Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-07 22:36
Hey daar Tweakers,

Ik heb hier een PC thuis staan van een kennis van mij waarvan hij het wachtwoord is vergeten.
Hij heeft recent zijn PC geupgrade van Windows 7 naar 10 en hierbij heeft hij dus waarschijnlijk een wachtwoord moeten opgeven. Helaas heeft hij nou geen flauw benul wat het wachtwoord was dat hij heeft ingetypt.

Zelf zou ik ook echt niet weten hoe ik dit moet oplossen en schat ik de kans klein in dat dit uberhaupt opgelost kan worden. Daarom is deze forum post een beetje mijn "Last attempt" want als jullie het niet op kunnen lossen dan kan het hoogst waarschijnlijk ook gewoon niet. :+

De desbetreffende persoon heeft nog wel toegang tot zijn e-mail. Dit is geen hotmail account maar een lokaal e-mail account van Planet (KPN). Het wachtwoord van dit account is dus helaas ook niet het wachtwoord van zijn PC ( Jammer he ;) ) . Ook is het onmogelijk om toegang te krijgen tot de PC via de veilige modus.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik alle programma's en bestanden kan behouden zodat ik dit niet allemaal opnieuw hoef te installeren.

Om dit alles even snel samen te vatten in een vraag: Hoe herstel ik het wachtwoord van een windows 10 PC die nog nooit is gebruikt op Windows 10?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 13:34
Er zijn tools zoals NTPasswd waarmee je het wachtwoord kunt verwijderen. Je gaat wel een lege CD nodig hebben, maar met wat moeite moet het ook wel op een USB stick te krijgen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-07 21:22
Hoe heeft hij gekozen om zich aan te melden? Als een lokale gebruiker of met een Microsoft Account?

Want indien het met een MS Account is kan je dit simpelweg herstellen.

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Homme schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:04:
Hoe heeft hij gekozen om zich aan te melden? Als een lokale gebruiker of met een Microsoft Account?

Want indien het met een MS Account is kan je dit simpelweg herstellen.
Ik ga er van uit als een Lokale gebruiker. Bij het inloggen staat namelijk zijn Planet e-mail adres

[ Voor 63% gewijzigd door KevinT op 06-03-2016 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KevinT schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:58:
Ik ga er van uit als een Lokale gebruiker. Bij het inloggen staat namelijk zijn Planet e-mail adres
Als zijn mailadres er staat, is het géén lokaal account, maar een Microsoft account. Hij moet dan dat wachtwoord gebruiken om in te loggen of simpelweg resetten, zoals Homme reeds aangaf.

Ik heb van het weekend toevallig een clean install gedaan van een Windows 10 laptop, maar had eerst een MS account erop (toen zag je het emailadres) en had die omgezet naar een lokaal account waarbij het mailadres verdween.

Zo zie je maar dat de assumption the mother of all fuckups is, hahaha! ;)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
CptChaos schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:01:
[...]
Als zijn mailadres er staat, is het géén lokaal account, maar een Microsoft account. Hij moet dan dat wachtwoord gebruiken om in te loggen of simpelweg resetten, zoals Homme reeds aangaf.

Ik heb van het weekend toevallig een clean install gedaan van een Windows 10 laptop, maar had eerst een MS account erop (toen zag je het emailadres) en had die omgezet naar een lokaal account waarbij het mailadres verdween.

Zo zie je maar dat de assumption the mother of all fuckups is, hahaha! ;)
Kan ik hieruit begrijpen dat een xxxxx@planet.nl een Microsoft account kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:35

Zenix

BOE!

KevinT schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:52:
[...]

Kan ik hieruit begrijpen dat een xxxxx@planet.nl een Microsoft account kan zijn?
Ja :) Ik gebruik mijn Gmail als Microsoft account bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 06-03-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 14:14

iMars

Full time prutser

[...]

Dubbel check: JA :Y

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een Microsoft account is wat vroeger een .NET account was. :) Dus ja, een @planet.nl adres is een Microsoft account in dit geval. Daarnaast, Planet was een ISP, tot het overgenomen werd door KPN. :) Wellicht dat je het daarom niet herkende? :) Planet bestaat al de nodige jaren niet meer als provider (een 10 jaar). ;)

Eender welk e-mailadres er bij de login vermeldt staat is een Microsoft Account. :) Zo kan dat ook op bijvoorbeeld Gmail hangen, of het emailadres die je gekregen hebt van je provider zelf. :)

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744579

Ik heb een soortgelijk probleem, mijn wachtwoord ken ik maar hij aanvaardt het niet waardoor ik al dagen niet meer in mijn computer kan.
Is dit een probleem dat zich enkel voordoet bij Windows10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Laatst online: 31-07 18:54
@Koen7:
Verkeerde toetsenbordindeling misschien?
Ctrl+Shift tegelijk indrukken wisselt je toetsenbordindeling, probeer daarna je wachtwoord nog maar eens.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Anoniem: 744579 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:26:
Ik heb een soortgelijk probleem, mijn wachtwoord ken ik maar hij aanvaardt het niet waardoor ik al dagen niet meer in mijn computer kan.
Is dit een probleem dat zich enkel voordoet bij Windows10?
Nooit last van gehad. test je toetsen bord eens . kijk als alle toetsen wel werken .
En dat de taal goed ingesteld is van het toetsenbord
En je kunt ook proberen je WW in te typen met het scherm toetsenbord.
Succes!
Xudonax schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:02:
Er zijn tools zoals NTPasswd waarmee je het wachtwoord kunt verwijderen. Je gaat wel een lege CD nodig hebben, maar met wat moeite moet het ook wel op een USB stick te krijgen zijn :)
werkt dat wel met windows 10?
Laatsten x dat ik teste niet .

[ Voor 27% gewijzigd door coolbvrobin op 06-03-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Laatst online: 25-07 21:22
KevinT schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:58:
[...]

Dan is het inderdaad een MS account.
Probeer even het wachtwoord te resetten als de gebruiker het echt niet meer weet.

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Pagina: 1