Houdbaarheid koelpasta

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangegoblin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04 19:18
Beste Tweakers,

weet iemand iets over de houdbaarheid van koelpasta?

In dit geval ga ik over twee weken mijn nieuwe pc installeren (I5 6600K met MSI Z170A gaming pro en msi gtx 960 gaming 2GB, yay :) ).

Nu heb ik nog wat cooler master MX-2 over, maar die is dus 6 jaar geleden gebruikt voor mijn vorige pc.
Kan ik deze nog gebruiken, of toch maar nieuwe kopen.

Nog een 2e vraag; Ik heb een scythe mugen 2 rev B. Volgens de specificatie is die geschikt voor socket 1151. Kan ik hier van uitgaan? Ik vraag het hier toch even omdat de 1151 pas uitkwam terwijl de koeler al een tijdje niet meer gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:23
Koelpasta heb ik zelf Arctic silver. Deze ligt al een paar jaar afgesloten in de koelkast. Jaar geleden nog gebruikt. Maar als het ergens los ligt en dus warm wordt, zou ik het zeker weggooien.

Volgens mij is er qua mounting weinig veranderd met de laatste drie sockets. Als dit bij scythe zo staat, dan kun je er vanuit gaan. Kan zijn dat je een kitje nodig hebt voor aanpassingen, maar dat moet je bij de fabrikant even bekijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 06-03-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangegoblin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04 19:18
Ligt in de kast op kamertemperatuur, ong. 20 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

561369

orangegoblin schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:13:
Ligt in de kast op kamertemperatuur, ong. 20 graden
Ik denk eerlijk gezegd dat zolang je het maar in de tube/potje houdt, dat er weinig mis mee kan gaan.

En anders kom je er wel achter zodra je je koeler hebt gemount :) Als je cpu bij een stress test té warm wordt voor de koeler die jij hebt, kun je de koelpasta vervangen door nieuwe koelpasta (ervan uitgaand dat je kast wel goede airflow heeft en dat je de koeler goed hebt gemount).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb genoeg pasta gewoon los in tubetjes liggen, en dat is na een paar jaar nog steeds goed, zolang 't maar niet uitdroogt.
Bewaren in de koelkast heb ik nooit gedaan.