Xbox One (voor Windows) controller of Steam controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:49
Mijn vraag
Need For Speed is bijna uit en ik wil een controller voor race games en spellen zoals FIFA. Ik wilde eerst een Xbox One controller kopen, maar sinds de release van Steam controller vind ik het moeilijk. Wil misschien nog Steam Link kopen, maar ik twijfel nu nog over.

Games die ik Speel:
- Cities Skylines
- Need For Speed 2016
- GTA V
- FIFA (als ik een keer ga kopen)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Xbox One controller:
+ Simpel layout.
+ Voelt wel goed
+ Plug & play

- Niet speelbaar bij games als Cities Skylines

Steam controller:
+ Werken goed met Cities Skylines
+ Achter kant zitten extra knoppen
+ Typt beter

- Nog nooit gevoeld
- 2 "platte gebieden"
- Alleen via Steam te verkrijgen

Wat is jullie mening, is Steam controller beter of Xbox One controller?

Edit: Lijstje met games aangepast

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchredgaming op 09-07-2016 19:32 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Beste antwoord (via Dutchredgaming op 07-03-2016 13:14)

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 22:31
Ik heb mij onlangs een Steam Controller aangeschaft.

Mijn mening:

Als je echt wil gaan gamen in de huiskamer is de Steamcontroller een aanrader. De touchpads vervangen volledig de muis en geven echt een leuke ervaring in de zetel voor TV.

Zit je echter voor je computer aan een bureau oid, dan speelt de XBOX One controller (of combinatie Toetsenbord/Muis) véél makkelijker.

De XBOX One controller moet je amper instellen. Bij NFS, FIFA, GTA V, ... moet je niets instellen. En dat is bij eigenlijk alle games zo.
Ik heb FIFA en GTA V met de Steam Controller proberen te spelen en dit was voor mij een ramp. Dit ligt misschien ook deels aan mij, omdat ik al jaren met XBOX Controllers speel.

Mijn advies:

Xbox One controller, tenzij je echt voor de TV in een zetel wil gamen.

*EDIT* -> Typo's

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom zou je in hemelsnaam een game als CS met een controller willen spelen :X? Met andere woorden, ik zou je keus van controller daar niet vanaf laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:49
br00ky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:19:
Waarom zou je in hemelsnaam een game als CS met een controller willen spelen :X? Met andere woorden, ik zou je keus van controller daar niet vanaf laten hangen.
Ik dacht als ik Steam Link ook bij zou kopen kan ik CS ook mee spelen, maar ik ga nog over na denken om CS alleen op me PC te gaan spelen

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 22:31
Ik heb mij onlangs een Steam Controller aangeschaft.

Mijn mening:

Als je echt wil gaan gamen in de huiskamer is de Steamcontroller een aanrader. De touchpads vervangen volledig de muis en geven echt een leuke ervaring in de zetel voor TV.

Zit je echter voor je computer aan een bureau oid, dan speelt de XBOX One controller (of combinatie Toetsenbord/Muis) véél makkelijker.

De XBOX One controller moet je amper instellen. Bij NFS, FIFA, GTA V, ... moet je niets instellen. En dat is bij eigenlijk alle games zo.
Ik heb FIFA en GTA V met de Steam Controller proberen te spelen en dit was voor mij een ramp. Dit ligt misschien ook deels aan mij, omdat ik al jaren met XBOX Controllers speel.

Mijn advies:

Xbox One controller, tenzij je echt voor de TV in een zetel wil gamen.

*EDIT* -> Typo's

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:20
Ik lees overigens wel overal dat de wireless xbox one controller niet wireless werkt op de steam link.
(dongel van de controller wordt niet herkend door de steam link)
Wel bedraad, maar nu heb ik een wired XBOX 360 controller, ik wilde voor op de bank een draadloze controller, maar dat zou dan een 360 controller met dongel moeten worden, ik zie dus eigenlijk niet in om nog eens €50,- uit te gaan geven voor een controller die ik nu al heb, maar dan zonder kabel.
Als ik wil upgraden, geef ik liever 2 tientjes meer uit voor een xbox one controller (mits draadloos zou werken)
Steam controller heb ik me ook in verdiept, maar blijkt inderdaad dat games die al controller support hebben minder leuk speelbaar worden.
PS4 controller werkt wel draadloos, maar dan is de trilfunctie niet beschikbaar, en dat vind ik dan ook weer een deal breaker.
Steelseries bluetooth controller zou ook werken, maar dan blijken de buttons verkeerd gemapt te zijn.

Ik haak even in op dit topic, om te delen wat ik weet tot nu toe, en hoor graag jullie gedachtes of tips die jullie nog te weten zijn gekomen.

Zijn er ook mensen die weten of bijvoorbeeld een standaard 2.4 GHz controller met usb ontvanger zou werken? omdat de xbox360 wireless ook gebruik maakt van 2.4ghz

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:30
uit eigen mening vind ik in de meeste games een xbox one controller fijner die touchpads voelen onhanding in de meeste games, je zult merken dat je slechter speelt met steam controller bovendien voelt de steam controller als een ps3 controller goedkoop plastic dus. niet dat dat altijd slecht is maar je zult meer profijt hebben van een xbox one controller.

J.H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:30
Dutchredgaming schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Ik dacht als ik Steam Link ook bij zou kopen kan ik CS ook mee spelen, maar ik ga nog over na denken om CS alleen op me PC te gaan spelen
Als je überhaupt cs probeert te spelen zul je worden ge- de_stroyed ;)
Cs is een spel waar precisie van belang is. Dat heb je niet met een controller. Er is een reden waarom valve geen console players op dezelfde server laten spelen als pc spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
BatmanNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:24:
[...]

Als je überhaupt cs probeert te spelen zul je worden ge- de_stroyed ;)
Cs is een spel waar precisie van belang is. Dat heb je niet met een controller. Er is een reden waarom valve geen console players op dezelfde server laten spelen als pc spelers
De verwarring is begrijpelijk, maar het gaat hier over Cities Skylines. In de startpost was dat nog niet afgekort. Bij Cities Skylines is precisie en snelheid dan weer niet zo van belang.

Ik begrijp verder eigenlijk niet waarom dit topic nu eigenlijk terug tot leven is gewekt (al help ik er wel aan mee nu :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:20
Ja dat is mijn schuld.... Ik heb op fora eigenlijk altijd geleerd dat je eerst moet zoeken of je vraag toevallig al gesteld is, alvorens een nieuw topic aan te maken. Maar ik heb me erin verdiept de afgelopen week, na aanschaf van een steam link. En vroeg me af of mensen nog tips of ideeën hadden.

iRacing Profiel

Pagina: 1