Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:28
Sinds ik een Sony Bravia KDL-50W756C, en een Philips HTL5160B in mijn netwerk toegevoegd heb loopt mijn router op onregelmatige tijden vast. Het stroom eraf halen en terug zetten is voldoende om alles weer te laten werken. Dit gebeurt zeker om de 2 dagen, hiervoor liep het echt nooit vast.

Het enige wat verder veranderd is dat ik een kodi mysql server draai op mijn Qnap nas. Deze nas zat altijd al in het netwerk.

Ziggo Ubee modem(DHCP uit) -> WR1043ND (DHCP aan) -> Archer C5 (DHCP uit) -> TP-Link TL-SG1005D

Alles is aangesloten met Cat 5e kabel en deze is niet veranderd. We gebruiken alleen het wifi van de Archer C5, deze hebben we gunstig geplaatst op de tussen verdieping. Alle firmware zijn up to date.

Zowel het wifi en lan verbinding valt helemaal weg.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b34H6BY.jpg

Op het moment sta ik op het punt een nieuwe router te kopen of de Ubee DHCP aan te laten zetten en de WR1043ND te laten vervallen. Geen idee hoe stabiel de Ziggo modem is om het netwerk op te draaien.

Iemand een tip of advies in dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Valt het hele netwerk uit of alleen draadloos?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Zoals aangegeven valt zowel bekabeld als wifi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mogelijke testcases:
- Statische IP's. Kijk es of dan alles blijft werken.
- C5 in de plaats van de 1043ND.
- Firmware-update van de 1043ND (of een alternatieve firmware zoals bv. OpenWrt of DD-Wrt).

offtopic:
Het is bekabeld met een d :)

[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 06-03-2016 12:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Ik heb alles een statische ip gegeven deze week. Behalve de telefoons en iPad.

De C5 staat boven omdat ik het 5ghz netwerk nodig heb daar met de surface pro, deze is waardeloos op een 2,4 netwerk.

Ik zelf dacht eraan ziggo te bellen om DHCP aan te laten zetten. Maar zoals gezegd geen idee of dat een degelijke router is.

Maar het vreemde is toch dat er niks aan de hand was totdat de Sony en Philips zijn toegevoegd.

Klopt het dat een apparaat een verschillend mac adress heeft voor bekabeld(met een d :) ) en draadloos?

[ Voor 23% gewijzigd door remanus op 06-03-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is normaal inderdaad, dat zijn verschillende interfaces. Zit ook verschillende hardware achter (ook bij een router of AP is dat zo, alles is softwarematig geïntegreerd).

Is er een nieuwere firmware beschikbaar? Zoja dan zou ik die proberen. Anders een reset + herconfiguratie en als dat niet werkt een alternatieve versie. Ik gebruik zelf OpenWrt. De laatste stabiele versie (heeft ook een webinterface) kan je hier downloaden.

Ik neem aan dat als je Ziggo terug DHCP laat aanzetten je die 1043ND eigenlijk helemaal niet meer nodig hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 06-03-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Als ik de Ziggo modem zou gebruiken vervalt de 1043ND.

Hij liep net weer vast en zie nu dat als ik hem dus aan en uit zet ik het log kwijt ben van voor de voor het aan en uit zetten. Dus ik kan niet echt zien wat er gebeurde als hij vast loopt.

Ik zal die OpenWrt eens proberen. en anders toch maar de Ubee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Logs worden in RAM opgeslagen om het flashgeheugen te sparen, die ben je idd kwijt bij reboot.

OpenWrt kan je normaal gezien gewoon flashen via de webinterface van TP-Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
De link van OpenWrt is voor WR1043ND v1? Want hij pakt hem niet via de web interface.

Opgelost de bestandsnaam was te lang denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door remanus op 06-03-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's de correcte link ja. Probeer het volgende es: download een recente firmware voor je model van TP-Link, en hernoem de OpenWrt-firmware zodat hij lijkt op de TP-Link-firmware. Soms helpt dat.

De v1 is een ouder model dus de bootloader zou niet vergrendeld mogen zijn.

Als dat niet lukt moet je dit es proberen:

https://wiki.openwrt.org/...43nd#bootloader_downgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Heb hem er op staan, krijg alleen nog geen internet op het netwerk.

Ben daar aan het puzzelen.

De Ziggo modem opnieuw opgestart en nu werkt het.

Nu dus afwachten of het nog vast zal lopen, heb je nog tips voor de instellingen of alles zoveel mogelijk standaard laten?

En al vast bedankt voor alle hulp.

[ Voor 52% gewijzigd door remanus op 06-03-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Graag gedaan :). Ik zou alles standaard laten als je 't OK vindt zo. Je kan ook statische DHCP-leases instellen in OpenWrt (makkelijker dan alles volledig statisch doen). Da's wat ik doe voor draadloze clients. Servers e.d. configureer ik volledig statisch. Mocht DHCP uitvallen dan zijn die nog steeds bereikbaar. Zeker belangrijk als ze headless zijn.

Als je vragen hebt kan je altijd in #openwrt op Freenode IRC terecht. De wiki heeft ook heel veel info maar je moet weten waarnaar je op zoek bent, het is een beetje een kluwen.

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 06-03-2016 14:17 ]

Pagina: 1