Nog wat TV-out vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:06

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ik heb een Ati Radeon SDR met TV-out. Deze heeft een SVHS uitgang.
Ik heb gisteren een Scart blokje gekocht met een SVHS ingang erop, maar nu krijg ik dus zwart-wit.
Nu heb ik al bij de search rondgesnuffeld en ik begrijp dat dit dus waarschijnlijk komt omdat het een ouwe konttv is die geen SVHS ondersteund. Ook via de (ook oude) video lukte het ook niet. (De PAl instellingen staan trouwens ook goed en ik heb de nieuwste drivers voor de zekerheid ook even geinstalleerd).
Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk dat het wel gaat lukken als ik zo'n verloopkabel SVHS --> geeltulpje erop zet en deze dan dus in een "normaal" scart blokje prop en in de video doe?
Zo ja waar koop ik zo'n verloopkabeltje, want bij Radio Centrum (in Utrecht) hadden ze hem niet en dat is de enige plek in Utrecht die ik ken die allerlei kabels verkoopt.
Is er een kans dat dit wel met TV-Tool werkt en ondersteund deze wel de Radeon SDR

Alvast bedankt voor de moeite

MINSK! (sorry, verkeerde forum) :P

Verwijderd

ja bij de meeste electronica zaken hebben ze die wel en anders maak je hem toch zelf ?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat gaat volgens mij niet lukken

Zo'n geel plugje staat voor "Composiet Video" terwijl S-Video voor "Seperated Video" staat, dat zijn twee heel verschillende signalen. S-Video is dus niet een SVHS aansluiting zoals je vaak hoort. Bij S-Video worden de kleuren gescheiden doorgegeven terwijl bij composiet video de kleuren in 1 signaal gemoduleerd worden.

Let op dat door een S-Video aanlsuiting ook alleen maar een video signaal gaat en geen geluid, die moet je dus appart aansluiten!

Zit er op je videokaart niet een composiet uitgang die je direct op tv kan aansluiten, (wel of niet via een scart plug met een composiet-in aansluiting)?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 14:09 schreef Roko het volgende:
Dat gaat volgens mij niet lukken

Zit er op je videokaart niet een composiet uitgang die je direct op tv kan aansluiten, (wel of niet via een scart plug met een composiet-in aansluiting)?
Nee alleen een SVHS uitgang. Het geluid heb ik inderdaad apart aangesloten en dat werkt ook prima (al zijn de boxen van de computer beter dan het tv geluid). Doet zo'n scart blokje met SVHS ingang hetzelfde als zo'n SVHS --> composiet kabeltje

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 14:06 schreef bakdozium het volgende:
ja bij de meeste electronica zaken hebben ze die wel en anders maak je hem toch zelf ?
Helaas zijn mijn soldeerkunsten niet echt fantastisch, maar een vriend van me heeft zo'n kabeltje, dus ik ga het daarmee eens proberen.

• Roko
  • Niet online
Ik vermoed het eigenlijk wel. Je kan immers scart pluggen kopen met daarop audio L/R-in en een composiet ingang en scart pluggen met daarop audio L/R-in en een S-Video ingang.

De kwaliteit van S-Video is alleen een stuk beter dan die van composiet omdat die de kleuren gescheiden doorgeeft. Door met verloopstekkers en pluggen te gaan werken raak je dat betere beeld kwijt.

Mischien is een andere tv wel een betere oplossing ;)

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
Bij Steenweg kan je kabels altijd bestellen... :)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 14:35 schreef Roko het volgende:
Ik vermoed het eigenlijk wel. Je kan immers scart pluggen kopen met daarop audio L/R-in en een composiet ingang en scart pluggen met daarop audio L/R-in en een S-Video ingang.
Ik hoef niet perse SVHS. Ik ben al blij als ik kleur heb. Het scart blokje heeft 1 composiet ingang (geel dus) 1 SVHS ingang en 2 audio ingangen (rood wit). Er zit ook nog een in-out schuifje op, maar die staat natuurlijk op in
De computer staat op een klein kamertje waar ook die ouwe tv staat, dus het is nogal zonde om een nieuwe tv te kopen om daar neer te zetten.

• Roko
  • Niet online
Je scart plug is dus okay, je blijft alleen met het probleem zitten dat je altijd zwart/wit beeld krijgt als je een s-video signaal vanuit je videokaart aanbied op de composiet ingang op je scart. Je zal dan moeten zoeken naar een soort kastje dat het s-video signaal omzet naar composiet, anders gaat het nooit werken.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 15:10 schreef Roko het volgende:
Je scart plug is dus okay, je blijft alleen met het probleem zitten dat je altijd zwart/wit beeld krijgt als je een s-video signaal vanuit je videokaart aanbied op de composiet ingang op je scart. Je zal dan moeten zoeken naar een soort kastje dat het s-video signaal omzet naar composiet, anders gaat het nooit werken.
De SVHS uitgang van de videokaart gaat nu naar de SVHS ingang van de Scart en dan geeft ie zwart-wit. Nu dus hopen dat het anders gaat als ie van SVHS naar composiet gaat (met zo'n verloopkabeltje)

Verwijderd

Bij de wat oudere hi-8 en s-vhs camcoders werden vroeger modulatortjes gelevert voor oude tv's. Plug je zo in je TV.
Moet te vinden zijn, internet of 2ehands foto/videocam zaak, bijna niemand heeft ze noig nodig.

• Roko
  • Niet online
Je krijgt nu waarschijnlijk zwart/wit beeld omdat je tv geen s-video kan verstaan. Van s-video naar composiet geeft volgens mij ook zwart/wit beeld, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen ik ben immers ook geen guru op dit gebied, (ik ben ook 2 dagen aan het kloten geweest voordat ik het goed had werken) ;)

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Op vrijdag 22 juni 2001 13:54 schreef Blindfold het volgende:
[...]Zo ja waar koop ik zo'n verloopkabeltje, want bij Radio Centrum (in Utrecht) hadden ze hem niet en dat is de enige plek in Utrecht die ik ken die allerlei kabels verkoopt.
Kijk 's bij Display, op de St. Jacobsstraat.

Systeem

Pagina: 1