CPU cooler Pentium G4500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:22
Ik heb onlangs mijn oude PC een upgrade gegeven. Voorheen had ik een AMD X2 255 met de stock cooler en nu een Intel Pentium G4500 met de stock cooler.

Bij de AMD was de PC nagenoeg niet hoorbaar, echter met de Intel hoor ik de CPU fan draaien. Kwa temperaturen heb ik niet te klagen (denk ik), doet tijdens een spel max 50C.

Kan ik de fan vervangen van de stock cooler of gewoon een compleet nieuwe cooler kopen?

De Skylake CPU is (zeer) zuinig met een TDP van 51W, dus een grote cooler hoeft er niet eens in.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:42
In de BIOS zou je het koelprofiel kunnen aanpassen naar silent of handmatig naar een lagere minimale snelheid bij x temperatuur. De temperaturen kunnen daardoor mogelijk wel iets hoger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 15:56

Genius-General

Expect the Unexpected

Als je voor echte stilte gaat voor niet veel geld is een ''Gelid Solutions Tranquillo Rev.2'' aan te raden http://tweakers.net/price...ons-tranquillo-rev2.html/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Davetc schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:29:
In de BIOS zou je het koelprofiel kunnen aanpassen naar silent of handmatig naar een lagere minimale snelheid bij x temperatuur. De temperaturen kunnen daardoor mogelijk wel iets hoger worden.
Had ik al gedaan, temperatuur gaat niet eens heel erg omhoog, enkele graden maar, maar geluid wordt er niet minder op. Of ik moet 'm handmatig echt laag zetten, maar dat durf ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Genius-General schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:31:
Als je voor echte stilte gaat voor niet veel geld is een ''Gelid Solutions Tranquillo Rev.2'' aan te raden http://tweakers.net/price...ons-tranquillo-rev2.html/.
Ik kwam dit tegen: V&A aangeboden: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Is bij mij om de hoek, maar die persoon doet 'm juist weg vanwege Skylake :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Welke behuizing heb je ivm de maximum hoogte van de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Polat06 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:46:
[...]

Ik kwam dit tegen: V&A aangeboden: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Is bij mij om de hoek, maar die persoon doet 'm juist weg vanwege Skylake :?
Stuurbhem even een pb met waarom? :)
De tranquillo past gewoon op skylake cpu's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:33
Waarschijnlijk doet hij hem weg ondat die koler niet genoeg koelt voor bijv. Een 6600k. Qua mounting past hij prima! Anyways. De Koeler blaast hard terwijl hij nog geen 50 graden is? Dat ding moet pas balzen boven de 80! Die CPU verbruikt nog geen 50watt gewoon de instellingen in de bios verander. Je kan niks fout doen! Je moet natuurlijk eel kijken wat je doet zolang ke niet met voktages kloot. Maarja die Gelid is wel heel stil. Draai hem hier op een 77watt i5 tikt soms de 60 aan op full load met laagste fan RPM!

[ Voor 63% gewijzigd door Puddi Puddin op 07-03-2016 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De stock koeler van de nieuwe CPU moet stiller zijn als de oude, dus ik denk dat je iets verkeerd hebt gedaan. Als je datzelfde weer verkeerd doet met de nieuwe CPU koeler zoals de Tranquillo dan maakt die zelf nog meer geluid.

Overigens is de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ook helemaal niet zo stil, minimale fansnelheid is 750RPM en dat is niet echt bijzonder voor een 120mm fan.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 07-03-2016 09:30 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Misschien ben ik onduidelijk geweest, de huidige fan draait constant op 1000rpm, ook bij 50C en warmer heb ik 'm niet zien worden.

Maar mijn vorige AMD stock koeler hoorde ik gewoon niet. De Intel is ook redelijk stil hoor, maar wel hoorbaar.

Ik wil dus niet perse beter koelen, dat gaat al goed. Ik wil stiller koelen :P

Pagina: 1