mijn omgeving. De Galaxy S7 is daar beter tegen bestand lijkt het als we naar de specs kijken.
  • iOS werkt heerlijk. Geen app drawer meer en alles werkt soepel in tegenstelling tot mijn ervaring met de Android toestellen die allemaal na een jaar gebruik steeds trager werden.
  • In het begin vond ik de layout van iOS heel erg wennen en het miste ik het gebruik van 3 knoppen zoals in Android. Al snel kwam ik er achter dat het naar links en rechts "swipen" om te terug en vooruit te gaan en alle andere gestures veel lekkerder en sneller werken dan knoppen te gebruiken.
  • Met iOS ben je verzekerd van de laatste updates van Apple. Toch wel erg prettig als je ziet hoe traag de meeste Android telefoons een update krijgen (met uitzondering van de Nexus serie).
  • De Iphone heeft niet echt een fijne batterijduur in mijn ervaring. Bij intens gebruik haalde ik de avond niet.Het lijkt er op dat de Galaxy S7 hier beter in gaat scoren.
  • De restwaarde van een Iphone is vaak hoger dan dat van een Android toestel. Ik denk dat de Galaxy S7 hier geen uitzondering in gaat zijn.
  • De belkwaliteit van de Iphone is superieur aan dat van mijn voorgaande toestellen. Een verademing omdat ik veel bel in een lawaaierige omgeving. Ook het handsfree bellen via de speaker in een leeg kantoor was een stuk beter op de Iphone.
  • De camera op de Iphone stelt megasnel scherp. De auto functie werkt heerlijk. Bij mijn voorgaande Android toestellen was dit een ramp. De Galaxy S6 van mijn vriendin werkt overigens ook heerlijk en snel met foto's maken, en het lijkt er op dat de Galaxy S7 hier geen uitzondering in gaat zijn.
  • Ik geloof dat er in de Galaxy S7 een goede DAC zit. Erg fijn als je graag muziek luistert met een goede geluidskwaliteit. Mijn voorgaande Android toestellen waren daar erg beroerd in (op de Galaxy S3 na).

[ Voor 3% gewijzigd door Ricktachtig op 07-03-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark213
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 15:18
De iphone 6S is van uitzonderlijke kwaliteit, maar de S7 verslaat de 6S op alle fronten.

De camera van 6S is super, die van de S7 is nog beter. Daarnaast is ie waterdicht en stofvrij. Ook het geheugen is uitbreidbaar.

http://www.phonearena.com...vs-Apple-iPhone-6s_id4166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Ik heb vandaag een iPhone 6s besteld. Vooral om de betrouwbaarheid en het goed bevallen Van iOS op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Mooi dat je je keuze hebt kunnen maken. Ik hoop dat je tijd ervoor kunt maken een review te schrijven incluief je besluitvorming en hoe dat uitpakt in de praktijk, dat helpt anderen weer als zij voor dezelfde keuze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Ik wil met alle liefde een review schrijven, maar eigenlijk zou ik hem dan naast bijvoorbeeld een S7 moeten leggen of iets dergelijks. Ik heb als vergelijkingsmateriaal een HTC One M7 en dat is volgens mij niet eerlijk vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

gertjanw1993 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:04:
Ik wil met alle liefde een review schrijven, maar eigenlijk zou ik hem dan naast bijvoorbeeld een S7 moeten leggen of iets dergelijks. Ik heb als vergelijkingsmateriaal een HTC One M7 en dat is volgens mij niet eerlijk vergelijken...
Je hoeft toch niet te vergelijken? Je kunt ook bespreken wat je opvalt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je kunt ook beschrijven of het wennen is, of je iets mist of helemaal niet. Hoe het apparaat bevalt, wat je van het formaat vindt, hoe je tt de keuze gekomen bent, of je de volgende keer weer tot dezelfde keuze zou komen of niet, of er punten waren die je bij een volgende keuze mee wil nemen. Er is genoeg over te schrijven als je wil en durft.
Pagina: 1