Hey beste Tweakers!
Een vriend van me heeft me gevraagd een pc voor hem samen te stellen met een budget van €1750 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vriend wilt gamen, hij edit video en foto's en hij streamt vaker. Hij doet games als CS:GO (en ik weet dat je dat met een €500,- ook goed kunt runnen) CoD en simulatie games als Civ 5 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag +/- €1750 kosten. Hij zei dat er een beetje speelruimte is omdat hij anders op zijn nieuwe monitor gaat besparen. Als je monitoren hebt die goed zijn voor +/- €250,- pls laat het weten
. Windows 10 moet bij de prijs inbegrepen zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten randapparatuur wilt hij alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij heeft sws 16GB RAM nodig ivm het streamen en editen, en een I7 is dan ook zeker weten handig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf een grote voorkeur aan Intel en Nvidia, maar degene waar ik de pc voor samenstel niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wilt graag een stille pc, maar verder niet echt andere eisen. Ik zat dus te denken aan een Fractal Design Define R5.
Ga je overklokken?
Hij wilt wel overklokken ja. Er is alleen een probleem. Hij wilt geen waterkoeling... Dus dacht ik ik ga maar met een goeie Noctua. Hij is wel duur voor een luchtkoeler
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij en hem gaan helpen want ik weet dat er nog steeds veel fouten zitten in de systemen die ik samenstel.
Hier is mijn eigen opzet:
Bedankt voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Daniël Willems
Een vriend van me heeft me gevraagd een pc voor hem samen te stellen met een budget van €1750 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vriend wilt gamen, hij edit video en foto's en hij streamt vaker. Hij doet games als CS:GO (en ik weet dat je dat met een €500,- ook goed kunt runnen) CoD en simulatie games als Civ 5 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag +/- €1750 kosten. Hij zei dat er een beetje speelruimte is omdat hij anders op zijn nieuwe monitor gaat besparen. Als je monitoren hebt die goed zijn voor +/- €250,- pls laat het weten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten randapparatuur wilt hij alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij heeft sws 16GB RAM nodig ivm het streamen en editen, en een I7 is dan ook zeker weten handig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf een grote voorkeur aan Intel en Nvidia, maar degene waar ik de pc voor samenstel niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wilt graag een stille pc, maar verder niet echt andere eisen. Ik zat dus te denken aan een Fractal Design Define R5.
Ga je overklokken?
Hij wilt wel overklokken ja. Er is alleen een probleem. Hij wilt geen waterkoeling... Dus dacht ik ik ga maar met een goeie Noctua. Hij is wel duur voor een luchtkoeler
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij en hem gaan helpen want ik weet dat er nog steeds veel fouten zitten in de systemen die ik samenstel.
Hier is mijn eigen opzet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 371,95 | € 371,95 |
| 1 | MSI Z170A GAMING PRO | € 152,80 | € 152,80 |
| 1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 690,81 | € 690,81 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 50,98 | € 50,98 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 61,95 | € 61,95 |