Toon posts:

Beeldkwaliteit laag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik weet niet of dit op de juiste sectie is geplaatst, maar ik heb een nieuwe PC voor een aantal dagen. Mijn schermkwaliteit (lettertype blokkerig, kleuren niet helemaal zoals ze horen te zijn, Icons van programma's zijn blokkerig, etc.) is nogsteeds niet helemaal goed, al past het beeld wel volledig op mijn scherm. Enige tips of mogelijkheden om dit aan te passen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Monitor: Samsung SyncMasterFX2490HD, videokaart: GTX 970, HDMI 1.4 kabel, besturingssysteem: Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf heb ik al verschillende dingen geprobeerd, onderandere: Schermresolutie veranderd, juiste drivers geinstalleerd, beeld van mijn monitor zelf aangepast, en in het Nvidia-configuratiescherm de juiste resolutie ingesteld. Ook heb ik op het internet gezocht naar mensen met hetzelfde probleem hebben / hebben gehad, die mensen zijn er, maar hebben (in mijn ogen) geen duidelijke aanwijzingen gegeven hoe het nou precies gefixt moet worden :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2016 13:21 . Reden: Informatie ontbrak ]

Alle reacties

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 22:00

Bever!

3

Lettertype kan je met cleartype wel scherp krijgen denk ik, hoe afwijkend zijn de kleuren?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:41
Ik kan me niet voorstellen dat als je de resolutie van de videokaart gelijk zet met de resolutie van je monitor, dat je dan blokkerig beeld hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bever! schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:10:
Lettertype kan je met cleartype wel scherp krijgen denk ik, hoe afwijkend zijn de kleuren?
Sommige kleuren zijn juist lichter, andere zijn weer net donkerder. Als ik bijvoorbeeld een video kijk op YouTube, is het moeilijk om de contouren van iemands haar te zien als diegene een donker achtergrond heeft.

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:31:
Ik kan me niet voorstellen dat als je de resolutie van de videokaart gelijk zet met de resolutie van je monitor, dat je dan blokkerig beeld hebt.
Dat staat 't wel, en daarom snap ik niet wat ik verkeerd doe :p

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zou je een foto kunnen plaatsen?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:19:
Daar dacht ik zel ook al aan, maar ik ben bang dat als ik een foto plaats, dat uw computer de foto wel gewoon scherp vertoont :P

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 19:43
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:21:
[...]

Daar dacht ik zel ook al aan, maar ik ben bang dat als ik een foto plaats, dat uw computer de foto wel gewoon scherp vertoont :P
Maar 1 manier om daar achter te komen, toch? ;)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 22:00

Bever!

3

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:16:
[...]

Sommige kleuren zijn juist lichter, andere zijn weer net donkerder. Als ik bijvoorbeeld een video kijk op YouTube, is het moeilijk om de contouren van iemands haar te zien als diegene een donker achtergrond heeft.
Lijkt me een setting van de monitor. Soort dynamisch contrast setting die aan staat?

Verwijderd

Topicstarter
questarey schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:22:
[...]

Maar 1 manier om daar achter te komen, toch? ;)
Haha klopt :p

Is het geen mogelijkheid om een foto te maken via mijn mobiel en dat hier te uploaden?
Bij het YouTube logo is het namelijk erg duidelijk was het probleem is.

• zetje01
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:21:
[...]

-Dat is een screenshot. Hij bedoelde een foto, van een camera.
-Je hebt nu veel aan beeldscherminstellingen veranderd Je zou even in apparaatbeheer je videokaart kunnen verwijderen, en opnieuw opstarten. Met een beetje mazzel gaat windows hem opnieuw installeren, en zet hij het gelijk op native settings.

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:19:
Ik heb geprobeerd om er een foto te van maken, maar is niet te zien op een camera :/

Verwijderd

Topicstarter
Bever! schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:23:
Heb het dynamisch contrast aangepast, maar dit blijkt niet het probleem te zijn :X
Lijkt me een setting van de monitor. Soort dynamisch contrast setting die aan staat?

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:24:
[...]

-Dat is een screenshot. Hij bedoelde een foto, van een camera.
-Je hebt nu veel aan beeldscherminstellingen veranderd Je zou even in apparaatbeheer je videokaart kunnen verwijderen, en opnieuw opstarten. Met een beetje mazzel gaat windows hem opnieuw installeren, en zet hij het gelijk op native settings.
Dit heb ik zojuist geprobeerd, maar Windows installeerd 't niet automatisch, hoe moet ik die nu handmatig weer installeren? :X

• zetje01
Drivers downloaden van nvidia, of van het merk videokaart.

(Er van uit gaande dat je de drivers voor je moederbord al hebt geïnstalleerd)

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:52:
Drivers downloaden van nvidia, of van het merk videokaart.

(Er van uit gaande dat je de drivers voor je moederbord al hebt geïnstalleerd)
Ok, bedankt. Het functioneert weer

• zetje01
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Ok, bedankt. Het functioneert weer
En nu wel scherp beeld?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

@ KayVD
Graag je laatste post aanpassen als je iets toe te voegen hebt. Het meerdere malen achter elkaar posten zorgt ervoor dat je je eigen topic omhoog kickt. Iets wat binnen 24 uur niet gewenst is op GoT.

De Samsung SyncMasterFX2490HD is een PC-scherm maar beschikt wel over een tuner waardoor het in principe goed staat binnen TB, maar toch ga ik dit topic verplaatsen naar V&B aangezien het een combinatie is van beeldscherm en grafische kaart/settings.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1