Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud242
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Hallo,

Deze week ga ik verhuizen naar mijn nieuwe appartement. Ik heb een KPN pakket besteld waarbij al sowieso 2 tv ontvangers bij inbegrepen zitten. Mocht ik een 3e tv ontvanger willen hebben dan moet ik extra betalen.

Nu is mijn vraag:
Mijn ouders zitten ook bij KPN en hebben ook 2 tv ontvangers. Zij gebruiken er echter maar 1.

Is het mogelijk dat ik 1 tv ontvanger van mijn ouders meeneem en die zelf gebruik zodat ik in totaal 3 tv ontvangers in mijn huis gebruik, en maar voor 2 betaal?

Betaal je zeg maar 'huur' voor zo'n kastje per maand, maar kun je die gewoon vrij gebruiken als je maar bij KPN zit?
Of zet KPN echt een knop om dat je er maar 2 kan gebruiken? Of zijn die kastjes netwerk bepalend?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 15:34
arnoud242 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:38:
Hallo,

Deze week ga ik verhuizen naar mijn nieuwe appartement. Ik heb een KPN pakket besteld waarbij al sowieso 2 tv ontvangers bij inbegrepen zitten. Mocht ik een 3e tv ontvanger willen hebben dan moet ik extra betalen.

Nu is mijn vraag:
Mijn ouders zitten ook bij KPN en hebben ook 2 tv ontvangers. Zij gebruiken er echter maar 1.

Is het mogelijk dat ik 1 tv ontvanger van mijn ouders meeneem en die zelf gebruik zodat ik in totaal 3 tv ontvangers in mijn huis gebruik, en maar voor 2 betaal?

Betaal je zeg maar 'huur' voor zo'n kastje per maand, maar kun je die gewoon vrij gebruiken als je maar bij KPN zit?
Of zet KPN echt een knop om dat je er maar 2 kan gebruiken? Of zijn die kastjes netwerk bepalend?

Alvast bedankt!
Je kan die van je ouder gewoon bij jou gebruiken. Alleen zit je wel naar hun zenderpakketten en opnames te kijken, zij krijgen dus ook de rekening van de films die je aanschaft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
arnoud242, je hebt 4 topics en totaal 4 posts op dit forum. Dat komt nogal ondankbaar over :/ We zijn hier geen afhaalchinees. Je kunt op zijn minst het topic even bedanken als je je hulp gevonden hebt.
Denk daar even over na.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:47
Die kun je gewoon probleemloos gebruiken en het is onzin dat je dan de zenderpakketten/opnames van je ouders te zien krijgt en dat ze rekeningen krijgen voor films die jij via de videotheek aanschaft.
Het kastje registreer je met jouw klantnummer en pincode als je die thuis aansluit en dan werkt het gewoon.
Er is overigens wel een maximum aantal kastjes dat geregistreerd kan zijn op je adres maar vooralsnog is dat aantal hoger dan het aantal wat bij je abonnement hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:19
@ninjazx9r98

Zodra je je klantnummer invoert betaal je voor je ontvanger. Die worden onder je abo geregistreerd en gekoppeld aan je klantnummer. Als TS dit niet hoeft te doen zal het wel goed gaan, garantie heeft ie echter nooit en op ondersteuning als het niet werkt hoeft ie absoluut niet te rekenen. KPN biedt uiteraard niet voor niks extra kastjes aan voor 4 euro per maand!

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat zei KPN toen je deze vraag stelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:06
Ehm, gokje... Nee het mag niet en bij constatering van misbruik wordt je afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:47
Somoghi schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:12:
@ninjazx9r98

Zodra je je klantnummer invoert betaal je voor je ontvanger. Die worden onder je abo geregistreerd en gekoppeld aan je klantnummer. Als TS dit niet hoeft te doen zal het wel goed gaan, garantie heeft ie echter nooit en op ondersteuning als het niet werkt hoeft ie absoluut niet te rekenen. KPN biedt uiteraard niet voor niks extra kastjes aan voor 4 euro per maand!
Door diverse defecte kastjes in het verleden staan er op ons adres een stuk of 4 a 5 geregistreerd en ik betaal er toch echt maar twee (waar ik vervolgens weer korting voor krijg waardoor ze netto niks kosten)
Dat ze ook echt op ons adres geregistreerd weet ik door het laatste contact waar men nog waarschuwde dat ik boven het maximum zou kunnen komen dat geregistreerd kan staan op een adres (los van de kosten)
Daarnaast ken ik meerdere mensen die (illegaal) kastjes op marktplaats en dergelijke kopen en deze probleemloos in gebruik hebben.

PS
Er bestaan zelfs mensen die kastjes in eigendom hebben maar dat is nog uit het verre verleden en die zijn er mogelijk niet zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:46
KPN komt ze niet ophalen, en vraagt ook niet om ze op te sturen, hier hebben we er nu 8.
overstap glas enzo..

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 07-03-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
Ik heb zelf een 3e kastje op marktplaats gekocht (nieuwer model) maar ik had toch echt een belletje naar de helpdesk nodig om hem te kunnen gebruiken.
Omdat ik via *DSL tv kijk heb ik een limiet van maximaal 2 kastjes op mijn aansluiting, dus nu ligt een van mijn oorspronkelijke units niets te doen op zolder.

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 15:34
elleP schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:39:
Ik heb zelf een 3e kastje op marktplaats gekocht (nieuwer model) maar ik had toch echt een belletje naar de helpdesk nodig om hem te kunnen gebruiken.
Omdat ik via *DSL tv kijk heb ik een limiet van maximaal 2 kastjes op mijn aansluiting, dus nu ligt een van mijn oorspronkelijke units niets te doen op zolder.
Echter als deze TV Ontvanger op het abonneenummer van iemand anders geactiveerd is kan je hem probleemloos gebruiken, ook op xDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Het kastje van je ouders (met hun abonnement gegevens) zal gewoon werken bij jou, zolang het maar aangesloten is op op KPN of Telfort internet verbinding.

In het abonnement van je ouders zit de huur van hun 2e decoder verwerkt. Dus in principe betaal je er wel voor.

In het verleden kreeg je wel problemen als je extra decoder met jouw abonnement gegevens probeerde aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Is het niet gewoon op basis van IP welk abonnementen je krijgt te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:46
De ITV kastjes maken verbinding op een ander VLAN in een groot private network van KPN.
Ze verbinden niet via jouw "internet wan".

De app/site werkt wel op die manier.
Pagina: 1