Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-02-2021
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een nieuwe modem ontvangen van Tele2, de Technicolor tg789bvn. De wifi bereik is over het algemeen goed te doen, maar naar mate een muur in de weg komt wordt het bereik steeds slechter. Dit probleem had ik ook met de vorige modem, daarom had ik dus een wifi range extender gekocht, de TP-Link 300mbps Wireless N Access Point (TL-Wa801ND). Met de oude router werkte de range extender perfect, ik kon zowel bekabeld en draadloos met de range extender verbinden, maar met de nieuwe modem lukt dat niet. Meestal lukt het verbinden wel, maar dan is het erg sloom of valt het na een tijdje weer weg. Windows troubleshooter zegt "Wifi doesn`t have a valid IP configuration". Bekabeld verbinden met de range extender werkt al helemaal niet. Dan blijft het probleem constant op connection limited. Ik denk dat het aan de router ligt aangezien het eerst wel deed, maar met de nieuwe router niet. Ik zou graag willen weten hoe ik dit kan oplossen. PS: Alle andere apparaten in huis werken normaal zolang je niet in de buurt van de range extender komt en als mijn range extender uit staat kan ik wel via een draadloos netwerk kaart verbinden met de modem, maar is het bereik slecht.

Ik hoop snel antwoord te krijgen! Alvast bedankt.

Zone

Netwerk kaart pc: TP-Link TL-WN881ND

[ Voor 1% gewijzigd door Zone op 06-03-2016 13:28 . Reden: Netwerk kaart. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Uit je verhaal op te maken is je range extender het probleem. Deze al wel goed ingesteld op de nieuwe modem die je gekregen hebt?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Ja, ik had eerst een factory reset uitgevoerd en vervolgens alles opnieuw geinstalleerd. Daar ben ik zeker van, omdat ik soms wel verbinding krijg en gewoon op het web kan zonder problemen tot dat de verbinding weer overspringt naar " Connection Limited "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat was exact je vorige modem? En stond die op exact zelfde plek of ergens anders?

Sowieso zijn wireless repeaters doorgaans een slecht idee - ze halveren snelheid en verdubbelen gebruikte airtime. Wat gebeurt er als je - al is het maar om te proberen - de repeater bedraad aansluit en er zo een AP van maakt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Eerst had ik een davolink dv 2020, de nieuwe modem staat op precies waar de vorige stond. Er gebeurd niet veel als ik een AP van maak en direct aansluit op mijn modem. Het bereik blijft het zelfde en ik kan verbinden met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die DV2020 was een dinosaurus, absoluut aan vervanging toe. Dat gezegd, het had een meer dan redelijke externe antenne. De TG789BVN heeft twee interne antennes. Op papier heeft de TG789BVN natuurlijk veel betere WiFi, maar ik zie paar vlakken waarom het minder zou kunnen zijn:

1) De oude was WiFi-g, de nieuwe WiFi-n. Mogelijk heeft de repeater daar moeite mee.
2) Externe antennes kunnen - mits goed opgested en niet verprutst met draaden eromheen enzo - beter presteren dan interne antennes.
3) Grote minpunt van veel apparaten met interne antennes is behoorlijke richtingsgevoeligheid. Kan zijn dat uitgerekend in richting van de repeater veel minder uitgezonden/ontvangen wordt dan voorheen.
4) Repeaters hebben vaak last van compatibility issues. Mogelijk gaat dit type goed overweg met de oude Broadcom BCM4318 in de DV2020 maar kan het minder goed samenwerken met de BCM43222 in de TG789BVN. Op zich verwacht ik dat niet, de BCM43222 is ondertussen ook een half decennium oud en is een van de meest gangbare chips (of beter gezegd: was - anno 2016 sta ik ervan te kijken dat een provider dit soort spul nog nieuw levert).

Grootste kans is punt 3. Dat kun je ook zelf nagaan. Modem is ws op muur gemonteerd. Haal het eens van de muur af en probeer het in verschillende richtingen te draaien. Zou zomaar kunnen dat andere orientatie flink scheelt. Of je vervolgens de modem/router goed in die positie vast kunt zetten is een tweede.

* dion_b heeft het opgegeven - ondanks een modemrouter met moderne WiFi-ac AP zet het geen zoden aan de dijk in meterkast - heb gewoon WiFi uitgezet op dat ding en twee AP's op handige plekken in huis neergezet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1