Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 745135

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo!

Ik ben op zoek naar een camera (om te filmen) die een stap verder is dan een camcorder die je bij wijze van bij de MediaMarkt kan kopen. Ik wil hem gebruiken voor studio opnames en promotiefilmpjes. Mijn distributie kanaal zal voornamelijk youtube enz. zijn (dus 4K, ookal is het de toekomst, is al opstart model wellicht te hoog gegrepen). Ik heb voornamelijk bij Sony/Canon en Panasonic gekeken, maar kom niet echt verder... Een duidelijk site oid heb ik niet gevonden

Eisen (voor zover):
- Minimaal Full HD
- Extern geluid mogelijkheid
- Lens verwisselen
- Handmatig kunnen instellen
- GEEN foto en film camera in een (ookal stappen heel veel hier op over)

Mijn budget ligt zo tot 2500 max...

Hopelijk heeft iemand een goeie tip of een site waar duidelijke reviews zijn!

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 11:43
Een van de beste opties is de gloednieuwe Sony A6300. Deze systeemcamera bied uitstekende 4k video (met 6K full sensor readout) in 24, 25 en 30fps vanaf een APS-C sensor. De camera heeft een extreem snel hybride autofocussysteem dat gebruikt maakt van zowel contrast- als phase-detection sensoren. Via het 3.5mm jack is het mogelijk om externe microfoons aan te koppelen. Slow-motion is beschikbaar in 1080p tot 120fps en 720p tot 240fps. Verder is de camera wheater sealed.

Aan te raden lenzen zijn de Sony 18-105mm F4 G OSS, een lichtsterke gestabiliseerde f/4 zoomlens met constant diafragma. Ook zijn de Sony 35mm F1.8 OSS en Sony 50mm F1.8 OSS primelenzen aan te raden, vanwege hun compacte formaat, lichtsterke en stabilisatie.

Een andere opties zou de Sony RX10 II zijn. Deze bied ook 4k en 1080p video met full sensor readout, maar dan van een kleinere 1" sensor. De camera heeft een ingebouwde 24-200mm f/2.8 zoomlens, die tevens een constant diafragma heeft en gestabiliseerd is. Weather sealing is aanwezig, en de camera heeft een audio jack én een hoofdtelefoon aansluiting. Ook doet deze camera bizarre slow-motion, 1080p 120fps met full sensor readout en ~1080p 240fps en ~720p met 480fps.

Een derde Sony optie is de pricewatch: Sony Camcorder FDR-AX100 Zwart. Deze is kwalitatief zeer vergelijkbaar met de Sony RX10 II, maar dan in een camcorder jasje en met iets minder uitgebreide slow-motion opties.

Alledrie de Sony's filmen in de 100 Mb/s XAVC-S codec, een van de beste H.264 containers die er nu op de markt zijn. Ze kunnen beiden in S-LOG2 en S-LOG3 filmen voor een groter dynamisch bereik na grading.

Er zijn natuurlijk meer camera's dan Sony's, en zo ook de Panasonic HC-X1000E. Deze camera kan 4k t/m maarliefst 60fps filmen. Hij heeft een lange, lichtsterke, gestabiliseerde lens maar een erg kleine 1/2.3" sensor.